Životní situace - Životní prostředí

Stavba v ochranném pásmu lesa

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Umístění stavby do 30 m od okraje lesa
4. Základní informace
k životní situaci
Jedná-li se o stavbu na pozemku ve vzdálenosti do 30 m od okraje lesa, bude investor stavby potřebovat k vydání rozhodnutí podle zvláštních předpisů (územní rozhodnutí, stavební povolení – zákon č. 283/2021 Sb. – stavební zákon) závazné stanovisko - souhlas orgánu státní správy lesů dle § 14 odst. 2 zákona č. 289/1995 Sb., lesní zákon.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Stavebník, jenž chce stavbu realizovat
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace

Stavebnímu povolení na stavbu předchází územní rozhodnutí k umístění stavby.

Doloží se:

  • zdůvodnění žádosti
  • snímek pozemkové mapy
  • situace se zákresem stavby na pozemcích ve vzdálenosti do 30 m od okraje lesních pozemků
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

Podáním žádosti včetně všech podkladů a příloh.

* písemně – osobně na podatelně Městského úřadu Český Brod, nebo zasláním poštou na adresu: Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, nám. Husovo 70, 282 01  Český Brod

* elektronicky (s ověřeným elektronickým podpisem) na adresu: epodatelna@cesbrod.cz

*  datová schránka ISDS: jgqbsve
8. Na které instituci životní
situaci řešit
Obecní úřad obce s rozšířenou působností, v tomto případě MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, Odbor životního prostředí a zemědělství, 1. patro, číslo dveří 20.

S kým: Josef Novák 

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou

-       zdůvodnění žádosti

-       snímek pozemkové mapy

-       situace se zákresem stavby na pozemcích ve vzdálenosti do 30 m od okraje lesních pozemků

11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Nejsou
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Bez poplatků.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
30dnů (60 dnů)
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Dotčené orgány státní správy
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Nejsou specifikovány.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít

E-mail: novak@cesbrod.cz

17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 289/1995 Sb., o lesích a o změně a doplnění některých zákonů (lesní zákon), ve znění předpisů pozdějších
18. Jaké jsou související
předpisy

Zákon č. 283/2021 Sb. – stavební zákon

19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Samostatné odvolání proti závaznému stanovisku není možné
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Sankce nejsou stanoveny
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace  
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
 
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor životního prostředí a zemědělství, MěÚ Český Brod.
26. Kontaktní osoba Josef Novák, tel. 321 612 183, email: novak@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
18.4.2024
28. Popis byl naposledy
aktualizován
18.4.2024
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Odnětí, dočasné omezení pozemků určených k plnění funkcí lesa

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Žádost o odnětí lesních pozemků určených pro plnění funkcí lesa nebo o omezení jejich využívání o výměře do 1 ha (§ 17odst. 1 lesního zákona)
4. Základní informace
k životní situaci

ORP rozhoduje podle § 13 odst. 1, § 16 odst. 1 a § 17 odst. 1 zákona č. 289/1995 Sb., o lesích a o změně a doplnění některých zákonů (lesní zákon), ve znění předpisů pozdějších, o odnětí lesních pozemků plnění funkcí lesa do výměry 1 ha nebo o omezení jejich využívání pro plnění funkcí lesa a o výši poplatků za odnětí.

U výměry nad 1 ha rozhoduji správní orgány vyššího stupně.

5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Žadatelem může být osoba (právnická nebo fyzická), v jejímž zájmu má k odnětí nebo omezení dojít.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Žádost o trvalé či dočasné odnětí lesních pozemků určených k plnění funkcí lesa.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

Podáním žádosti včetně všech podkladů a příloh.

*písemně – osobně na podatelně Městského úřadu Český Brod, nebo zasláním poštou na adresu: Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, nám. Husovo 70, 282 01  Český Brod

* elektronicky (s ověřeným elektronickým podpisem) na adresu: epodatelna@cesbrod.cz

*  datová schránka ISDS: jgqbsve

8. Na které instituci životní
situaci řešit
Obecní úřad, v tomto případě MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství (pro k.ú. Český Brod, Štolmíř a Liblice u Českého Brodu).
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, Odbor životního prostředí a zemědělství, 1. patro, číslo dveří 20.

