Životní situace

Splátkové kalendáře na úhrady pokut

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Splátkové kalendáře na úhrady pokut.
4. Základní informace
k životní situaci
MěÚ Český Brod finanční odbor eviduje a vymáhá pokuty uložené ve správním řízení ostatními odbory MěÚ (odbor dopravy, životního prostředí, stavební, živnostenský, sociální, komise pro přestupky) a pokuty Městské policie v Českém Brodě.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
V této věci může jednat fyzická osoba, které byla pokuta uložena.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace

Finanční odbor povolí na základě písemné žádosti posečkání úhrady dluhu na pokutě – rozložení na splátky, tzv. splátkový kalendář.

Nebudou-li plněny podmínky splátkového kalendáře,  přikročí finanční odbor v souladu s platným právním předpisem k daňové exekuci.
Daňová exekuce se provádí:

  • srážkami ze mzdy
  • exekuce na peněžní prostředky u bank
  • prodej movitých věcí
  • prodej nemovitostí

Exekuce jsou prováděny rovněž prostřednictvím soudu nebo soudního exekutora.

7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Viz bod 6.
8. Na které instituci životní
situaci řešit
Městský úřad Český Brod, finanční odbor.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit
Kde: Městský úřad v Českém Brodě, Husovo náměstí 70, Finanční odbor (2.patro budovy)
S kým: Kokešová Hana, tel. 321 612 168, kokesova@cesbrod.cz
Kdy: Po a St 8:00 - 17:00 hodin. V ostatní dny po předchozí telefonické domluvě.
10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Doklad totožnosti (občanský průkaz, pas).
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Předepsané formuláře nejsou stanoveny, splátkový kalendář se vyplní na finančním odboru s příslušnou oprávněnou osobou – viz bod 9.
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Poplatky nejsou žádné.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
V jednoduchých věcech rozhodne finanční odbor bezodkladně.
Avšak podle zákona je minimální lhůta 8 dní, v ostatních případech rozhodne finanční odbor do 30 dnů.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
kokesova@cesbrod.cz, pro získávání informací
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon  č. 280/2009 Sb., Daňový řád.
18. Jaké jsou související
předpisy
Zákon č. 99/1963, Občanský soudní řád.
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Opravné prostředky nejsou stanoveny.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Exekuční řízení dle platných právních předpisů.
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace  
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
 
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Finanční odbor.
26. Kontaktní osoba Hana Kokešová, tel .321 612 168, kokesova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
9.3.2011
28. Popis byl naposledy
aktualizován
9.3.2011
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Stavba studny pro potřeby jednotlivých občanů

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Stavba studny pro potřeby jednotlivých občanů.
4. Základní informace
k životní situaci
Stavební povolení na studnu a povolení k nakládání podzemními vodami pro potřeby jednotlivých občanů (domácností) sloužící k zásobování rodinného domu a zálivce (§ 8 a § 15 zákona č. 254/2001 Sb. o vodách).
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Stavebník (fyzická osoba, která doloží doklad prokazující právo k pozemku nebo stavbě). Je-li stavebníkem fyzická osoba, která je nájemcem stavby, předloží o tom písemnou dohodu s vlastníkem stavby.  Stavebník jedná samostatně nebo může být zastoupen na základě plné moci.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Podáním žádosti na předepsaném formuláři podle vyhlášky 183/2018 Sb. o dokladech žádosti o rozhodnutí nebo vyjádření a o náležitostech povolení, souhlasů a vyjádření vodoprávního úřadu.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

·   písemně - osobně na podatelně Městského úřadu Český Brod nebo zasláním poštou na adresu: Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 01 Český Brod

·   elektronicky (s ověřeným elektronickým podpisem) na adresu: epodatelna@cesbrod.cz
datová schránka ISDS: jgqbsve

8. Na které instituci životní
situaci řešit
MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství – vodoprávní úřad, budova nám. Arnošta z Pardubic 56, číslo dveří 19.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, odbor životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 19.

S kým: Ivana Stárková, tel. 321 612 186, 733 384 806, email: starkova@cesbrod.cz
Ing. Lenka Kučerová, tel. 321 612 185, 733 384 909 email:  kucerova@cesbrod.cz

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Doklady, které je nutno k žádosti o stavební povolení a povolení k nakládání s vodami doložit jsou uvedeny v příloze k žádosti o žádosti o povolení k odběru podzemních vod pro potřeby jednotlivých občanů (domácností) a o stavební povolení ke studni nebo jinému vodnímu dílu potřebného k takovému odběru.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici

Žádost o povolení k odběru podzemních vod pro potřeby jednotlivých občanů (domácností) a o stavební povolení ke studni nebo jinému vodnímu dílu potřebného k takovému odběru.

Žádost o povolení k odběru podzemních vod pro potřeby jednotlivých občanů (domácností) nebo jeho změnu.

12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Správní poplatek je vyměřen dle položky 18) odst. 1 písm. g) sazebníku správních poplatků zákona č. 634/2004, o správních poplatcích ve výši 300 Kč. Lze jej uhradit přímo v podatelně Městského úřadu Český Brod, Nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, poštovní poukázkou nebo převodem z účtu (po domluvě s příslušným pracovníkem vodoprávního úřadu) na účet č. 9294910237/0100 s uvedením variabilního symbolu 551332.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Dle zákona č. 254/2001 Sb. o vodách § 115 odst. 11 rozhoduje bezodkladně,  nejdéle 60 dnů od zahájení vodoprávního řízení; ve zvlášť složitých případech nejdéle do 3 měsíců.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace

Okruh účastníků pouze stavebního řízení upravuje § 109 stavebního zákona

  • Vlastník stavby a pozemku, pokud není stavebníkem.
  • Vlastník sousedního pozemku nebo stavby na něm, může-li být jeho vlastnické právo navrhovanou stavbou přímo dotčeno.
  • Ten, kdo má k sousednímu pozemku právo odpovídající věcnému břemenu, může-li být toto právo navrhovanou stavbou přímo dotčeno. 

Řízení je též oznámeno příslušným dotčeným orgánům, jejich okruh stanovuje stavební úřad.

Účastník řízení o povolení k odběru  podzemní vody je pouze žadatel, obec, na jejímž území k odběru dochází a přihlášené občanské sdružení, jehož cílem je ochrana životního prostředí. 

15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Při jakékoliv činnosti nesní dojít k ohrožení vydatnosti a jakosti povrchových a podzemních vod.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Lze využít elektronickou poštu epodatelna@cesbrod.cz, v případě, že podání není ověřeno zaručeným elektronickým podpisem je třeba jej písemně doplnit nejpozději do 5 dnů.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje

Zákon č. 254/2001 Sb. o vodách (vodní zákon) ve znění pozdějších předpisů.

Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), jak vyplývá ze změn provedených zákony č. 68/2007 Sb., č. 191/2008 Sb., č. 223/2009 Sb., č. 227/2009 Sb., č. 281/2009 Sb., č. 345/2009 Sb. a č. 379/2009 Sb., 424/2010 Sb., 420/2011 Sb., 142/2012 Sb., 167/2012 Sb., 350/2012 Sb., 257/2013 Sb., č. 169/2018; č. 312/2019 Sb., č. 47/2020 Sb. a 403/2020 Sb.

18. Jaké jsou související
předpisy
Zákon 500/2004 Sb. správní řád
Vyhláška č. 62/2013 Sb., která mění vyhlášku č. 499/2006 o dokumentaci staveb
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Proti stavebnímu povolení i povolení k nakládání s vodami může účastník řízení podat odvolání ve lhůtě 15 dnů ode dne jeho oznámení podáním učiněným u Městského úřadu Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, nám. Husovo 70, 282 01 Český Brod. Příslušným odvolacím orgánem je odbor životního prostředí Krajského úřadu Středočeského kraje, Zborovská 11, 150 21 Praha 5. Odvolání se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby každý účastník dostal jeden stejnopis.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Za nedodržení povinností může být uložena pokuta podle § 116 vodního zákona a § 178 stavebního zákona.
21. Nejčastější dotazy

Kdo je osoba s odbornou způsobilostí, která vydává vyjádření k odběru podzemní vody?

Touto osobou je hydrogeolog, který má potřebné osvědčení a který ve svém vyjádření (podle § 9 odst. 1 vodního zákona) zhodnotí možnosti odběru podzemní vody v dané lokalitě.

22. Další informace Stavební povolení pozbývá platnosti, jestliže stavba nebyla zahájena do 2 let ode dne, kdy nabylo právní moci. Dobu platnosti stavebního povolení může stavební úřad prodloužit na odůvodněnou žádost stavebníka podanou před jejím uplynutím. Platnost povolení k odběru podzemní vody stanoví vodoprávní úřad v rozhodnutí.
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Na internetových stránkách Ministerstva zemědělství ČR.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 01 Český Brod
26. Kontaktní osoba Ivana Stárková, tel. 321 612 186, 733 384 806, email: starkova@cesbrod.cz
Ing. Lenka Kučerová, tel. 321 612 185, 733 384 909 email:  kucerova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
1.3.2021
28. Popis byl naposledy
aktualizován
12.4.2024
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Stavba domovní čistírny odpadních vod

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Stavba domovní čistírny odpadních vod pro potřeby jednotlivých občanů pokud tyto výrobky nejsou označeny kategorií CE.
4. Základní informace
k životní situaci
Stavební povolení na domovní čistírnu odpadních vod a povolení k vypouštění odpadních vod do vod povrchových nebo podzemních.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Stavebník (fyzická osoba, která doloží doklad prokazující právo k pozemku nebo stavbě). Je-li stavebníkem fyzická, která je nájemcem stavby, předloží o tom písemnou dohodu s vlastníkem stavby.  Stavebník jedná samostatně nebo může být zastoupen na základě plné moci.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Podáním žádosti na předepsaném formuláři podle vyhlášky 183/2018 Sb. o dokladech žádosti o rozhodnutí nebo vyjádření a o náležitostech povolení, souhlasů a vyjádření vodoprávního úřadu.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

·   písemně - osobně na podatelně Městského úřadu Český Brod nebo zasláním poštou na adresu: Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 01 Český Brod

·   elektronicky (s ověřeným elektronickým podpisem) na adresu: epodatelna@cesbrod.cz
datová schránka ISDS: jgqbsve

8. Na které instituci životní
situaci řešit
MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství – vodoprávní úřad, budova nám. Arnošta z Pardubic 56, číslo dveří 19.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, odbor životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 19.

S kým: Ivana Stárková, tel. 321 612 186, 733 384 806, email: starkova@cesbrod.cz
Ing. Lenka Kučerová, tel. 321 612 185, 733 384 909 email:  kucerova@cesbrod.cz

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Doklady, které je nutno k žádosti o stavební povolení a povolení k nakládání s vodami doložit jsou uvedeny v příloze  žádosti o povolení k vypouštění odpadních vod do vod povrchových nebo podzemních pro potřeby jednotlivých občanů (domácností) a o stavební povolení k domovní čistírně odpadních vod potřebné k takovému vypouštění.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici

Žádost o povolení k vypouštění odpadních vod do vod povrchových pro potřeby jednotlivých občanů (domácností) a o stavební povolení k domovní čistírně odpadních vod potřebné k takovému vypouštění.

Žádost o povolení k vypouštění odpadních vod do vod podzemních pro potřeby jednotlivých občanů (domácností) a o stavební povolení k domovní čistírně odpadních vod potřebné k takovému vypouštění.

12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Správní poplatek je vyměřen dle položky 18) odst. 1 písm. g) sazebníku správních poplatků zákona č. 634/2004, o správních poplatcích ve výši 300 Kč. Lze jej uhradit přímo v podatelně Městského úřadu Český Brod, Nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, poštovní poukázkou nebo převodem z účtu (po domluvě s příslušným pracovníkem vodoprávního úřadu) na účet č. 9294910237/0100 s uvedením variabilního symbolu 551332.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Dle zákona č. 254/2001 Sb. o vodách § 115 odst. 11 rozhoduje bezodkladně, nejdéle 60 dnů od zahájení vodoprávního řízení; ve zvlášť složitých případech nejdéle do 3 měsíců.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace

Okruh účastníků vodoprávního řízení upravuje § 109 stavebního zákona a § 115 vodního zákona

  • Vlastník stavby a pozemku, pokud není stavebníkem.
  • Vlastník sousedního pozemku nebo stavby na něm, může-li být jeho vlastnické právo navrhovanou stavbou přímo dotčeno.
  • Ten, kdo má k sousednímu pozemku právo odpovídající věcnému břemenu, může-li být toto právo navrhovanou stavbou přímo dotčeno.
  • Obec na jejímž území k vypouštění odpadních vod dochází.
  • Správce vodního toku, pokud jsou čištěné odpadní vody vypouštěny do vodního toku.
  • Přihlášené občanské sdružení jehož cílem je ochrana životního prostředí. 

Řízení je též oznámeno příslušným dotčeným orgánům, jejich okruh stanovuje vodoprávní úřad

15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Při jakékoliv činnosti nesní dojít k ohrožení vydatnosti a jakosti povrchových a podzemních vod.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Lze využít elektronickou poštu epodatelna@cesbrod.cz, v případě, že podání není ověřeno zaručeným elektronickým podpisem je třeba jej písemně doplnit nejpozději do 5 dnů.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje

Zákon č. 254/2001 Sb. o vodách (vodní zákon) ve znění pozdějších předpisů.

Nařízení vlády č. 401/2015 Sb. o ukazatelích a hodnotách přípustného znečištění povrchových vod a odpadních vod, náležitostech povolení k vypouštění odpadních vod do vod povrchových a do kanalizací a o citlivých oblastech.

Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), jak vyplývá ze změn provedených zákony č. 68/2007 Sb., č. 191/2008 Sb., č. 223/2009 Sb., č. 227/2009 Sb., č. 281/2009 Sb., č. 345/2009 Sb. a č. 379/2009 Sb., 424/2010 Sb., 420/2011 Sb., 142/2012 Sb., 167/2012 Sb., 350/2012 Sb., 257/2013 Sb., č. 169/2018; č. 312/2019 Sb., č. 47/2020 Sb. a 403/2020 Sb.

Nařízení vlády 57/2016 Sb. – vypouštění odpadních vod do vod podzemních

18. Jaké jsou související
předpisy
Zákon 500/2004 Sb. správní řád
Vyhláška č. 499/2006 o dokumentaci staveb
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Proti stavebnímu povolení i povolení k nakládání s vodami může účastník řízení podat odvolání ve lhůtě 15 dnů ode dne jeho oznámení podáním učiněným u Městského úřadu Český Brod, odboru stavebním a územního plánování, nám. Husovo 70, 282 01 Český Brod. Příslušným odvolacím orgánem je odbor životního prostředí Krajského úřadu Středočeského kraje, Zborovská 11, 150 21 Praha 5. Odvolání se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby každý účastník dostal jeden stejnopis.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Za nedodržení povinností může být uložena pokuta podle § 116 a násl. vodního zákona a § 178 stavebního zákona.
21. Nejčastější dotazy

Kdo je osoba s odbornou způsobilostí, která vydává vyjádření k vypouštění čištěných odpadních vod do vod podzemních?

Touto osobou je hydrogeolog, který má potřebné osvědčení a který ve svém vyjádření (podle § 9 odst. 1 vodního zákona) zhodnotí možnosti vypouštění čištěné odpadní vody v dané lokalitě a ovlivnění stávajících vodních zdrojů. 

Co je výrobek označený kategorií CE?

Je to čistírna odpadních vod, která splňuje normu ČSN EN 12566-3+A1 Malé čistírny odpadních vod do 50 ekvivalentních obyvatel - Část 3: Balené a/nebo na místě montované domovní čistírny odpadních vod a jsou podle této normy testovány. Prodejce má předložit potřebné osvědčení.   

22. Další informace Stavební povolení pozbývá platnosti, jestliže stavba nebyla zahájena do 2 let ode dne, kdy nabylo právní moci. Dobu platnosti stavebního povolení může stavební úřad prodloužit na odůvodněnou žádost stavebníka podanou před jejím uplynutím. Platnost povolení k odběru podzemní vody stanoví vodoprávní úřad v rozhodnutí.
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Na internetových stránkách Ministerstva zemědělství ČR a Ministerstva životního prostředí ČR.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 01 Český Brod
26. Kontaktní osoba Ivana Stárková, tel. 321 612 186, 733 384 806, email: starkova@cesbrod.cz
Ing. Lenka Kučerová, tel. 321 612 185, 733 384 909 email:  kucerova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
1.3.2021
28. Popis byl naposledy
aktualizován
12.4.2024
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Povolení k vypouštění odpadních vod

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Povolení k vypouštění odpadních vod do vod povrchových nebo o jeho změnu.
4. Základní informace
k životní situaci
Každý, kdo vypouští odpadní vody do vod povrchových musí mít povolení vodoprávního úřadu.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Žadatel je právnická nebo fyzická osoba, v jejíž prospěch má být povolení vydáno. Žadatel jedná samostatně nebo může být zastoupen na základě plné moci.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Podáním žádosti na předepsaném formuláři podle vyhlášky 183/2018 Sb. o dokladech žádosti o rozhodnutí nebo vyjádření a o náležitostech povolení, souhlasů a vyjádření vodoprávního úřadu.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

·   písemně - osobně na podatelně Městského úřadu Český Brod nebo zasláním poštou na adresu: Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 01 Český Brod

·   elektronicky (s ověřeným elektronickým podpisem) na adresu: epodatelna@cesbrod.cz
datová schránka ISDS: jgqbsve

8. Na které instituci životní
situaci řešit
MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství – vodoprávní úřad, budova nám. Arnošta z Pardubic 56, číslo dveří 19.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, odbor životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 19.

S kým: Ivana Stárková, tel. 321 612 186, 733 384 806, email: starkova@cesbrod.cz
Ing. Lenka Kučerová, tel. 321 612 185, 733 384 909 email:  kucerova@cesbrod.cz

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Doklady, které je nutno doložit jsou uvedeny v příloze žádost o povolení k vypouštění odpadních vod do vod povrchových nebo o jeho změnu.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Žádost o povolení k vypouštění odpadních vod do vod povrchových nebo o jeho změnu.
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Správní poplatek se nevyměřuje.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Dle zákona č. 254/2001 Sb. o vodách § 115 odst. 11 rozhoduje bezodkladně, nejdéle 60 dnů od zahájení vodoprávního řízení; ve zvlášť složitých případech nejdéle do 3 měsíců.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace

Okruh účastníků pouze vodoprávního řízení upravuje § 115 vodního zákona a § 27 správního řádu

  • Žadatel a další dotčené osoby, na které se pro společenství práv anebo povinností s žadatelem musí vztahovat rozhodnutí správního orgánu.
  • Další dotčené osoby, pokud mohou být rozhodnutím přímo dotčeny ve svých právech a povinnostech.
  • Správce vodního toku, pokud se řízení dotýká vodního toku.
  • Obec, v jejímž obvodu k nakládání s povrchovými nebo podzemními vodami dochází.
  • Přihlášené občanské sdružení, jehož cílem je ochrana životního prostředí.

Řízení je též oznámeno příslušným dotčeným orgánům, jejich okruh stanovuje vodoprávní úřad.

15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
 
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Lze využít elektronickou poštu epodatelna@cesbrod.cz, v případě, že podání není ověřeno zaručeným elektronickým podpisem je třeba jej písemně doplnit nejpozději do 5 dnů.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje

Zákon č. 254/2001 Sb. o vodách (vodní zákon) ve znění pozdějších předpisů. 

Nařízení vlády č. 401/2015 Sb. o ukazatelích a hodnotách přípustného znečištění povrchových vod a odpadních vod, náležitostech povolení k vypouštění odpadních vod do vod povrchových a do kanalizací a o citlivých oblastech.

18. Jaké jsou související
předpisy

Zákon 500/2004 Sb. správní řád

Vyhláška č. 62/2013 Sb., která mění vyhlášku č. 499/2006 o dokumentaci staveb

19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Proti rozhodnutí je možno podat odvolání do 15-ti dnů ode dne jeho doručení ke Krajskému úřadu Středočeského kraje, odbor životního prostředí a zemědělství, Zborovská 11, Praha 5, prostřednictvím  zdejšího odboru.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Za nedodržení povinností může být uložena pokuta podle § 116 a § 125a a následující vodního zákona.
21. Nejčastější dotazy

Kdo je správce povodí?

Správcem povodí v naší lokalitě je Povodí Labe, státní podnik, Víta Nejedlého 951, 500 03 Hradec Králové, telefon 495 088 111, e-mail: labe@pla.cz.

