Milý „Alane“,
k vašemu zpochybňování smyslu realizace opatření pro cyklisty, se pokusím (beztak zřejmě marně) uvést vysvětlení.
Zkuste po našem městě jezdit na kole a dodržovat při tom zákon o provozu na pozemních komunikacích. Narazíte na spoustu překážek, které vás spolu s problematickým zaparkováním kola odradí od toho kolo vůbec při každodenních cestách používat. Proto raději pojedete autem. Volíte cestu nejmenšího odporu. Pro to, aby se část lidí přesunula z aut na kola, je potřeba jim vytvořit podmínky. Je-li vytvořena dobrá nabídka, poptávka se pak již naindukuje sama. To není zase tak složitá úvaha. Funguje to tak v řadě měst i v ČR. Český Brod není tak výjimečné město, aby tato praxe zde nefungovala.
O tom, že v ČB zaznívají zcela běžné (průměrné) názory jako v jiných městech svědčí i fakt, že část motoristické veřejnosti požaduje svobodu pohybu (a zaparkování svého auta) takřka všude vč. historických center (i např. pod historickými branami), přičemž samozřejmě odmítají, aby sami byli postiženi negativními důsledky této "svobody" pohybu.
Každá skupina uživatelů komunikací má své právo na život. Chodci, cyklisté, automobilisté. Nejvíce se vychází vstříc té poslední skupině, což dle mého názoru není dobře. Teď samozřejmě budete chtít namítnout, že já jsem za zobousměrněním Jungmannovy a Havlíčkovy ulice, což je přesně ten případ, kde se vychází vstříc automobilové dopravě. Ale přečtěte si mé příspěvky ještě jednou a pořádně, než zase něco napíšete.
Z vašeho příspěvku vyplývá, že jste nepochopil má slova o důvodech k navrácení Jungmannovy do původního režimu. Takže ještě jednou:
Pokud bude součet automobilů Jungmannova + Kollárova + rezerva na statistickou chybu vyšší dnes než v původním stavu, tak pak je to podle mne důvod k navrácení jednosměrky. Je to doufám již srozumitelné.
Marek Binko