Český BrodOficiální stránky města

Královský Brod 580 let

Aktuality - Z města

Jak je to se svozem komunálního odpadu?

Foto: Technické služby Český BrodVážení občané,

Při organizaci svozu odpadu od začátku letošního roku došlo k porušení platné obecně závazné vyhlášky o odpadech, za což se Vám musím za vedení technických služeb i vedení města omluvit. Je nutné se omluvit i za způsob informování, který byl jednoznačně nedostatečný.

Rada města na včerejším jednání projednávala úpravu vyhlášky, aby byl umožněn svoz směsného komunálního odpadu jednou za čtrnáct dní. Avšak nedoporučila zastupitelstvu schválení a vyžádala si další ekonomické podklady (hlavně vývoj nákladů od zahájení svozu biologicky rozložitelných komunálních odpadů včetně situace ze začátku letošního roku). Rada dává také na zvážení umožnit občanům vybrat si, zda by bylo možné připlatit za týdenní svoz více než u svozu jedenkrát za čtrnáct dní. Po obdržení těchto podkladů rada novelu vyhlášky projedná a případně ji předloží ke schválení zastupitelstvu města.

Z toho vyplývá, že od příštího týdne bude opět organizován sběr komunálního odpadu opět jednou týdně.

Jakub Nekolný

20.01.12 Z města

Komentáře:

  1. [1] obyvatel 164.221.broadband15.iol.cz

    Pane starosto, můžete nám k tomuto sdělit, kdo a jak bude za porušení platné obecně závazné vyhlášky potrestán? Bude to ten, který celé dny jen sedí u diskuzí a poučuje nás o vyhláškách, zákonech a píše, kdy máme volat jakou policii a jak na každého jednou dojde? Jeho slovy „Bude pachatel odhalen?“

    20.01.12, 18:41:02
  2. [2] Pepík z Lojzíkova service.dupeto.cz

    No konečně!!!! Děkuji, pane starosto! Tak arogantní a sprosté jednání v telefonickém hovoru ze strany ředitele TS o tomto problému jsem ještě nezažil. A najednou je to porušení vyhlášky z jeho strany. Při této příležitosti si vzpomínám na „pachatelku zločinu“, která sypala listí do parku, byla udána a málem skončila trestem „zastřelením před nastoupenou jednotkou“.

    20.01.12, 20:35:22
  3. [3] am 41.118.broadband14.iol.cz

    Pokud bude svoz každý týden,nebude hrozit zvýšení poplatků?Nám například stačí vývoz popelnice jednou za čtrnáct dní bohatě.A ještě není ano zdaleka plná.Na vyšší poplatky bych určitě neměla.

    21.01.12, 07:44:13
  4. [4] AM 194.22.nasnet.cz

    Samozřejmě, že hrozit bude, když to bylo v článku uvedeno:"Rada dává také na zvážení umožnit občanům vybrat si, zda by bylo možné připlatit za týdenní svoz více než u svozu jedenkrát za čtrnáct dní." Myslím si však, že tato cesta bude nejrozumější: kdo bude chtít svoz 1x za týden si prostě připlatí, kdo ne bude muset začít třídit ve velkém. Zejména na sídlišti je naprosto nemožné docílit, aby všichni třídili. Z toho důvodu zde jsou týdenní svozy nutností, pokud se zde nemají zabydlet hlodavci ve velkém...

    21.01.12, 10:01:23
  5. [5] Hanka 41.118.broadband14.iol.cz

    No my naštěstí patříme mezi ty,co tříději a bezproblémů by nám stačilo ta druhá možnost.1 x za 14 dní.

    21.01.12, 13:56:16
  6. [6] Bio 89-24-140-101.adsl.tmcz.cz

    No a teď jste naprosto nepřesně informoval veřejnost o svozu Vy, pane starosto! Píšete o směsném odpadu a informace o svozu bioodpadu, který měl být příští týden,nikde.
    Připojuji se k Hance,poctivě třídíme, takže nám svoz 1xza 14 dní postačuje.