22. Další informace  
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Na internetových stránkách Ministerstva zemědělství ČR a Ministerstva životního prostředí ČR.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
Stavební povolení k vodním dílům.
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 01 Český Brod
26. Kontaktní osoba Ivana Stárková, tel. 321 612 186, 733 384 806, email: starkova@cesbrod.cz
Ing. Lenka Kučerová, tel. 321 612 185, 733 384 909 email:  kucerova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
1.3.2021
28. Popis byl naposledy
aktualizován
12.4.2024
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Oznámení o užívání stavby vodního díla

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Oznámení o užívání stavby.
4. Základní informace
k životní situaci
Stavebník je povinen oznámit stavebnímu úřadu záměr započít s užíváním stavby nejméně 30 dnů předem. (Netýká se staveb  uvedených v § 122 stavebního zákona  -  např. stavba, jejíž vlastnosti nemohou budoucí uživatelé ovlivnit, např.  stavba technické infrastruktury, dále stavba, u které bylo stanoveno provedení zkušebního provozu a změna stavby, která je kulturní památkou).
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Stavebník (fyzická osoba, která doloží doklad prokazující právo k pozemku nebo stavbě). Je-li stavebníkem fyzická osoba, která je nájemcem stavby, předloží o tom písemnou dohodu s vlastníkem stavby.  Stavebník jedná samostatně nebo může být zastoupen na základě plné moci.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Podáním žádosti na předepsaném formuláři podle vyhlášky 183/2018 Sb. o dokladech žádosti o rozhodnutí nebo vyjádření a o náležitostech povolení, souhlasů a vyjádření vodoprávního úřadu.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

·   písemně - osobně na podatelně Městského úřadu Český Brod nebo zasláním poštou na adresu: Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 01 Český Brod

·   elektronicky (s ověřeným elektronickým podpisem) na adresu: epodatelna@cesbrod.cz
datová schránka ISDS: jgqbsve

8. Na které instituci životní
situaci řešit
MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství – vodoprávní úřad, budova nám. Arnošta z Pardubic 56, číslo dveří 19.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, odbor životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 19.

S kým: Ivana Stárková, tel. 321 612 186, 733 384 806, email: starkova@cesbrod.cz
Ing. Lenka Kučerová, tel. 321 612 185, 733 384 909 email:  kucerova@cesbrod.cz

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Doklady, které je nutno doložit jsou uvedeny v příloze  formuláře oznámení o užívání stavby vodního díla.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Oznámení o užívání vodního díla.
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Žádné.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
S užíváním stavby pro účel, k němuž byla stavba povolena, může být započato, pokud do 30 dnů od oznámení vodoprávní úřad rozhodnutím užívání stavby nezakáže.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Vlastník stavby, pokud není totožný se stavebníkem.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
 
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Lze využít elektronickou poštu epodatelna@cesbrod.cz, v případě, že podání není ověřeno zaručeným elektronickým podpisem je třeba jej písemně doplnit nejpozději do 5 dnů.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje

Zákon č. 254/2001 Sb. o vodách (vodní zákon) ve znění pozdějších předpisů.

Nařízení vlády č. 61/2003 Sb. o ukazatelích a hodnotách přípustného znečištění povrchových vod a odpadních vod, náležitostech povolení k vypouštění odpadních vod do vod povrchových a do kanalizací a o citlivých oblastech.

Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), jak vyplývá ze změn provedených zákony č. 68/2007 Sb., č. 191/2008 Sb., č. 223/2009 Sb., č. 227/2009 Sb., č. 281/2009 Sb., č. 345/2009 Sb. a č. 379/2009 Sb., 424/2010 Sb., 420/2011 Sb., 142/2012 Sb., 167/2012 Sb., 350/2012 Sb. a 257/2013 Sb.

18. Jaké jsou související
předpisy
Zákon 500/2004 Sb. správní řád
Vyhláška č. 62/2013 Sb., která mění vyhlášku č. 499/2006 o dokumentaci staveb
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Proti rozhodnutí o zákazu užívání stavby je možno podat odvolání do 15-ti dnů ode dne jeho doručení ke Krajskému úřadu Středočeského kraje, odbor životního prostředí a zemědělství, Zborovská 11, Praha 5, prostřednictvím  zdejšího odboru.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Za nedodržení povinností může být uložena pokuta podle § 116 a násl. vodního zákona a § 178 stavebního zákona.
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace  
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Na internetových stránkách Ministerstva zemědělství ČR a Ministerstva životního prostředí ČR.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 01 Český Brod
26. Kontaktní osoba Ivana Stárková, tel. 321 612 186, email: starkova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
4.12.2018
28. Popis byl naposledy
aktualizován
4.12.2018
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Ohlášení udržovacích prací

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Ohlášení udržovacích prací, obnovy vodního díla a stavebních úprav.
4. Základní informace
k životní situaci
Ohlašování typů a druhů jednotlivých staveb, terénních úprav a stavebních úprav je specifikováno  v § 104 odst.1  zák. č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu ( stavební zákon) a udržovacích prací, obnovy vodního díla podle § 15a odst 3 zákona č. 254/2001 Sb. o vodách.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Stavebník (fyzická osoba, která doloží doklad prokazující právo k pozemku nebo stavbě). Je-li stavebníkem fyzická osoba, která je nájemcem stavby, předloží o tom písemnou dohodu s vlastníkem stavby.  Stavebník jedná samostatně nebo může být zastoupen na základě plné moci.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Podáním žádosti na předepsaném formuláři podle vyhlášky 183/2018 Sb. o dokladech žádosti o rozhodnutí nebo vyjádření a o náležitostech povolení, souhlasů a vyjádření vodoprávního úřadu.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

·   písemně - osobně na podatelně Městského úřadu Český Brod nebo zasláním poštou na adresu: Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 01 Český Brod

·   elektronicky (s ověřeným elektronickým podpisem) na adresu: epodatelna@cesbrod.cz
datová schránka ISDS: jgqbsve

8. Na které instituci životní
situaci řešit
MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství – vodoprávní úřad, budova nám. Arnošta z Pardubic 56, číslo dveří 19.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, odbor životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 19.

S kým: Ivana Stárková, tel. 321 612 186, 733 384 806, email: starkova@cesbrod.cz
Ing. Lenka Kučerová, tel. 321 612 185, 733 384 909 email:  kucerova@cesbrod.cz

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Doklady, které je nutno doložit jsou uvedeny v příloze formuláře ohlášení.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Ohlášení.
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Žádné.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Nebude-li stavebníkovi souhlas doručen do 30 dnů ode dne, kdy ohlášení došlo stavebnímu úřadu, ani mu v této lhůtě nebude doručen zákaz podle § 107 stavebního zákona, platí, že vodoprávní úřad souhlas udělil. Pokud nesplňuje předepsané náležitosti bude místo ohlášení nutno zažádat o stavební povolení.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Vlastník stavby, pokud není totožný se stavebníkem.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
 
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Lze využít elektronickou poštu epodatelna@cesbrod.cz, v případě, že podání není ověřeno zaručeným elektronickým podpisem je třeba jej písemně doplnit nejpozději do 5 dnů.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje

Zákon č. 254/2001 Sb. o vodách (vodní zákon) ve znění pozdějších předpisů.

Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), jak vyplývá ze změn provedených zákony č. 68/2007 Sb., č. 191/2008 Sb., č. 223/2009 Sb., č. 227/2009 Sb., č. 281/2009 Sb., č. 345/2009 Sb., č. 379/2009 Sb. a č. 257/2013 Sb.

18. Jaké jsou související
předpisy
Zákon 500/2004 Sb. správní řád
Vyhláška č. 62/2013 Sb., která mění vyhlášku č. 499/2006 o dokumentaci staveb
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
K souhlasu s ohlášenou stavbou není opravný prostředek, v případě, že stavební úřad ohlášenou stavbu zakáže, vydá rozhodnutí, proti kterému  je možno podat odvolání do 15-ti dnů ode dne jeho doručení ke Krajskému úřadu Středočeského kraje, odbor regionálního rozvoje, Zborovská 11, Praha 5, prostřednictvím zdejšího odboru.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Za nedodržení povinností může být uložena pokuta podle vodního zákona a stavebního zákona.
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace  
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Na internetových stránkách Ministerstva zemědělství ČR a Ministerstva životního prostředí ČR.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
Žádost o stavební povolení.
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 01 Český Brod
26. Kontaktní osoba Ivana Stárková, tel. 321 612 186, 733 384 806, email: starkova@cesbrod.cz
Ing. Lenka Kučerová, tel. 321 612 185, 733 384 909 email:  kucerova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
1.3.2021
28. Popis byl naposledy
aktualizován
12.4.2024
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Ohlášení stavby čistírny odpadních vod

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Ohlášení stavby čistírny odpadních vod pro potřeby jednotlivých občanů splňující kategorii CE.
4. Základní informace
k životní situaci
Ohlášení stavby domovní čistírny odpadních vod do velikosti 50 EO podle § 15a zákona č. 254/2001 Sb. o vodách ( dále jen „vodní zákon“).
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Stavebník (fyzická osoba, která doloží doklad prokazující právo k pozemku nebo stavbě). Je-li stavebníkem fyzická, která je nájemcem stavby, předloží o tom písemnou dohodu s vlastníkem stavby.  Stavebník jedná samostatně nebo může být zastoupen na základě plné moci.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Podání žádosti na předepsaném formuláři.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

·   písemně - osobně na podatelně Městského úřadu Český Brod nebo zasláním poštou na adresu: Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 01 Český Brod

·   elektronicky (s ověřeným elektronickým podpisem) na adresu: epodatelna@cesbrod.cz
datová schránka ISDS: jgqbsve

8. Na které instituci životní
situaci řešit
MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství – vodoprávní úřad, budova nám. Arnošta z Pardubic 56, číslo dveří 19.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, odbor životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 19.

S kým: Ivana Stárková, tel. 321 612 186, 733 384 806, email: starkova@cesbrod.cz
Ing. Lenka Kučerová, tel. 321 612 185, 733 384 909 email:  kucerova@cesbrod.cz

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou

·   Projektovou dokumentaci stavby od autorizované osoby pro projektování vodohospodářských staveb 3x.

·   Kategorii výrobku označeného CE.

·   Způsob vypouštění odpadních vod.

·   Vyjádření příslušného správce vodního toku v případě vypouštění odpadních vod z vodního díla do vod povrchových.

·   Stanovisko správce povodí.

·   Vyjádření osoby s odbornou způsobilostí v případě vypouštění odpadních vod z vodního díla přes půdní vrstvy do vod podzemních.

·   Provozní řád.

·   Souhlas majitelů sousedních parcel na situačním výkresu + certifikát CE

11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Ohlášení vodních děl určených pro čištění odpadních vod do kapacity 50 ekvivalentních obyvatel.
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Správní poplatek je 400,- Kč.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Nebude-li stavebníkovi souhlas doručen do 30 dnů ode dne, kdy ohlášení došlo vodoprávnímu úřadu, ani mu v této lhůtě nebude doručen zákaz podle § 107 stavebního zákona, platí, že stavební úřad souhlas udělil. Pokud nesplňuje předepsané náležitosti bude místo ohlášení nutno zažádat o stavební povolení.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Vlastník stavby, pokud není totožný se stavebníkem.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Při jakékoliv činnosti nesmí dojít k ohrožení vydatnosti a jakosti povrchových a podzemních vod.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Lze využít elektronickou poštu epodatelna@cesbrod.cz, v případě, že podání není ověřeno zaručeným elektronickým podpisem je třeba jej písemně doplnit nejpozději do 5 dnů.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje

Zákon č. 254/2001 Sb. o vodách (vodní zákon) ve znění pozdějších předpisů.

Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), jak vyplývá ze změn provedených zákony č. 68/2007 Sb., č. 191/2008 Sb., č. 223/2009 Sb., č. 227/2009 Sb., č. 281/2009 Sb., č. 345/2009 Sb. a č. 379/2009 Sb., 424/2010 Sb., 420/2011 Sb., 142/2012 Sb., 167/2012 Sb., 350/2012 Sb., 257/2013 Sb., č. 169/2018; č. 312/2019 Sb., č. 47/2020 Sb. a 403/2020 Sb.

Nařízení vlády 401/2015 vypouštění OV do vod povrchových a NV 57/2016 do vod podzemních.

Nařízení vlády 57/2016 Sb. – vypouštění odpadních vod do vod podzemních.

18. Jaké jsou související
předpisy
Zákon 500/2004 Sb. správní řád
Vyhláška č. 62/2013 Sb., která mění vyhlášku č. 499/2006 o dokumentaci staveb
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
K souhlasu s ohlášenou stavbou  není opravný prostředek, v případě, že stavební úřad ohlášenou stavbu zakáže, vydá rozhodnutí, proti kterému  je možno podat odvolání do 15-ti dnů ode dne jeho doručení ke Krajskému úřadu Středočeského kraje, odbor životního prostředí a zemědělství, Zborovská 11, 150 21 Praha 5, prostřednictvím zdejšího odboru.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Za nedodržení povinností může být uložena pokuta podle § 116 a násl. vodního zákona a § 178 stavebního zákona.
21. Nejčastější dotazy

Kdo je osoba s odbornou způsobilostí, která vydává vyjádření k odběru podzemní vody?

Touto osobou je hydrogeolog, který má potřebné osvědčení a který ve svém vyjádření (podle § 9 odst. 1 vodního zákona) zhodnotí možnosti vypouštění čištěné odpadní vody v dané lokalitě.

Co je výrobek označený kategorií CE?

Je to čistírna odpadních vod, která splňuje normu ČSN EN 12566-3+A1 Malé čistírny odpadních vod do 50 ekvivalentních obyvatel - Část 3: Balené a/nebo na místě montované domovní čistírny odpadních vod a jsou podle této normy testovány. Prodejce má předložit potřebné osvědčení.

