131

Re: Koncepce dopravy

Chtěl bych reagovat na příspěvek od uživatele quadmana ze včerejška. Pravděpodobně bydlí v Tismicích a proto si chválí průjezd Českým Brodem . Jak jsme byli představiteli města utvrzováni, není účelem lákat motoristy do Českého Brodu, ale zlepšit bezpečnost pro obyvatele a zklidnit celkově dopravní situaci ve městě. Tento příspěvek ukazuje jak si lidé začali s radosí dělat z Brodu tranzitní tepnu a přestali město objíždět. To je  pravý opak proklamovaného !
Milan

132

Re: Koncepce dopravy

Dobrý den všem,

líbí se mi nápad s anketou. V ČB zpravodaji by mohla vyjít výzva k účasti občanů v internetové anketě, aby její účast byla pokud možno co nejvyšší.

Dne 29.11.2011 jsem zde uvedl:
"V příp., že by se např. prokázalo, že obousměrná Jungmannova generuje více aut přes město, než tomu bylo původně, tj. že zátěž v Jungmannově se výrazně zvýšila, ale Kollárově se významně neulevilo, byl bych pro to navrátit věci do původního stavu se 2 změnami. Ulici Havlíčkovu bych doporučil ponechat obousměrnou z důvodu lepší místní obsluhy, např. když budete vyjíždět z Podskalí na Suvorovovu, Palackého a pak bych v ulici Jungmannově doporučil udělat pruh pro cyklisty ve směru od Kouřimské brány (viz Tyršova). V Jungmannově by tedy nebylo možno dále parkovat. Zároveň by již nebyla tak stísněná, protože pro auta by byl pruh o šířce cca 4,5 m oproti dnešním 3 m, což ovšem zase bude svádět k rychlejší jízdě. Ponechání Jungmannovy obousměrné pro cyklisty pokládám za naprosto klíčové z hlediska ucelenosti a použitelnosti sítě ulic města pro cyklodopravu."

Tento svůj osobní názor jsem nezměnil, a proto bych navrhoval buď výše popsanou variantu nebo ponechat stávající obousměrný stav. Zároveň by ale zjednosměrnění Jungmannovy bylo možné až po podmiňujících úpravách v ulici Krále Jiřího a na náměstí, které město slibuje realizovat v průběhu letošního roku. Důvody k této podmíněnosti zde také již byly popsány.

Marek Binko

133

Re: Koncepce dopravy

Dobrý večer,
jak čtu, přesunuli jsme se od studií k anketě. Vyhodnocení dopravy ve městě jsme se k 31.3.2012 nedočkali. Pokud se ankety zúčastní řidiči z Tismic, má obousměrka v Jungmannově a Havlíčkově ulici dost hlasů navíc. Dobrá anketa je náročnější než studie.
Pan Binko píše "V příp., že by se např. prokázalo, že obousměrná Jungmannova generuje více aut přes město, než tomu bylo původně, tj. že zátěž v Jungmannově se výrazně zvýšila, ale Kollárově se významně neulevilo....". Pane Binko můžete specifikovat slova "výrazně" a "významně" ? Ať vidíme s čím budeme pracovat.
Z různých zápisů a příspěvků vidíme snahu pana Binka věnovat velkou pozornost cyklodopravě. Je to hezké, ale mám pochybnosti o přínosu.
Nevím proč tvrdíte "Ponechání Jungmannovy obousměrné pro cyklisty pokládám za naprosto klíčové z hlediska ucelenosti a použitelnosti sítě ulic města pro cyklodopravu." Je to jen váš osobní názor nebo i názor komise a odboru dopravy. Náměstí je úředním a obchodním centrem města, zaparkování je tam často obtížné. Cyklopruhem v Tyršově ulici jste zrušili několik parkovacích míst, stejně
tak v Jungmannově a Havlíčkově ulici. A nyní podmiňujete jednosměrku v Jungmance cyklopruhem. Přínos nevidím, ale rád si ho nechám objasnit. Přiznávám, že o přínosu cyklopruhu v Tyršově jsem dosud neslyšel. A ptám se, průběžně.

134

Re: Koncepce dopravy

Tato anketa je rozhodování o tom ,koho budeme obětovat pro  blaho ostatních. To je zrůdné.