S kým: Josef Novák 

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou

Žádost o odnětí nebo o omezení pozemků určených k plnění funkcí lesa obsahuje:

Vyhláška Ministerstva zemědělství č. 77/1996 Sb., o náležitostech žádosti o odnětí nebo omezení a podrobnostech o ochraně pozemků určených k plnění funkcí lesa 

 a) podrobné zdůvodnění požadavku s uvedením údajů o uvažovaném použití pozemků určených k plnění funkcí lesa,

 b) údaje o celkovém rozsahu pozemků určených k plnění funkcí lesa, jejichž zábor se předpokládá, podle způsobu záboru - trvalé nebo dočasné odnětí, trvalé nebo dočasné omezení, u dočasných záborů jeho počátek a konec,

 c) údaje o dotčených pozemcích určených k plnění funkcí lesa podle katastru nemovitostí (obec, katastrální území, parcelní číslo, druh, výměra pozemku, údaje o vlastníku a nájemci pozemku),

 d) snímek katastrální mapy s grafickým znázorněním požadovaného záboru, popřípadě geometrický plán,

 e) údaje lesního hospodářského plánu nebo lesního hospodářské osnovy o lesních porostech na dotčených pozemcích, včetně jejich zařazení do hospodářských souborů a kategorií lesa,

 f) komplexní výpočet náhrad škod na lesních porostech a předpoklad zvýšených provozních nákladů,

 g) výpočet poplatku za odnětí,

 h) u dočasného záboru návrh plánu rekultivace, pokud je nezbytný,

 i) územní rozhodnutí nebo stanoviska dotčených orgánů statní správy  v případě, že se územní rozhodnutí nevydává, popřípadě se slučuje územní a stavební řízení,

 j) vyjádření vlastníka a nájemce dotčených pozemků určených k plnění funkcí lesa,

 k) vyjádření odborného lesního hospodáře nebo právnické či fyzické osoby pověřené touto funkcí.

11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Žádost o odnětí lesních pozemků určených pro plnění funkcí lesa nebo o omezení jejich využívání o výměře do 1 ha je k dispozici na odboru životního prostředí MěÚ nebo ke stažení Žádost o odnětí nebo omezení pozemků určených k plnění funkcí lesa
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Bez poplatků.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
30dnů (60 dnů)
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Vlastník dotčeného pozemku
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Nejsou specifikovány.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít

E-mail: novak@cesbrod.cz

17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 289/1995 Sb., o lesích a o změně a doplnění některých zákonů (lesní zákon), ve znění předpisů pozdějších
18. Jaké jsou související
předpisy

Vyhláška č. 77/1996 Sb. o náležitostech žádosti o odnětí nebo omezení a podrobnostech o ochraně pozemků určených k plnění funkcí lesa

Zákon č. 283/2021 Sb. – stavební zákon

19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují

Odvolání je možno podat do 15 dnů ode dne jeho doručení ke Krajskému úřadu pro Středočeský kraj se sídlem Zborovská 11, Praha 5, podáním učiněným u Městského úřadu Český Brod.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Odvolání Přestupek podle § 54 odst. 2 lesního zákona - pokuta do 1 000 000 Kč

21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace  
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
 
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor životního prostředí a zemědělství, MěÚ Český Brod.
26. Kontaktní osoba Josef Novák, tel. 321 612 183, email: novak@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
18.4.2024
28. Popis byl naposledy
aktualizován
18.4.2024
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Ustanovení, odvolání či zrušení rybářské stráže

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Ustanovení, odvolání či zrušení rybářské stráže
4. Základní informace
k životní situaci
Na základě ustanovení § 14 zákona č. 99/2004 Sb., o rybníkářství, výkonu rybářského práva, rybářské stráži, ochraně mořských rybolovných zdrojů a o změně některých zákonů je uživatel rybářského revíru povinen a rybníkář (subjekt hospodařící na rybochovném zařízení) oprávněn navrhnout rybářskou stráž.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Fyzická osoba, která je navržena uživatelem rybářského revíru či jiného oprávněného subjektu a která je starší 21 let, splňuje podmínku bezúhonnosti, je způsobilá k právním úkonům, je zdravotně způsobilá pro výkon funkce rybářské stráže, prokázala znalost práv a povinností rybářské stráže podle zákona č. 99/2004 Sb., o rybníkářství, výkonu rybářského práva, rybářské stráži, ochraně mořských rybolovných zdrojů a o změně některých zákonů a znalost souvisejících právních předpisů a složí před příslušným obecním úřadem obce s rozšířenou působností slib.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Na návrh uživatele rybářského revíru či jiného oprávněného subjektu obecní úřad obce s rozšířenou působností ustanoví, odvolá či zruší rybářskou stráž příslušnou podle místa trvalého bydliště navrhované osoby.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Podáním návrhu uživatele rybářského revíru či jiného oprávněného subjektu na ustanovení, odvolání či zrušení rybářské stráže navrhované fyzické osoby splňující podmínky dle odstavce pátého.
8. Na které instituci životní
situaci řešit
Obecní úřad obce s rozšířenou působností, v tomto případě MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro,

Odbor životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 20.