Kdo je správce povodí?

Správcem povodí v naší lokalitě je Povodí Labe, státní podnik, Víta Nejedlého 951, 500 03 Hradec Králové, telefon 495 088 111, e-mail: labe@pla.cz

22. Další informace Souhlas s ohlášenou stavbou pozbývá platnosti, jestliže stavba nebyla zahájena do 24 měsíců ode dne, kdy byl vydán.
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Na internetových stránkách Ministerstva zemědělství ČR a Ministerstva životního prostředí ČR.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 01 Český Brod
26. Kontaktní osoba Ivana Stárková, tel. 321 612 186, 733 384 806, email: starkova@cesbrod.cz
Ing. Lenka Kučerová, tel. 321 612 185, 733 384 909 email:  kucerova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
1.3.2021
28. Popis byl naposledy
aktualizován
12.4.2024
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Povolení k některým činnostem

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Žádost o povolení k některým činnostem.
4. Základní informace
k životní situaci
Povolení k některým činnostem je třeba zejména k vysazování stromů nebo keřů v záplavových územích v rozsahu ovlivňujícím odtokové poměry, k těžbě štěrku, písku a bahna z pozemků, na kterých leží koryto vodního toku, ke geologickým pracím spojeným se zásahem do pozemku v záplavových územích a ochranných pásmech vodních zdrojů, k zasypávání odstavných ramen vodních toků, k vrácení vodního toku do původního koryta, k ukládání těžebního odpadu do povrchových vod (§ 14 zákona č. 254/2001 Sb. o vodách).
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Vlastník pozemku nebo zájemce o provedení záměru.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Podáním žádosti na předepsaném formuláři podle vyhlášky 336/2011 Sb. o dokladech žádosti o rozhodnutí nebo vyjádření a o náležitostech povolení, souhlasů a vyjádření vodoprávního úřadu.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

·   písemně - osobně na podatelně Městského úřadu Český Brod nebo zasláním poštou na adresu: Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 01 Český Brod

·   elektronicky (s ověřeným elektronickým podpisem) na adresu: epodatelna@cesbrod.cz
datová schránka ISDS: jgqbsve

8. Na které instituci životní
situaci řešit
MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství – vodoprávní úřad, budova nám. Arnošta z Pardubic 56, číslo dveří 19.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, odbor životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 19.

S kým: Ivana Stárková, tel. 321 612 186, 733 384 806,  email: starkova@cesbrod.cz
Ing. Lenka Kučerová, tel. 321 612 185, 733 384 909 email:  kucerova@cesbrod.cz

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Doklady, které je nutno doložit jsou uvedeny v příloze žádosti o povolení k některým činnostem.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Žádost o povolení k některým činnostem nebo jeho změnu.
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Správní poplatek se nevyměřuje.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Dle zákona č. 254/2001 Sb. o vodách § 115 odst. 11 nejdéle 60 dnů od zahájení vodoprávního řízení; ve zvlášť složitých případech nejdéle do 3 měsíců.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace

Okruh účastníků pouze vodoprávního řízení  upravuje § 115 vodního zákona a § 27 správního řádu

  • Žadatel a další dotčené osoby, na které se pro společenství práv anebo povinností s žadatelem musí vztahovat rozhodnutí správního orgánu.
  • Další dotčené osoby, pokud mohou být rozhodnutím přímo dotčeny ve svých právech a povinnostech.
  • Správce vodního toku, pokud se řízení dotýká vodního toku.
  • Obec, v jejímž obvodu k nakládání s povrchovými nebo podzemními vodami dochází.
  • Přihlášené občanské sdružení, jehož cílem je ochrana životního prostředí.

Řízení je též oznámeno příslušným dotčeným orgánům, jejich okruh stanovuje vodoprávní úřad. 

15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
 
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Lze využít elektronickou poštu epodatelna@cesbrod.cz, v případě, že podání není ověřeno zaručeným elektronickým podpisem je třeba jej písemně doplnit nejpozději do 5 dnů.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 254/2001 Sb. o vodách (vodní zákon) ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související
předpisy

Zákon 500/2004 Sb. správní řád

Vyhláška č. 62/2013 Sb., která mění vyhlášku č. 499/2006 o dokumentaci staveb

19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Proti rozhodnutí o zákazu užívání stavby je možno podat odvolání do 15-ti dnů ode dne jeho doručení ke Krajskému úřadu Středočeského kraje, odbor životního prostředí a zemědělství, Zborovská 11, Praha 5, prostřednictvím  zdejšího odboru.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Za nedodržení povinností může být uložena pokuta podle § 125a a následující vodního zákona.
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace  
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Na internetových stránkách Ministerstva zemědělství ČR a Ministerstva životního prostředí ČR.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 01 Český Brod
26. Kontaktní osoba Ivana Stárková, tel. 321 612 186, 733 384 806,  email: starkova@cesbrod.cz
Ing. Lenka Kučerová, tel. 321 612 185, 733 384 909 email:  kucerova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
1.3.2021
28. Popis byl naposledy
aktualizován
12.4.2024
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Ohlášení poškození majetku ve vlastnictví města

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Ohlášení poškození majetku ve vlastnictví města.
4. Základní informace
k životní situaci

Město Český Brod vlastní majetek :

místní komunikace – vozovky, chodníky, dopravní značení, zařízení na komunikacích vpusti, zábradlí …

veřejné osvětlení – sloupy, svítidla, zapínací body, rozvody

zeleň – stromy, keře, parky, vybavení dětských hřišť, lavičky, koše …

vodovody – potrubní rozvody, vodojem, zdroje vody

kanalizace – potrubní rozvody, čerpací stanice, ČOV

budovy – budovy úřadu, bytové domy, ostatní budovy

lesy – lesní porosty, lesní cesty, propustky, hájovna

voda - vodní plochy – pivovarský a Štolmířský rybník, studně

Občan zjistí poškození nebo závadu, která z různých důvodů nevyhovuje bezpečnému používání nebo provozu nebo ohrožuje životní prostředí

5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Každý občan, organizace či orgány
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace

Každý majetek má svého správce, nebo provozovatele.

místní komunikace – Technické služby Český Brod

veřejné osvětlení – Technické služby Český Brod

zeleň – Technické služby Český Brod

vodovody – 1. SčV a.s.

kanalizace – 1.SčV a.s.

budovy úřadu, bytové domy, č.p.1, kino, budovy nemocnice – Mě.Ú. Český Brod, odbor rozvoje

areál ZZN – Mě. Ú. Český Brod, odbor rozvoje

budovy škol – příslušné příspěvkové organizace

penzion Anna –  Anna Český Brod, sociální služby pro seniory

budova TS - Technické služby Český Brod

lesy – vedoucí městských lesů – Ing. Kopáček

voda - vodní plochy –  Český rybářský svaz, Místní organizace Český Brod

studny -  odbor životního prostředí

Oznámení  o poškození se sděluje příslušnému správci, provozovateli nebo nájemci majetku, případně městu Český Brod – Odbor rozvoje