Milan Dvořáček

135

Re: Koncepce dopravy

Milý „Alane“,

k vašemu zpochybňování smyslu realizace opatření pro cyklisty, se pokusím (beztak zřejmě marně) uvést vysvětlení.

Zkuste po našem městě jezdit na kole a dodržovat při tom zákon o provozu na pozemních komunikacích. Narazíte na spoustu překážek, které vás spolu s problematickým zaparkováním kola odradí od toho kolo vůbec při každodenních cestách používat. Proto raději pojedete autem. Volíte cestu nejmenšího odporu. Pro to, aby se část lidí přesunula z aut na kola, je potřeba jim vytvořit podmínky. Je-li vytvořena dobrá nabídka, poptávka se pak již naindukuje sama. To není zase tak složitá úvaha. Funguje to tak v řadě měst i v ČR. Český Brod není tak výjimečné město, aby tato praxe zde nefungovala.

O tom, že v ČB zaznívají zcela běžné (průměrné) názory jako v jiných městech svědčí i fakt, že část motoristické veřejnosti požaduje svobodu pohybu (a zaparkování svého auta) takřka všude vč. historických center (i např. pod historickými branami), přičemž samozřejmě odmítají, aby sami byli postiženi negativními důsledky této "svobody" pohybu.

Každá skupina uživatelů komunikací má své právo na život. Chodci, cyklisté, automobilisté. Nejvíce se vychází vstříc té poslední skupině, což dle mého názoru není dobře. Teď samozřejmě budete chtít namítnout, že já jsem za zobousměrněním Jungmannovy a Havlíčkovy ulice, což je přesně ten případ, kde se vychází vstříc automobilové dopravě. Ale přečtěte si mé příspěvky ještě jednou a pořádně, než zase něco napíšete.

Z vašeho příspěvku vyplývá, že jste nepochopil má slova o důvodech k navrácení Jungmannovy do původního režimu. Takže ještě jednou:

Pokud bude součet automobilů Jungmannova + Kollárova + rezerva na statistickou chybu vyšší dnes než v původním stavu, tak pak je to podle mne důvod k navrácení jednosměrky. Je to doufám již srozumitelné.

Marek Binko

136

Re: Koncepce dopravy

Dobrý den.
A pane Binko, pokud bude ten součet jen "lehce" nižší? Nebo dokonce "roven"? Víte, fandím Vám, ale to tvrdošíjné lpění na tom, že zprůjezdnění Jungmannovy ulice je správné mi prostě nejde do hlavy...Martina

137

Re: Koncepce dopravy

milan napsal:

Chtěl bych reagovat na příspěvek od uživatele quadmana ze včerejška. Pravděpodobně bydlí v Tismicích a proto si chválí průjezd Českým Brodem . Jak jsme byli představiteli města utvrzováni, není účelem lákat motoristy do Českého Brodu, ale zlepšit bezpečnost pro obyvatele a zklidnit celkově dopravní situaci ve městě. Tento příspěvek ukazuje jak si lidé začali s radosí dělat z Brodu tranzitní tepnu a přestali město objíždět. To je  pravý opak proklamovaného !
Milan

Předem upozorňuji, že bydlím v Brodě, ale říci o lidech kteří vracejí z práce a jedou od nádraží do Tismic (Vrátkova, Zahrad, Tuchoraze atd.), že si dělají z Brodu tranzit, to je snad trochu přehnané. Nebo vy jste snad nikdy neprojel žádným městem a všechny je objíždíte po okreskách, aby jste proboha někomu nejel pod okny? Co takhle udělat z Brodu soukromou rezervaci a všechny cizáky odtud vypráskat holí??? Ovšem pak by se mohlo stát, že to zavedou i v jiných městech.

138

Re: Koncepce dopravy

Blare...asi tak na co si tady hrajou kvuli jedny ulici se zbytek brodu po..ere

139

Re: Koncepce dopravy

Blare/Quadman - co Tě nepálí, nehas, co?

140

Re: Koncepce dopravy

bekovamar napsal:

Blare/Quadman - co Tě nepálí, nehas, co?

pravě pali ja chci obousměrnou Jungmanku...na naměsti si dělejte co chcete třeba pamatkovou rezervaci a pěší zonu...ale nahnat provoz zpět do kolarky ktera je ouzka parkujou tam všude auta je tam školka škola  deti tam tudy chodí do školy .přesouvaji se z naměstí do jidelny..to je to pravy místo kde se ma jezdit.....