S kým: Ing. Ludmila Krčmová  

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Žádost o ustanovení rybářské stráže od příslušného uživatele rybářského revíru či jiného oprávněného subjektu, lékařskou zprávu, fotografii a osvědčení o vykonané zkoušce pro výkon funkce rybářské stráže.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Není specifikován žádný vzorový formulář.
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Bez poplatků.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
V případě doložení požadovaných dokladů bezodkladně.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Nejsou specifikováni.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Nejsou specifikovány.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Nelze řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 99/2004 Sb., o rybníkářství, výkonu rybářského práva, rybářské stráži, ochraně mořských rybolovných zdrojů a o změně některých zákonů (zákon o rybářství), vyhláška č. 292/2023 Sb., kterou se mění vyhláška č. 197/2004 Sb., k provedení zákona č. 99/2004 Sb., o rybníkářství, výkonu rybářského práva, rybářské stráži, ochraně mořských rybolovných zdrojů a o změně některých zákonů (zákon o rybářství), ve znění pozdějších předpisů
18. Jaké jsou související
předpisy
Zákon č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich, ve znění pozdějších předpisů.
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Nejsou specifikovány.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Žádné sankce nemohou být uplatněny. Jedinou výjimkou je případ, kdy uživatel rybářského revíru nenavrhne rybářskou stráž, v tom případě se bude jednat o přestupek.
21. Nejčastější dotazy Může rybářská stráž kontrolovat i na jiném revíru, než pro který byla ustanovena? 

Ne, rybářská stráž na jiném revíru kontrolovat nemůže, ale může podat oznámení příslušnému orgánu podle charakteru zjištěné skutečnosti.
22. Další informace

Krajský úřad pro Středočeský kraj, odbor životního prostředí a zemědělství, Zborovská 11, 150 21 Praha 5, www.kr-stredocesky.cz

Ministerstvo zemědělství, Těšnov 65/17, 117 05 Praha 1, www.mze.cz

Český rybářský svaz, Nad Olšinami 31, 100 00 Praha 10, www. rybsvaz.cz

23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Nejsou specifikovány.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
Nejsou specifikovány.
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor životního prostředí a zemědělství, MěÚ Český Brod.
26. Kontaktní osoba Ing. Ludmila Krčmová, tel. 321 612 184, email: krcmova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
7.5.2021
28. Popis byl naposledy
aktualizován
23.1.2024
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
Nejsou specifikovány.

Vydání a odebrání rybářského lístku

 

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Vydání a odebrání rybářského lístku
4. Základní informace
k životní situaci
Rybářský lístek (doklad) je povinen mít každý, kdo loví ryby v rybářském revíru.
Rybářský lístek se vydává pro území České republiky s platností na: dobu neurčitou, 10 let, nebo 30 dní ode dne jeho vydání.
Rybářský lístek může obecní úřad obce s pověřeným obecním úřadem odebrat.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Fyzická osoba, která má trvalý pobyt v obvodu působnosti daného obecního úřadu obce s pověřeným obecním úřadem, v tomto případě MěÚ Český Brod a cizincům, kteří se zdržují rovněž v daném obvodu působnosti.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Rybářský lístek se vydá žadateli, který předloží osvědčení nebo doklad o získané kvalifikaci pro vydání prvního rybářského lístku, dříve vydaný rybářský lístek, s výjimkou rybářského lístku vydaného na 30 dní, jiný doklad osvědčující, že již byl držitelem rybářského lístku, s výjimkou rybářského lístku vydaného na 30 dní nebo oprávnění obdobné rybářskému lístku vydané v cizím státě. K vydání rybářského lístku na dobu 30 dní včetně se nevyžaduje prokázání kvalifikačních předpokladů. Důvody odepření vydání rybářského lístku a jeho odebrání stanovuje prováděcí právní předpis.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Podáním žádosti o vydání rybářského lístku.
8. Na které instituci životní
situaci řešit
Obecní úřad obce s pověřeným obecním úřadem, v tomto případě MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro,

Odbor životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 20.

S kým: Ing. Ludmila Krčmová  

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Občanský průkaz, cizinci předloží cestovní pas a doklad o získané kvalifikaci či dříve vydaný rybářský lístek.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici

Formulář ke stažení Osvědčení o získané kvalifikaci pro vydání prvního rybářského lístku.

nebo na MěÚ Český Brod, odboru životního prostředí a zemědělství.

Formulář žádosti o rybářský lístek je vyplňován přes systém VITA odborným referentem na MěÚ Český Brod, odboru životního prostředí a zemědělství.

12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit

Správní poplatek je stanoven zákonem č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů, podle délky platnosti rybářského lístku:

30 dní      200,- Kč

10 let

  • 500,- Kč
  • 250,- Kč (pro osoby mladší 15 let nebo studující rybářství nebo osoby, které zajišťují rybářství v rámci svého povolání nebo funkce)

na dobu neurčitou

  • 1 000,- Kč 

Úhrada probíhá v hotovosti nebo platební kartou v české měně před vydáním rybářského lístku a lze ji provést v pokladně MěÚ Český Brod (proti vydání potvrzení).