7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Osobním jednáním, telefonicky, e-mailem, písemně
8. Na které instituci životní
situaci řešit

Technické služby Český Brod, ředitel Ing. Miroslav Kruliš, mob. 739 462 941

1.SčV , a.s. poruchová služba tel. 840 111 322

Anna Český Brod, sociální služby pro seniory tel., 321 622 257, ředitelka Ing. Lucie Hovorková

Základní škola Český Brod, Žitomířská 885, okres Kolín, tel. 321 622 446, ředitel Mgr. Jiří Slavík

Základní škola Český Brod, Tyršova 68, okres Kolín, tel. 321 622 496, ředitel Mgr. Martin Dušek

Mateřská škola Český Brod, Sokolská 1313, okres Kolín, tel. 321 622 997, ředitelka Jaroslava Jelínková

Mateřská škola Český Brod, Kolárova 71, okres Kolín, tel. 321 622 100, ředitelka Mgr. Jiřina Zumrová

Mateřská škola Český Brod – Liblice, Lstibořská 183, okres Kolín, tel. 321 622 523, ředitelka Bc. Jitka Majerová

Český rybářský svaz, Místní organizace Český Brod, Vlastimil Kolář mob. 116 087 798, Ing. Jan Maštalka mob. 777 067 206

správa budov – odbor rozvoje - mob. 737 642 361

vedoucí městských lesů, Vrátkov 78 – Ing. Jan Kopáček tel. 321 622 733, mob. 724 728 450

odbor životního prostředí, Ing. Rostislav Vodička, tel. 321 612 181, mob. 602 334, 233

Město Český Brod – odbor rozvoje – pan Jiří Jeník, tel. 321 612 155, 737 642 361

9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: v sídle nebo provozu příslušných organizací

Technické služby Český Brod, Palackého 339, Český Brod – ředitel Ing. Kruliš, tel. 321 622 730, e-mail: krulis@ceskybrod.cz

1.SčV , a.s., středisko Český Brod, Liblice, poruchová služba tel. 840 111 322    

Anna Český Brod, sociální služby pro seniory tel. 321 622 257

Základní škola Český Brod,Žitomířská 885, okres Kolín, tel. 321 622 446, ředitel Mgr. Jiří Slavík

Základní škola Český Brod, Tyršova 68, okres Kolín, tel. 321 622 496, ředitel Mgr. Martin Dušek

Mateřská škola Český Brod, Sokolská 1313, okres Kolín, tel. 321 622 997, ředitelka Jaroslava Jelínková

Mateřská škola Český Brod, Kolárova 71, okres Kolín, tel. 321 622 100,ředitelka Mgr. Jiřina Zumrová

Mateřská škola Český Brod – Liblice, Lstibořská 183, okres Kolín, tel. 321 622 523, ředitelka Bc. Jitka Majerová

Český rybářský svaz, Místní organizace Český Brod, Vlastimil Kolář mob. 116 087 798, Ing. Jan Maštalka mob. 777 067 206

správa budov – odbor rozvoje - mob. 737 642 361

budovy nemocnice – odbor rozvoje - mob. 737 642 361

vedoucí městských lesů Vrátkov 78 – Ing. Jan Kopáček tel. 321 622 733, mob. 724 728 450odbor životního prostředí, Ing. Rostislav Vodička, tel. 321 612 181, mob. 602 334, 233

Město Český Brod – odbor rozvoje – pan Jiří Jeník, tel. 321 612 155, 737 642 361

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
žádné
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Formulář není k dispozici
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Nejsou stanoveny žádné poplatky.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Lhůty nejsou stanoveny
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Vlastník a uživatelé majetku 
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Při ohlášení sdělit jméno, příjmení a kontaktní údaje (adresu, telefon, e- mail)
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
viz. bod 9.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
 
18. Jaké jsou související
předpisy
 
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
 
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností  
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace  
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
 
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Město Český Brod, odbor rozvoje
26. Kontaktní osoba pan Jiří Jeník, tel. 321 612 155, 737 642 361
e-mail: jjenik@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
28.1.2019
28. Popis byl naposledy
aktualizován
28.1.2019
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Poplatek za užívání veřejného prostranství

xxx

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název) životní situace Poplatek za užívání veřejného prostranství
4. Základní informace k životní situaci Místní poplatek za užívání veřejného prostranství se vybírá podle Obecně závazné vyhlášky města Český Brod č. 12/2019.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) Poplatníkem je fyzická nebo právnická osoba, která užívá veřejné prostranství. Poplatek za užívání veřejného prostranství se vybírá za zvláštní užívání veřejného prostranství, kterým se rozumí provádění výkopových prací, umístění dočasných staveb a zařízení sloužících pro poskytování prodeje a služeb, pro umístění stavebních nebo reklamních zařízení, zařízení cirkusů, lunaparků a jiných obdobných atrakcí, umístění skládek a užívání tohoto prostranství pro kulturní, sportovní a reklamní akce nebo potřeby tvorby filmových a televizních děl.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Poplatník je povinen:

  • písemně oznámit správci poplatku zvláštní užívání veřejného prostranství pro účely prodeje zboží nebo poskytování služeb nejpozději 3 dny před započetím jeho užívání. V případě užívání pozemní komunikace, oznámení doložit povolením odboru dopravy MěÚ na zvláštní užívání komunikace.
  • v ostatních případech zvláštního užívání veřejného prostranství je poplatník povinen písemně oznámit správci poplatku užívání veřejného prostranství nejpozději 7 dní před započetím jeho užívání. V případě užívání na dobu kratší než 3 dny je nutno splnit tyto povinnost před započetím.
  • při plnění oznamovací povinnosti je poplatník povinen sdělit správci poplatku příjmení, jméno nebo název právnické osoby, bydliště nebo sídlo, datum narození nebo IČ. Jde-li o fyzickou nebo právnickou osobu, která je podnikatelským subjektem, uvede též čísla účtů u peněžních ústavů, na nichž jsou soustředěny peněžní prostředky z její podnikatelské činnosti.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace Vyplněním formuláře Ohlášení k místnímu poplatku za užívání veřejného prostranství
8. Na které instituci životní situaci řešit Městský úřad Český Brod.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Správcem poplatku je MěÚ Český Brod, odbor finanční, přízemí, č.dv. 2
Pracovník správce poplatku: Petra Strakováe-mail: strakova@cesbrod.cz, telefon: 321 612 164, 734 800 380

Úřední hodiny: pondělí a středa 8.00 – 17.00 hod.., úterý 8.00 – 11.00 hod. (telefonicky lze dohodnout s pracovníkem spráce poplatku jiný vhodný termín)

Adresa pro zasílání písemných podání:
Městský úřad Český Brod
finanční odbor
Nám. Husovo 70
282 01  Český Brod