    21.01.12, 14:38:29
  7. [7] macík ho128.net.msc-net.cz

    Za nás taky hlásíme, že nemáme problém se svozem 1/14dní...

    21.01.12, 15:53:16
  8. [8] Ing. Miroslav Kruliš ho245.net.msc-net.cz

    [6] Dobrý den, bioodpad svážíme pořád, tedy v sudé týdny celý rok. Pouze zatím přihodíme i v sudém týdnu směsný odpad do schválení vyhlášky o odpadu.

    21.01.12, 16:00:17
  9. [9] Bio 89-24-140-101.adsl.tmcz.cz

    [8] Děkuji Vám za informaci.

    21.01.12, 16:11:56
  10. [10] brouček ho242.net.msc-net.cz

    Rozhodně je třeba třídit-jestliže se odpad vytřídí,tak svoz stačí 1x za 14 dnů.Kdo ale potřebuje odvoz směsného odpadu,nechť si připlatí.Ale nezdražujte poplatky za popelnice plošně,prosím.

    21.01.12, 17:02:57
  11. [11] Petr 194.67.nasnet.cz

    Také pro nás je svoz 1 x 240 lit popelnice pro rodinu za 14 dnů vyhovující - nemame s tím problém.

    22.01.12, 13:41:41
  12. [12] Marek assigned-77-78-110-14.casablanca.cz

    Máme děti. Odpad třídíme. Na pleny jsme zakoupili pytle z TS. Po 14ti dnech skladovaní plen v pytli jsme rádi za vrácení svozu 1 x za tyden. Dekujeme !

    22.01.12, 19:50:13
  13. [13] Draka 88.103.21.172

    Třídíme už naprosto automaticky, ani nám to nepřijde, stačí nám svoz jednou za 14 dní, i tak je naše popelnice poloprázdná. Asi by bylo nejlépe, kdyby si lidé mohli vybrat, jak často jim bude směsný odpad vyvezen a podle toho i platit poplatky, hlavně kvůli těm, co mají malé děti na plenách. Ono skladovat tu nadílku čtrnáct dní není legrace, a to je zima.

    23.01.12, 06:27:10
  14. [14] Brych 41.18.broadband6.iol.cz

    Vážený pane starosto,
    ukazuje že totálně vázne komunikace mezi vedením města s vedením TS. Jeden rozhodne tak, druhý naopak. Levá neví co dělá pravá. Každý si hraje na svém písečku a lidé na to jen doplácí. Proč mám platit větší poplatky za odvoz komunálního sběru, když poctivě třídím odpad !!!? Mám snad podporovat občany, kteří nejsou schopni se přizpůsobit potřebám doby a šetřit životní prostředí? Tito lidé parazitují na stávajícím systému a jsou toho názoru proč by měli třídit odpad, když je k tomu nic nemotivuje? Město provede odvoz a náklady zaplatí všichni stejný dílem, ať třídí nebo netřídí. Doporučoval bych vrátit se k systému, který tady již v minulosti fungoval, kdy každý si zvolil počet odvozů v měsíci a podle toho by též platil. Názory, že lidé by šetřili a odpad pohazovali po příkopech je zavádějící a jen zástupný a jen nahrává těm, kdo nechce pochopit nutnost dnešní doby - důsledně třídit odpad.
    Jsem zásadně pro přijetí opatření, které by motivovalo občany třídit odpad a svoz provádět 1x za 14 dní, možno i méně často. Jsme tříčlenná rodina a za 14 dní máme popelnici plnou jen z poloviny.

    23.01.12, 08:47:56
  15. [15] Hanka 41.118.broadband14.iol.cz

    Ráda bych se zeptala,jak to tedy je dneska.Jesli sem správně pochopila,měl by se tedy i dnes vyvážet odpad směsný.Ale zatím nikde nikdo.Lidi jsou zmatený.Plno nečte (anebo starší nemají)internet.U nás v ulici vyvezli zatím jen odpad bio.A lidi zmateně nahlížeji přez ploty,jestli se ten směsný dneska vyveze taky.Je to jede hot a druhý čehý.Nejen že vázne komunikace mezi vámi a TS,ale vázne i způsob informovanosti a vaší věrohodnosti.Po takových protiřečení ztrácí vedení důvěru lidí.