13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
V případě doložení požadovaných dokladů bezodkladně.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Nejsou specifikováni.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Nejsou specifikovány.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Nelze řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 99/2004 Sb., o rybníkářství, výkonu rybářského práva, rybářské stráži, ochraně mořských rybolovných zdrojů a o změně některých zákonů (zákon o rybářství), vyhláška č. 292/2023 Sb., kterou se mění vyhláška č. 197/2004 Sb., k provedení zákona č. 99/2004 Sb., o rybníkářství, výkonu rybářského práva, rybářské stráži, ochraně mořských rybolovných zdrojů a o změně některých zákonů (zákon o rybářství), ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související
předpisy
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich, ve znění pozdějších předpisů.
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Zákon neřeší případy, kdy účastník převzetí dokladu odmítne jako projev nesouhlasu. V případě odepření vydání nebo odebrání rybářského lístku lze podat odvolání ke KÚ pro Středočeský kraj podáním učiněným u MěÚ Český Brod ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení takovéhoto rozhodnutí.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Dle § 30 a § 31 zákona o rybářství na základě typu přestupku a zhodnocení konkrétní situace.
21. Nejčastější dotazy

Od kdy platí rybářský lístek?

Rybářský lístek platí ode dne jeho vydání do termínu v něm uvedeném (30 dní, 10 let, doba neurčitá).

Kdy končí platnost rybářského lístku?

Uplynutím doby, na kterou byl vydán, úmrtím nebo dnem nabytí právní moci rozhodnutí o prohlášení za mrtvého, převzetím nového rybářského lístku nebo uplynutím doby 60 dnů ode dne změny jména, popřípadě jmen, nebo příjmení.

22. Další informace

Krajský úřad pro Středočeský kraj, odbor životního prostředí a zemědělství, Zborovská 11, 150 21 Praha 5, www.kr-stredocesky.cz

Ministerstvo zemědělství, Těšnov 65/17, 117 05 Praha 1, www.mze.cz

Český rybářský svaz, Nad Olšinami 31, 100 00 Praha 10, www. rybsvaz.cz

23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Nejsou specifikovány.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
Nejsou specifikovány.
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor životního prostředí a zemědělství, MěÚ Český Brod.
26. Kontaktní osoba Ing. Ludmila Krčmová, tel. 321 612 184, email: krcmova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
7.5.2021
28. Popis byl naposledy
aktualizován
23.1.2024
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
Nejsou specifikovány.

Použití sedimentů na ornou půdu

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Použití sedimentů na ornou půdu nebo trvalý travní porost.
4. Základní informace
k životní situaci
Vydává se souhlas s použitím sedimentů z rybníků, vodních nádrží a vodních toků na ornou půdu nebo trvalý travní porost.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Vlastník-(ci) pozemku, nájemce pozemku se souhlasem vlastníka, osoba odlišná od vlastníka pozemku se souhlasem vlastníka.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Před použitím sedimentů z rybníků, vodních nádrží a vodních toků je třeba požádat orgán ochrany zemědělského půdního fondu (dále jen ZPF) o souhlas. Souhlas se udělí, jestliže sedimenty splňují požadavky na jejich kvalitativní vlastnosti stanovené zvláštním právním předpisem a nebudou-li použitím sedimentů na pozemky poškozeny příznivé fyzikální, biologické a chemické vlastnosti půdy.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Podáním žádosti o souhlas k použití sedimentů z rybníků, vodních nádrží a vodních toků na ornou půdu nebo trvalý travní porost.
8. Na které instituci životní
situaci řešit
Obecní úřad obce s rozšířenou působností, v tomto případě MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, Odbor

životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 20.