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou a) průkaz totožnosti (fyzická osoba)
b) výpis z obchodního rejstříku (právnická osoba)
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Ohlášení k místnímu poplatku za užívání veřejného prostranství

Formuláře jsou také k dispozici u uvedeného pracovníka správce poplatku, finanční odbor MěÚ Český Brod.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
  • Sazba poplatku činí za každý i započatý m2 a každý i započatý den:
    1. za umístění dočasných staveb a zařízení sloužících pro poskytování služeb a prodeje 10 Kč,
    2. za provádění výkopových prací 10 Kč,
    3. za umístění stavebních zařízení 10 Kč,
    4. za umístění reklamních zařízení 10 Kč,
    5. za umístění zařízení lunaparků, cirkusů a jiných obdobných atrakcí 10 Kč,
    6. za umístění skládek 10 Kč,
    7. za užívání veřejného prostranství pro kulturní, sportovní a reklamní akce 10 Kč,
    8. za užívání veřejného prostranství pro potřeby tvorby filmových a televizních děl 10 Kč.
  • Město Český Brod stanovuje poplatek paušální částkou takto:
    1. za umístění dočasných staveb a zařízení sloužících pro poskyt. služeb a prodeje   20 Kč/týden,
    2. za provádění výkopových prací 20 Kč/týden,
    3. za umístění stavebních zařízení                                                            20 Kč/týden,
    4. za umístění reklamních zařízení 20 Kč/týden,
    5. za umístění zařízení lunaparků, cirkusů a jiných obdobných atrakcí 20 Kč/týden,
    6. za umístění skládek 20 Kč/týden,
    7. za užívání veřejného prostranství pro kulturní, sportovní a reklamní akce           20 Kč/týden,
    8. za užívání veřejného prostranství pro potřeby tvorby film. a televiz. děl 20 Kč/týden,
    9. za vyhrazená trvalá parkovací místa:
Druh vozidla Zóna I. Zóna II. Zóna III.
osobní automobil 5000 Kč/rok 1000 Kč/rok 500 Kč/rok
Ostatní vozidla 5000 Kč/rok 3000 Kč/rok 1000 Kč/rok
  • Sazba poplatku při prodeji nebo poskytování služeb na veřejném místě k tomu určeném:
    1. za umístění dočasných staveb a zařízení sloužících pro poskytování prodeje a služeb 10 Kč.
  • Poplatek se neplatí:
    1. za vyhrazení trvalého parkovacího místa pro osobu, která je držitelem průkazu ZTP nebo ZTP/P,
    2. z akcí pořádaných městem Český Brod nebo jím zřízenými organizacemi,
    3. z akcí pořádaných na veřejném prostranství, jejichž celý výtěžek je odveden na charitativní a veřejně prospěšné účely,
    4. z akcí kulturních a sportovních nekomerčního charakteru, na kterých není vybíráno vstupné.
  • Od poplatku jsou dále osvobozeny fyzické a právnické osoby, které užívají veřejné prostranství za účelem:
    1. opravy vnějšího pláště domu (umístění lešení nebo stavebního kontejneru, depozitum písku atd.), pokud bude doba záboru kratší 60 dní,
    2. odstranění havárie na inženýrských sítích.
  • Údaj rozhodný pro osvobození dle odst. 1) a 2) tohoto článku je poplatník povinen ohlásit ve lhůtě 3 dnů před zahájením užívání veřejného prostranství.
  • V případě, že poplatník nesplní povinnost ohlásit údaj rozhodný pro osvobození ve lhůtách stanovených touto vyhláškou nebo zákonem, nárok na osvobození zaniká.
    1.  
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
  • Poplatník je povinen ohlásit zvláštní užívání veřejného prostranství správci poplatku nejpozději 3 dny před zahájením užívání veřejného prostranství. V případě užívání veřejného prostranství po dobu kratší než 3 dny, je povinen splnit ohlašovací povinnost nejpozději v den zahájení užívání veřejného prostranství. Pokud tento den připadne na sobotu, neděli nebo státem uznaný svátek, je poplatník povinen splnit ohlašovací povinnost nejblíže následující pracovní den.
  • Dojde-li ke změně údajů uvedených v ohlášení, je poplatník povinen tuto změnu oznámit do 15 dnů ode dne, kdy nastala.
  • Poplatek je splatný do 14 dnů ode dne ukončení užívání veřejného prostranství.
  • Nebudou-li poplatky zaplaceny včas nebo ve správné výši, vyměří správce poplatku poplatek platebním výměrem. Včas nezaplacené poplatky nebo jejich nezaplacenou část může obec zvýšit až na trojnásobek. Vyměřené poplatky se zaokrouhlují na celé koruny nahoru.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány Poplatník je povinen odevzdat předepsané údaje a další okolnosti rozhodné pro vyměření daně správcem daně.
16. Elektronická služba, kterou lze využít Ohlášení k místnímu poplatku za užívání veřejného prostranství lze zaslat elektronicky, avšak s použitím zaručeného elektronického podpisu.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

- zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů.

- obecně závazná vyhláška města Český Brod č. 12/2019 o místním poplatku za užívání veřejného prostranství.

- zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád

- zákon č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů

18. Jaké jsou související předpisy - zákon č.101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, v platném znění.
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují Veškeré opravné prostředky uvádí Hlava VII zákona č. 280/2009, daňový řád.
Příjemce rozhodnutí se může odvolat proti rozhodnutí správce daně, pokud zákon nestanoví jinak.
Proti rozhodnutím označeným jako výzva, kterým správce daně vyzývá příjemce rozhodnutí k uplatnění práva nebo splnění povinností, se nelze samostatně odvolat, pokud zákon nestanoví jinak.
Odvolání se podává u správce daně, jehož rozhodnutí je odvoláním napadeno.
Odvolání lze podat do 30 dnů ode dne doručení rozhodnutí, proti němuž odvolání směřuje, a to i před doručením tohoto rozhodnutí.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinnosti Nebude-li poplatek zaplacen včas nebo ve správné výši, vyměří správce poplatku poplatek platebním výměrem. Včas nezaplacený poplatek nebo jeho nezaplacenou část může zvýšit až na trojnásobek.
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace

Veškeré informace k placení poplatku poskytne finanční odbor MěÚ Český Brod,

 Petra Straková, telefon 321 612 164, 734 800 380,  e-mail: strakova@cesbrod.cz

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě Internetové stránky MěÚ Český Brod: www.cesbrod.cz
24. Související životní situace a návody, jak je řešit  
25. Za správnost popisu odpovídá útvar Městský úřad Český Brod - finanční odbor
26. Kontaktní osoba Petra Straková, tel. 321612164, 734 800 380
e-mail:  strakova@cesbrod.cz,
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni 1.1.2020
28. Popis byl naposledy aktualizován 1.1.2020
29. Datum konce platnosti popisu Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace  
Copyright © Město Český Brod, 2005-2024 | Přístupnost | GDPR | Kontakty | Mobilní verze | Administrace | vývoj MyWebdesign.cz
Cesbrod
TOPlist