    23.01.12, 11:14:18
  16. [16] Tonda mail.colas.cz

    Hlavne at uz vime na cem jsme ! Tohle je jak u blbejch ...

    23.01.12, 11:16:32
  17. [17] am 41.118.broadband14.iol.cz

    Ještě připomínka.Pokud máte výhrady k vedení TS a nějaké osobní výhrady a antipatie.Řešte si to jinak!(aneb:"Nechcete si to vyřešit někde za keřem?")A nás z toho vynechte.Jak u blbejch na dvorečku.......Co tedy bude?

    23.01.12, 11:19:42
  18. [18] Nekolný Jakub, Bc. a.mx.cesbrod.cz

    Vážení!

    Ode dneška se vozí směsný odpad každý týden do doby změny vyhlášky města, protože si rada města vyžádala k jejímu projednání další doplňující informace. Vyhlášku musí schválit zastupitelstvo a z lednového programu byla problematika stažena. Další řádné jednání proběhne v březnu. Je možné ještě svolat mimořádné jednání zastupitelstva někdy na konci února.

    Svoz biodpadu zústává nezměněn. Frekvence je tedy 1x 14 dní.

    Cena za svoz odpadu byla pro rok 2012 schválena na podzim loňského roku a nebude se pro tento rok měnit. Rada jen doporučuje prověřit možnost zvýšení úhrady při četnějších svozech, než bude stanoveno vyhláškou.

    Výhrady k práci zaměstnanců úřadu či příspěvkových organizací rozhodně nebudu řešit na veřejném fóru. Ale mohu tady říct, že jsem s prací vedení technických služeb celkově spokojen.

    23.01.12, 12:07:01
  19. [19] Hanka 41.118.broadband14.iol.cz

    Takže,když ode dneška,tak máme v ulici čekat auto na svoz směsného odpadu?Normálně se odvážel už po ránu...

    23.01.12, 12:42:08
  20. [20] Ing. Miroslav Kruliš ho243.net.msc-net.cz

    [19] Ano dnes se sváží bioodpad (sudý týden) a do odvolání směsný odpad, pokud se ve vaší ulici vždy v pondělí svážel, současně svážíme i podnikatele a firmy, takže to nemusí být v čase hned po ránu, ale bude to dnes.

    23.01.12, 13:03:15
  21. [21] Čejkovský ho252.net.msc-net.cz

    Tak je sudý týden, 13.00 hod a biopopelnice stále plná. Kdy se tedy vyváží?

    23.01.12, 13:07:50
  22. [22] Ing. Miroslav Kruliš ho243.net.msc-net.cz

    [21] Nepíšete z které jste ulice, bioodpad se sváží v sudém týdnu v pondělí, úterý, středu a v pátek. V který den v týdnu se Vám sváží směsný, tak v sudém týdnu bioodpad. Svoz probíhá po zahájení pracovní doby (07.00 hodin v zimním období, 06.00 hodin letním období do splnění úkolů svozu)

    23.01.12, 13:16:12
  23. [23] Čejkovský ho252.net.msc-net.cz

    Ulice Za nemocnicí, dříve se vozil v pondělí, teď v tom zmatku je sice psáno na Vašich stránkách sudý týden,ale který den?