S kým: Ing. Ludmila Krčmová  

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
  1. identifikační údaje pozemků, na kterých mají být sedimenty použity, podle katastru nemovitostí, a uvedení celkového množství sedimentů, které má na nich být použito, je-li pozemek zařazen v evidenci půdy podle zákona o zemědělství, identifikuje se identifikačním číslem půdního bloku, popřípadě dílu půdního bloku a jeho výměrou, jinak se identifikuje katastrálním územím a parcelním číslem pozemku,
  2. souhlas vlastníka zemědělské půdy, na níž mají být sedimenty použity, nebo jiné osoby, která je oprávněna tuto zemědělskou půdu užívat, nejedná-li se o žadatele,
  3. údaje o kvalitě sedimentů v rozsahu stanoveném zvláštním právním předpisem, ne starší 3 let,
  4. údaj o původu sedimentů,
  5. informace o způsobu vzorkování půd a sedimentů a o technologickém zpracování sedimentu před použitím,
  6. údaje o kvalitě půdy, na kterou mají být sedimenty použity, v rozsahu stanoveném zvláštním právním předpisem,
  7. potvrzení laboratoře o odběru a hodnocení vzorků sedimentu a půdy, na kterou mají být sedimenty použity, s uvedením akreditace pro provádění odběrů a rozborů pro příslušné matrice půda a sediment,
  8. umístění mezideponie způsobem uvedeným v písmenu a) a
  9. předpokládané datum zahájení použití sedimentů.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Formulář ke stažení  Žádost o souhlas s použitím sedimentů z rybníků, vod. nádrží a vod. toků  nebo na MěÚ Český Brod, odboru životního prostředí a zemědělství. 
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Bez poplatků.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Lhůta vychází ze zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, tj. do 30 dnů od podání žádosti, ve složitějších případech do 60 dnů od podání žádosti.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Nájemci pozemků.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Nejsou specifikovány.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
ID datové schránky: jgqbsve
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 334/1992 Sb., o ochraně zemědělského půdního fondu, ve znění pozdějších předpisů, vyhláška č. 257/2009 Sb., o používání sedimentů na zemědělské půdě, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související
předpisy
Zákon č. 156/1998 Sb., o hnojivech, pomocných půdních látkách, pomocných rostlinných přípravcích a substrátech a o agrochemickém zkoušení zemědělských půd, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 541/2020 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Proti souhlasu k odnětí půdy se nelze odvolat. Odvolání proti obsahu souhlasu lze podat až po vydání samostatného správního rozhodnutí ve věci samé odvoláním proti tomuto správnímu rozhodnutí, v rámci něhož lze napadnout celý souhlas nebo jeho části (§ 149 správního řádu).
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Dle § 20 zákona o ZPF se ukládá pokuta fyzickým osobám podle zvláštních předpisů.

Dle § 20a zákona o ZPF se ukládá pokuta právnickým osobám a fyzickým osobám oprávněným k podnikání podle zvláštních předpisů.

21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace

Krajský úřad pro Středočeský kraj, odbor životního prostředí a zemědělství, Zborovská 11, 150 21 Praha 5, www.kr-stredocesky.cz

Ministerstvo zemědělství, Těšnov 65/17, 117 05 Praha 1, www.mze.cz

Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský, Za Opravnou 4, 150 06 Praha 5 – Motol, www.ukzuz.cz

23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Nejsou specifikovány.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor životního prostředí a zemědělství, MěÚ Český Brod.
26. Kontaktní osoba Ing. Ludmila Krčmová, tel. 321 612 184, email: krcmova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
7.5.2021
28. Popis byl naposledy
aktualizován
23.1.2024
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Změna využití zemědělské půdy

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Změna využití zemědělské půdy
4. Základní informace
k životní situaci
Vydává se souhlas při změně trvalého travního porostu na ornou půdu.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Vlastník-(ci) pozemku, nájemce pozemku se souhlasem vlastníka.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Před provedením změny kultury pozemku ve výpisu z katastru nemovitostí je třeba požádat na městském úřadě o souhlas se změnou kultury.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Podáním žádosti o změně kultury pozemku.
8. Na které instituci životní
situaci řešit
Obecní úřad obce s rozšířenou působností, v tomto případě MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, Odbor životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 20.

Ing. Ludmila Krčmová 

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Výpis z katastru nemovitostí, kopii katastrální mapy.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Není specifikován žádný vzorový formulář. 
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Bez poplatků.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Lhůta vychází ze zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, tj. do 30 dnů od podání žádosti, ve složitějších případech do 60 dnů od podání žádosti.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Nájemci pozemků.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Nejsou specifikovány.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
ID datové schránky: jgqbsve
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 334/1992 Sb., o ochraně zemědělského půdního fondu (dále jen ZPF), ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související
předpisy
Zákon č. 283/2021 Sb., stavební zákon, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů. 
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Proti souhlasu k odnětí půdy se nelze odvolat. Odvolání proti obsahu souhlasu lze podat až po vydání samostatného správního rozhodnutí ve věci samé odvoláním proti tomuto správnímu rozhodnutí, v rámci něhož lze napadnout celý souhlas nebo jeho části (§ 149 správního řádu).
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Dle § 20 zákona o ZPF se ukládá pokuta fyzickým osobám podle zvláštních předpisů.

Dle § 20a zákona o ZPF se ukládá pokuta právnickým osobám a fyzickým osobám oprávněným k podnikání podle zvláštních předpisů.

21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace

Krajský úřad pro Středočeský kraj, odbor životního prostředí a zemědělství, Zborovská 11, 150 21 Praha 5, www.kr-stredocesky.cz.

Ministerstvo zemědělství, Těšnov 65/17, 117 05 Praha 1, www.mze.cz.

23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Nejsou specifikovány.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
Opačnou změnu nebo změnu nezemědělské půdy na zemědělskou půdu řeší stavební úřad rozhodnutím o změně využití území.
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor životního prostředí a zemědělství, MěÚ Český Brod.
26. Kontaktní osoba Ing. Ludmila Krčmová, tel. 321 612 184, email: krcmova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
7.5.2021
28. Popis byl naposledy
aktualizován
23.1.2024
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Rozhodnutí v pochybnosti

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
 Rozhodnutí v pochybnosti
4. Základní informace
k životní situaci
Rozhoduje se v případě pochybnosti, zda pozemek je či není součástí zemědělského půdního fondu (dále jen ZPF).
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Vlastník-(ci) pozemku.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Na základě podané žádosti a po provedení místního šetření v rámci správního řízení je vydáno rozhodnutí v pochybnostech.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Podáním žádosti o rozhodnutí v pochybnostech.
8. Na které instituci životní
situaci řešit
Obecní úřad obce s rozšířenou působností, v tomto případě MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, Odbor

životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 20.

S kým: Ing. Ludmila Krčmová  

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Výpis z katastru nemovitostí, kopii katastrální mapy se zřejmým označením daného pozemku, popř. fotodokumentaci.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Není specifikován žádný vzorový formulář. 
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Bez poplatků.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Lhůta vychází ze zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, tj. do 30 dnů od podání žádosti, ve složitějších případech do 60 dnů od podání žádosti.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Nájemci pozemků, Katastrální úřad Kolín.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Nejsou specifikovány.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
ID datové schránky: jgqbsve
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 334/1992 Sb., o ochraně zemědělského půdního fondu (dále jen ZPF), ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související
předpisy
Zákon č. 256/2013 Sb., o katastru nemovitostí, ve znění pozdějších předpisů.
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Odvolání ve lhůtě do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí ke KÚ pro Středočeský kraj podáním učiněným u MěÚ Český Brod.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Dle § 20 zákona o ZPF se ukládá pokuta fyzickým osobám podle zvláštních předpisů.

Dle § 20a zákona o ZPF se ukládá pokuta právnickým osobám a fyzickým osobám oprávněným k podnikání podle zvláštních předpisů.

21. Nejčastější dotazy Jaké pozemky tvoří ZPF?
Pozemky, které jsou pod ochranou ZPF jsou orná půda, chmelnice, vinice, zahrady, ovocné sady, trvalý travní porost, půda dočasně neobdělávaná, rybníky s chovem ryb nebo vodní drůbeže a nezemědělská půda potřebná k zajišťování zemědělské výroby jako polní cesty, pozemky se zařízením důležitým pro polní závlahy, závlahové vodní nádrže, odvodňovací příkopy, hráze sloužící k ochraně před zamokřením nebo zátopou, technická protierozni opatření apod.
22. Další informace

Krajský úřad pro Středočeský kraj, odbor životního prostředí a zemědělství, Zborovská 11, 150 21 Praha 5, www.kr-stredocesky.cz.

Ministerstvo zemědělství, Těšnov 65/17, 117 05 Praha 1, www.mze.cz.

23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Nejsou specifikovány.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor životního prostředí a zemědělství, MěÚ Český Brod.
26. Kontaktní osoba Ing. Ludmila Krčmová, tel. 321 612 184, email: krcmova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
7.5.2021
28. Popis byl naposledy
aktualizován
23.1.2024
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Odnětí pozemku ze zemědělského půdního fondu

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Odnětí pozemku ze zemědělského půdního fondu
4. Základní informace
k životní situaci
Za účelem stavby (zastavěných a zpevněných ploch) na zemědělském půdním fondu (dále jen ZPF) je třeba požádat správní orgán ochrany ZPF o souhlas k odnětí půdy před vydáním územního rozhodnutí.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Vlastník-(ci) pozemku, stavebník se souhlasem vlastníka pozemku, statutární zástupce.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
O odnětí půdy ze ZPF se žádá před vydáním územního rozhodnutí podáním žádosti na MěÚ, odbor životního prostředí a zemědělství.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Podáním žádosti o souhlas k odnětí půdy ze ZPF.
8. Na které instituci životní
situaci řešit
Obecní úřad obce s rozšířenou působností, v tomto případě MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, Odbor

životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 20.

S kým: Ing. Ludmila Krčmová  

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
  • Vyjádření všech vlastníků dotčeného pozemku, pokud nejsou totožni s osobou žadatele.
  • Situační výkres - okótovaný půdorys stavby a zpevněných ploch s vyčíslením záboru ZPF v m2.
  • Výpočet odvodů za odnětí půdy ze ZPF včetně postupu výpočtu, nejde-li o odnětí při kterém se odvody nestanoví.
  • Předběžnou bilanci skrývky s návrhem na její využití (uvést množství skrývané ornice v m3 a hloubku skrývané ornice v m).
  • Vyhodnocení a návrh alternativ (pokud není záměr v souladu s ÚPD).
  • Výsledky pedologického průzkumu (pro RD fotodokumentace kopané sondy).
  • Údaje o odvodnění a závlahách.
  • Údaje o protierozních opatření.
  • Zákres hranic bonitovaných půdně ekologických jednotek s vyznačením tříd ochrany.
  • Má – li jít o dočasné odnětí, je nutno uvést dobu odnětí a přiložit plán následné rekultivace dotčené plochy.
  • Informaci, v jakém následném řízení podle zvláštního právního předpisu má být souhlas s odnětím zemědělské půdy ze ZPF podkladem.
  • Plán vhodných opatření pro naplnění veřejného zájmu na zadržení vody v krajině.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici

Žádost o souhlas k odnětí půdy ze ZPF

nebo na MěÚ Český Brod, odboru životního prostředí a zemědělství.