    23.01.12, 15:01:03
  24. [24] Ing. Miroslav Kruliš ho243.net.msc-net.cz

    [23]
    Rozhodně žádné zmatky nejsou. Od 1.8.2011-30.12.2011 se ve zkušebním provozu svážel bioodpad (celý Č. Brod vždy v pondělí, Štolmíř ve čtvrtek a Zahrady a Liblice v pátek. 31.12.2011 byl zkušební provoz ukončen.Jelikož při svážení celého Č. Brodu v pondělí trvala směna při svozu BIO od 07.00 - 19.00 hodin, tento systém se vrátil do stejného systému jako směsný. Od ledna 2012 se začal vozit směsný odpad v liché týdny (u Vás v ulici tedy ve středu a v sudé týdny bioodpad také ve středu, aby se to nepletlo.
    Přeji hezký den

    23.01.12, 15:31:14
  25. [25] Čejkovský ho252.net.msc-net.cz

    Děkuji, stačilo napsad středa. Pro Vás zmatky nejsou, ale pro občany od nového roku, viz stanoviska výše jsou. Jinak 14 denní interval je vyhovující pro "baráčkáře", pro bytovky asi ne. Bio obpadu je více po jaru a na podzim,o prázdninách tolik ne.

    23.01.12, 16:40:28
  26. [26] macík ho128.net.msc-net.cz

    No my třeba trávu sekáme i o prázdninách....

    23.01.12, 17:19:47
  27. [27] občan assigned-77-78-110-14.casablanca.cz

    Proč mám ten pocit, že "celkem" spokojenost s vedením TS zní tak trochu komicky od pana starosty. Každý jenom trochu rozumně uvažující člověk musí vidět jak moc se změnilo naše město pod vedením TS Ing. Krulišem. Lidem se prostě nezavděčíte ať uděláte to, či ono pane řediteli a já Vám přeji silné nervy a hodně úspěchů ve Vaší práci. Držím Vám palce a to že se někteří lidé obouvají do Vašich vojenských metod....... nešly by zavést na naší radnici?????:))

    23.01.12, 21:57:49
  28. [28] Petra 181.197.broadband9.iol.cz

    [12] SOUHLASÍM,TŘÍDÍME,ALE JAKO 4-ČLENÁ DOMÁCNOST A PLENY K TOMU MI TO NESTAČILO,SICE O JEDEN HLOUPÝ PYTEL NAVÍC,ALE JAK BY TO VYPADALO V LÉTĚ?tO BY NÁM TADY HNIL ODPAD 14 DNÍ? NA SLUNÍČKU?STAČÍ MI ZÁPACH Z BIOPOLPELNICE.....A PROČ JAKO TY CO MAJÍ MALOU POPELNICI A JSOU NA NI 4 TAK PROČ BY JSME MĚLI PLATIT VÍCE?NECHÁPU JAKO TY KOMENTÁŘE TADY.....TO SE TO TĚM CO MAJI U BYTOVEK KONTEJNER HEZKY PÍŠE.....JINAK DĚKUJI ZA ROZUMNÉ VYŘEŠENÍ SITUACE

    24.01.12, 09:06:14
  29. [29] PETRA 181.197.broadband9.iol.cz

    NE,PRO BARÁČKAŘE S MALOU POPELNICÍ TO TEDA NESTAČÍ JEDNOU ZA 14 DNÍ BIODPODA MĚ OSOBNĚ PŘES ZIMU PŘÍJDE ZBYTEČNÝ,KDYŽ UŽ TEDA NĚCO....MI TAM DÁVÁME JEN TRÁVU A VŠE ZE ZAHRADY,ALE TED TAM DÁT TAK KILOVÝ OBSAH MI PŘIJDE NA NIC

    24.01.12, 09:11:45
  30. [30] Franta 107.230.broadband5.iol.cz

    Souhlasím s Petrou, svoz směsného odpadu jednou za 14 dní je málo. Třídím veškerý odpad, směsného odpadu tudíž vyprodukuji poměrně málo, ale například kosti musím dávat do směsného (do bio odpadu nesmí). Představa, že mi přes léto dva týdny hnijou a zapáchají v popelnici není nic moc.

    24.01.12, 10:12:24
  31. [31] Ing. Miroslav Kruliš ho243.net.msc-net.cz

    [29] Dobrý den Petro, svoz bioodpadu v zimě určitě zbytečný není. Jen za prosinec se svezlo přes 30 tun a je rozdíl je uložit na skládce komunálního odpadu v Radimi nebo v kompostárně. Z hlediska ceny zaplatíme o 2/3 méně.On je totiž i odpad z kuchyně.