12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Bez poplatků, pouze v některých případech se platí odvod za odnětí půdy ze ZPF na základě rozhodnutí o odvodech po nabytí právní moci územního rozhodnutí nebo stavebního povolení. Způsob úhrady je převodem na účet Celního úřadu pro Středočeský kraj.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Lhůta vychází ze zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, tj. do 30 dnů od podání žádosti, ve složitějších případech do 60 dnů od podání žádosti.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Vlastníci pozemku, příslušná obec a příslušný stavební úřad.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Nejsou specifikovány.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
ID datové schránky: jgqbsve
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 334/1992 Sb., o ochraně zemědělského půdního fondu, ve znění pozdějších předpisů, vyhláška č. 271/2019 Sb., o stanovení postupů k zajištění ochrany zemědělského půdního fondu, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související
předpisy
Zákon č. 283/2021 Sb., stavební zákon, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 256/2013 Sb., o katastru nemovitostí, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 44/1988 Sb., o ochraně a využití nerostného bohatství, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Proti souhlasu k odnětí půdy se nelze odvolat. Odvolání proti obsahu souhlasu lze podat až po vydání samostatného správního rozhodnutí ve věci samé odvoláním proti tomuto správnímu rozhodnutí, v rámci něhož lze napadnout celý souhlas nebo jeho části (§ 149 správního řádu). Souhlas k odnětí půdy je možné napadnout v přezkumném řízení. Podnět k zahájení přezkumného řízení lze podat ke správnímu orgánu, který vydal souhlas k odnětí půdy, ihned po oznámení souhlasu k odnětí půdy.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Dle § 20 zákona o ZPF se ukládá pokuta fyzickým osobám podle zvláštních předpisů.

Dle § 20a zákona o ZPF se ukládá pokuta právnickým osobám a fyzickým osobám oprávněným k podnikání podle zvláštních předpisů.

21. Nejčastější dotazy

Ve kterých případech nepodléhá stavba souhlasu k odnětí půdy ze zemědělského půdního fondu?

Souhlasu není třeba, má-li být ze zemědělského půdního fondu odňata zemědělská půda

a) v zastavěném území pro

  1. stavbu včetně souvisejících zastavěných ploch o výměře do 25 m2, nebo
  2. veřejně prospěšnou stavbu umísťovanou v proluce o velikosti do 0,5 ha,

b) pro umístění

  1. signálů, stabilizačních kamenů a jiných značek pro geodetické účely, vstupních šachet podzemního vedení a stožárů nadzemních vedení, mobilních sítí, pokud v jednotlivých případech nejde o plochu větší než 30 m2,
  1. přečerpávacích stanic, vrtů, studní a stanic nadzemního nebo podzemního vedení a větrných jam, pokud v jednotlivých případech nejde o plochu větší než 55 m2, nebo
  1. záměrů na nezastavěné části zastavěného stavebního pozemku s rodinným domem nebo se stavbou pro rodinnou rekreaci; toto ustanovení se nepoužije, je-li zastavěný stavební pozemek o výměře rovné nebo větší 1 000 m2,

c) pro obnovu přirozených a přírodě blízkých koryt vodních toků, 

d) k nezemědělským účelům po dobu kratší než jeden rok včetně doby potřebné k uvedení zemědělské půdy do původního stavu, je-li termín zahájení nezemědělského využívání zemědělské půdy nejméně 15 dní předem písemně oznámen orgánu ochrany zemědělského půdního fondu uvedenému v § 15,

e) uložení tuhých statkových hnojiv na zemědělské půdě před jejich použitím, nebo

f) pro registrovaný významný krajinný prvek.

22. Další informace

Krajský úřad pro Středočeský kraj, odbor životního prostředí a zemědělství, Zborovská 11, 150 21 Praha 5, www.kr-stredocesky.cz.

Ministerstvo zemědělství, Těšnov 65/17, 117 05 Praha 1, www.mze.cz.

23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Nejsou specifikovány.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
Nejsou specifikovány.
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor životního prostředí a zemědělství, MěÚ Český Brod.
26. Kontaktní osoba Ing. Ludmila Krčmová, tel. 321 612 184, email: krcmova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
23.9..2021
28. Popis byl naposledy
aktualizován
23.1.2024
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Ochrana rorýsů při zateplování domů

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Ochrana rorýsů při zateplování domů (stavebních činnostech).
4. Základní informace
k životní situaci

Postup pro ochranu hnízdních možností rorýse obecného při zateplování domu, případně jiných stavebních činnostech.