    24.01.12, 10:24:43
  32. [32] macík ho128.net.msc-net.cz

    Bydlíme v baráku a biopopelnici v zimě zaplníme z 1/2 a to máme tu velkou. V létě by byl biosvoz týdenní, zápach byl, je a bude. Dá se to řešit biorozložitelnýma pytlíkama..my máme velkého psa, takže pokud bude komunál svážený 1 x za 14 dní, tak si holt pořídím rozložitelné sáčky vhodné na skládku a do nich budu bobany dávat, aby to tak nesmrdělo. Stejně tak plíny. Vždycky se dá si s tím nějak poradit...

    24.01.12, 10:24:47
  33. [33] Tonda mail.colas.cz

    Nechte svoz jak byl 1 x týdně. Komu stačí 1 x 14dní může jeden týden vynechat....:-)

    24.01.12, 14:34:30
  34. [34] Petr 194.67.nasnet.cz

    [33] to je pěkná blbina, proč když třídím a stačí mi odvoz 1 x za 14 dnů mám doplácet na někoho kdo na to kašle - navrhuji základní cenu pro svoz 1 x 14 dnů (tedy 500 Kč jak je to dosud) a kdo není ochoten třídit a potřebuje svoz popelnice každý týden tak ať zaplatí dvakrát více (tedy 1000 kč) je to celkem jednoduché

    24.01.12, 15:29:30
  35. [35] Franta 107.230.broadband5.iol.cz

    [34] Jak jsem psal výše, s tímto bych nesouhlasil. Třídím a odpadu směsného vyprodukuji minimum (popelnici nezaplním ani za 2 týdny), ale kvůli hygieně jsem pro svoz každý týden - kosti apod. se nedají třídit a aby v teplých měsících 2 týdny zahnívaly v popelnici mi přijde nehygienické. Celý Brod by pak pěkně smrděl.

    24.01.12, 15:37:42
  36. [36] Petr 194.67.nasnet.cz

    po[35] pokud trváte na svozu každý týden pak byste si měl něco připlatit - kolikrát více svozů tolikrát vyšší cena

    24.01.12, 15:49:08
  37. [37] hanka 41.118.broadband14.iol.cz

    [35] My taky dáváme kosti do poprlnice,ale se zápachem problémy nemáme....:))Píšete o zápachu z popelnic,ale co třeba psí bobany na chodníkách?To je větší chuťovka.A majitelé psů to po nich ne a ne uklidit....A auta smrději víc......:)))

    24.01.12, 16:02:21
  38. [38] hanka 41.118.broadband14.iol.cz

    [34] Moje řeč.Proč bych měla platit víc,když víckrát vyvážet nepotřebuju?

    24.01.12, 16:05:00
  39. [39] Spider ip-78-102-194-130.net.upcbroadband.cz

    A co na to jít opačně? Třídícím zlevnit sazbu?

    24.01.12, 21:55:40
  40. [40] hanka 41.118.broadband14.iol.cz

    [39] Já myslím,že v dnešní době všechno stojí peníze.A při zdražování poh.hmot a jiných věcí.....
    Poplatky můžou být i vyšší....Ale proč by je nemohli zvýšit těm,co třídit nebudou a budou si nechávat vyvážet popelnici každý týden?Před lety to bylo podobně.Lidi si koupily nálepky na popelnici,které byly rozlišené barevně.Byly na týdenní cyklus a na čtrnáctidenní.Mohlo by to tak zase fungovat.Protože bez nějakého rozlišení,by toho lidi asi zneužívaly.Třeba tuto diskuzi čte někdo z těch,kdo by o tom mohl rozhodovat a při schvalování vyhlášky se přiklonit k názorům mnoha lidí,kteří by rádi nechali vyvážet popelnici dvakrát za měsíc.A mohli by se při schvalování taky přiklonit i k této možnosti.Tak ať nám to vyjde a neplatíme napřezrok víc!A ti,co chtěji,ať si připlatěji!

    25.01.12, 06:50:57
  41. [41] Ing. Miroslav Kruliš ho245.net.msc-net.cz

    [40] Dobrý den, ano jdete na to správným směrem. Jsou v podstatě tři způsoby nebo možnosti:
    1) podle Zákona o místních poplatcích, kdy to je nyní. Občan platí nejvyšší možnou částku za svoz odpadu, která je nyní 500 Kč a samozřejmě nemusí tato výše stačit. Proto TOP 09 a starostové obcí chtějí tento zákon změnit (je ve II. čtení v Poslanecké sněmovně).Počítá se s tím, že za svoz odpadu se navýší až dvojnásobně a obce rozhodnou, zda zvýší nebo ne. Tato částka se může vyšplhat na 2x 500 Kč + 250 za tříděný odpad, tedy 1250 Kč na občana. To je myslím nespravedlivé vůči těm, co třídí.
    2) Podle zákona o odpadech se spočítají náklady na svoz odpadu ve městě a výslednou částku dle zákona zaplatí všichni (např. v Brodě dle nákladů za rok 2010 to bylo 680 Kč, za rok 2011 cca 550 Kč).Ale zaplatí to všichni stejně.
    3) Třetí způsob je te, co uvádíte, kdy náklady se opět spočítají dle předcházejících let podle počtu nádob a nemovitostí a stanoví se cena podle velikosti nádoby a počtu svozů. Něco, co tu asi dříve bylo.Něco podobného, co je nyní u firem. Označení nádob je nalepením známek.Spočítají se náklady podle velikosti nádoby (120,140, 240, 660, 1200 litrů a dle počtu svozů 1x za týden, 1x za 14 dnů. Ten je asi nejspravedlivější.

    25.01.12, 10:44:48
  42. [42] Draka 88.103.21.172

    Jsem pro nálepky, ať máme možnost volby, nechce se mi doplácet za ty, co třídit nebudou a spoléhají na to, že se vyměří poplatek pro všechny stejný. Vodu si taky platíme podle spotřeby, panečku, to se začalo v bytovkách jinak hospodařit, když dostal každý svůj vodoměr. Jen ať si každý platí podle své hromádky.

    25.01.12, 14:10:32
  43. [43] mata 79.106.broadband.iol.cz

    A nebude nejlepší, když budme platit skutečně co vyprodukujeme? Dát tak váhu na vůz a platit třeba 5 kč/kg... proč mám platit něco co neužívám?? Není toto cesta správným směrem?

    26.01.12, 12:20:52
  44. [44] Ing. Miroslav Kruliš ho243.net.msc-net.cz

    [43]
    Dobrý den,
    I to může být cesta, musíme si však uvědomit, že tento způsob má i nevýhody nebo je finančně náročný. Například vozidlo musí být vybaveno systémem speciálního vážení (náklad cca 800 tisíc Kč a také to, že někdo toto může obcházet například tím, že část odpadu vhodí sousedovi do nádoby nebo odpad uloží na okraji města v lese, příkopu, apod. Ale určitě je to možná cesta zkvalitnění nakládání s odpadem. Č. Brod jde v odpadovém hospodářství správným směrem.

    26.01.12, 12:34:56
  45. [45] honza 194.27.nasnet.cz

    1x za 14 dní je málo, je jedno zda-li je to bioodpad nebo směsný, to bude smrad a hlodavců - Neapol je zřejmě náš vzor!

    28.01.12, 01:24:39
  46. [46] honza 194.27.nasnet.cz

    jsme popelnicová republika - máme tu pepelnici zelenou, teď přibyla hnědá. jinak jsou tu žluté na plasty, modré na papír, zelené na sklo, červené na elektro, další na nápojové kartóny, další na hadry... co takhle se v....t na třídění - ono by to šlo přece vyrobit papírové kelímky na jogurty, místo plastových obalů mohou být papírové, nápoje v krabicích, popř. v zálohovaných PETkách nebo ve skle... ptejme se kdo vydělává na třídění, která lobby prosazuje své zájmy... chtělo by to změnu, v opačném případě přibude nám ještě popelnička na banány v tom našem banánovém absurdistánu.