 

5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Vlastník nebo správce domu, investor, případně realizační firma.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Rorýs obecný je zařazen mezi chráněné druhy živočichů (kategorie „ohrožený druh“). Ve městech hnízdí téměř výhradně ve zdech domů, větracích otvorech, krovech střech, pod římsami a trámy. Pokud se bude zateplovat dům, na kterém rorýsi hnízdí, je nutné v souladu s § 56 zákona č. 114/1992 Sb. zažádat krajský úřad o výjimku z ochranných podmínek zvláště chráněného druhu. Krajský úřad může ve svém rozhodnutí stanovit podmínky postupu zateplení domu např. období, kdy je možné provádět stavební činnost, zachování větracích otvorů pod střechou apod.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

Podáním žádosti o udělení výjimky z ochranných podmínek zvláště chráněného druhu dle par. 56 zákona č. 114/1992 Sb.

  • písemně – osobně na podatelně Krajského úřadu Středočeského kraje, nebo zasláním poštou na adresu: Krajský úřad Středočeského kraje, Odbor životního prostředí a zemědělství, Zborovská 11, Praha 5, 150 00
  • elektronicky (s ověřeným elektronickým podpisem) na adresu:epodatelna@kr-s.cz
  • datová schránka ISDS:keebyyf
8. Na které instituci životní
situaci řešit
Krajský úřad Středočeského kraje, odbor životního prostředí a zemědělství, Zborovská 11, Praha 5, 150 00
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit
Kde: Krajský úřad Středočeského kraje, Odbor životního prostředí a zemědělství, Zborovská 11, Praha 5, 150 00.
S kým: Ing. Zdeňka Šímová, vedoucí odd. ochrany přírody, tel. 257 280 369
10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Žádost s těmito údaji:
1. Jméno a příjmení žadatele (název firmy) + datum narození (IČ u firem)
2. Adresa (sídlo)
3. Žádost o udělení výjimky dle par. 56 zákona č. 114/1992 Sb. pro rorýse obecného (formulář neexistuje)
4. Stručný popis akce, projektová dokumentace, navržená opatření
5. Datum a podpis (u firem statutární zástupce nebo osoba s plnou mocí + razítko)
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
 
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Bez poplatků.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
 
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
 
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
 
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
 
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zák. č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související
předpisy
 
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
 
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností  
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace  
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Informace na portálu Středočeského kraje
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor životního prostředí a zemědělství
26. Kontaktní osoba Ing. Rostislav Vodička, tel.: 321 612 181
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
22.8.2011
28. Popis byl naposledy
aktualizován
22.8.2011
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Stanovisko k zásahu do krajinného rázu

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Stanovisko k zásahu do významného krajinného rázu.
4. Základní informace
k životní situaci
Umísťování a povolování staveb, jakož i dalších činností, které by mohly snížit, či změnit krajinný ráz.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Investor - fyzická nebo právnická osoba popř. zplnomocněný zástupce
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Podání písemné žádosti.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

Podáním žádosti o stanovisko k zásahu do krajinného rázu, osobní konzultací

  • písemně – osobně na podatelně Městského úřadu Český Brod, nebo zasláním poštou na adresu:  Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, nám. Husovo 70, 282 24  Český Brod
  • elektronicky (s ověřeným elektronickým podpisem) na adresu: epodatelna@cesbrod.cz
  • datová schránka ISDS: jgqbsve
8. Na které instituci životní
situaci řešit
MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, OŽPZ, Nám. Arnošta z Pardubic 56, 1.parto

S kým: Ing. Rostislav Vodička, vedoucí odboru, tel. 321 612 181 

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Žádost psaná volnou formou, projektová dokumentace, snímek katastrální mapy se zákresem situace.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Žádné, (formulář není předepsán).
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Bez poplatků.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Dle správního řádu.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Obce na jejichž katastrálním území je aktivita připravována. Nevládní organizace, které v dotčeném území se přihlásily jako účastnící řízení.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Jsou stanovovány individuálně dle charakteru aktivity.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
vodicka@cesbrod.cz
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zák. č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související
předpisy
nejsou
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Odvolání v rámci územního řízení, pro které je toto stanovisko vydáváno.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Fyzická osoba do 20.000,- Kč, do výše 2 000 000 Kč právnické osobě nebo fyzické osobě při výkonu podnikatelské činnosti.
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace  
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
www.env.cz
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Městský úřad Český Brod, Odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 24 Český Brod.
26. Kontaktní osoba Ing. Rostislav Vodička, vedoucí odboru ŽPZ
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
22.8.2011
28. Popis byl naposledy
aktualizován
22.8.2011
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 
Copyright © Město Český Brod, 2005-2024 | Přístupnost | GDPR | Kontakty | Mobilní verze | Administrace | vývoj MyWebdesign.cz
Cesbrod
TOPlist