    28.01.12, 01:35:27
  47. [47] hanka 41.118.broadband14.iol.cz

    [45] Myslím,že je jedno jestli by vám vyvezli jednou za týden nebo jinak.Pokud by měli přitáhnout hlodavci,tak přitáhnou tak jako tak.A na některých místech jsou,ani o tom nevíte:))).My měli např. krysy na zahradě a žádný smrdutý odpad tam neukládáme....Ty jsou naprosto všude bez ohledu na odpady.....V tom problém nebude.Téměř každý pátek dávají dokumenty o ekologii.A o nutnosti třídit odpady.Např v Americe,Indii, na to třídění uplně kašlou a jejich okolí je katastrofa. Na čt 2.Docela zajímavé.Mělo by to sledovat víc lidí.Všechno je v pohodlnosti.Tady v Brodě zřejmě nejde o potkany a krysy a podobné,ale opravdu o pohodlnost.

    28.01.12, 08:11:55
  48. [48] hanka 41.118.broadband14.iol.cz

    [46] Já myslím,že nezáleží na tom KDO na třídění vydělává,ale na tom,že je třídění a další zpracování vůbec možné!Je dobře,že NĚKDO vymyslel,že se dá plno věcí ještě zpracovat a použít dál.Máte možnost si založit firmu a vydělávat na reciklaci taky....:))V plno státech je už zálohování PETek.Myslím,že tady se o tom už taky cosi povídalo.Udělejte si exkursi někam na skládku,abyste viděl jak to vypadá,když na to lidi s.....

    28.01.12, 08:18:49
  49. [49] honza 194.27.nasnet.cz

    [48] máte pravdu, odpad třídím taky, ale v tehle době plastové jsou u nás zřejmě zákony nastavené v něčí prospěch, ptejme se v čí? jinak děkuji za komentář, přesto mi prosím napište proč nelze vyrábět obaly jinak, šetrněji k přírodě? proč nelze daňově stimulovat k vyloučení plastových obalů? proč je nezálohovat aby každý i ten nepoctivec přemýšlel kam s ním jak uvažoval již básník Neruda, (tedy s odpadem :)) pak nebudu mít doma v kybli 5x více plastového odpadu než papírového, nebudu již spotřebovávat teplou vodu a saponát na umytí kelímků atd. vždyť to jde i jinak, ale to by spousta kamarádíčků neměla malou domů.

    28.01.12, 09:58:51
  50. [50] honza 194.27.nasnet.cz

    v bytovce kde máme 10 bytů a 5 zelených popelnic nám přibydou dalších 5 hnědých, super nápad jako na přehlídce... a v létě když je horko a z popelnice lezou červy to už není odpadový realismus jednou za 14 dní ale přímo naturalismus všedního dne.

    28.01.12, 10:04:35
  51. [51] honza 194.27.nasnet.cz

    proč toaletní papír je balený do igelitu? proč ovoce je v sáčku místo na váhu? proč i ten biojogurt je v plastovém kelímku? proč vymizely papírové obaly na čokoládu a kohoutková voda je taky v plastu? v atd. vždyť je to levnější a pohodlnější - a ty občane třiď odpad jako blbý :(

    28.01.12, 10:37:33
  52. [52] Viki 156.48.broadband2.iol.cz

    Odpadu uloženého na skládce bude mít město za rok stejně bez ohledu, zda bude svoz 1x za týden nebo 1x za 2 týdny. Rozdíl bude pouze ve větším smradu, větším nepořádku okolo popelnic hlavně na sídlišti. Jediný, kdo na tom ušetří jsou TS, které tím ušetří na práci pracovníků a dopravě.
    Ale s tím se mělo počítat v době, kdy se utratilo 6 milionů na řešení sběru bio-odpadu. V té době se argumentovalo tím, že lidé tím ušetří, protože se tím sniží roční poplatky. Koukám nějaká změna:-).
    Pokud chce město sbírat pochvaly za ekologický přístup k odpadům, nesmí to dělat na úkor obyvatel.

    28.01.12, 10:38:24
  53. [53] hanka 41.118.broadband14.iol.cz

    [49] S tímto byste se měl asi obrátit jinam.S tím město asi nic neudělá.Leda že by se zřídil stát ve státě....Já saponát na kelímky nepoužívám Vypláchnu je ve vodě,co mám na konci mytí nádobí.To stačí.Utěrka,kterou to utřu,uschne sama.Tak mě tonic nestojí.Nebo to nechám okapat.Tak v létě by třeba se mohli odpadky z bio nádob vyvážet každý týden.A pokud se vám ekluje ta bionádoba jako taková-v létě stačí nahlédnout,co se děje v normální m kontejneru na směsný odpad-zvlášť na sídlišti je to velmi chutné.....Tam kde se netřídí vůbec nic.Takže určitě by se v létě za horkých dní mohl vyvážet po dohodě bioodpad každý týden.To by zas až tak velký problém být neměl.Pokud vám jde o ty plasty-bohužel se sem dováží v plast.obalech většina věcí ze zahraničí.To by sme to asi museli zatrhnout.Potraviny,všechno....Je to globální problém a to se na úrovni města nevyřeší.Ale určitá kompenzace tu může být.Vybírejte si např potraviny,které v plastu nejsou.I tak to jde.A určitá možnost existuje.Třeba jogurty ve skle....Mě osobně i vadí,když mi prodavačka hodí salám do pytlíku a mrskne ho na pult.Tak do takové prodejny už radši nechodím.A jdu tam kde to zabaleji jinak.....Nápoje ve skle.... Ale to zas patří jinam.Lidi se bouřeji proti popelnicím,kontejnerům...kdyby tyto nádoby k dispozici nebyly,budou se bouřit taky.Prostě je taková doba.Opravdu bych vám doporučila návštěvu směsné skládky.Abyste viděl,co všechno tam jde.A že by si někdo dělal.z recyklace dojnou krávu?Každý chce na všem vydělávat.Prostě ta možnost je.Já bych to tak černě neviděla.

    28.01.12, 10:46:23
  54. [54] hanka 41.118.broadband14.iol.cz

    [52] Podívejte.Odpadu přibývá ceoplošně.Nejen u nás.A lidi s tím museji taky něco dělat.Taky celoplošně.Jinak nás to zavalí.Bioodpad se rozkládá rychleji a úplně jinak nž směsný.Proto se odváží zvlášť do kompostárny.Když se třídí-to se v podstatě dělá všude.Někde víc někde míň.Jsou dokonce země,kde vůbec nevzniknou skládky!A to proto,že se vše zužitkuje.Profitují z toho všichni.Smrad bude vždycky.To sídliště-no-je to ve všech městech stejné.Proto aby nebyl ten smrad a bordel,měli by se lidi snažit sami.Ale to není otázka pár let ale je to běh na dlouhou trať.Pokud chcete zavéctněco nového,musíte nejprve hodně investovat,abyste za delší dobu mohla vidět výsledky své práce a na něčem vydělat.To je zákon podnikání.Ale ne tady v Čechách.Tady chtějí všichni všechno teď a hned a nejpozději včera.

    28.01.12, 10:56:32
  55. [55] Ing. Miroslav Kruliš ho243.net.msc-net.cz

    [52] Viky to se právě mýlíte a je vidět, že o tom vůbec nic nevíte. 6 milionů KČ je z dotace ze Státního fondu životního prostředí. Město mělo spoluúčast půl milionů a zaplatilo daň, která se platí u každého výrobku.Od roku 2013 musí každá obec dle zákona o odpadu svážet, třídit a ukládat odpad na svoji kompostárnu nebo na jinou. I EU a základní směrnice nám ukládá snížit obsah bio na skládce komunálního odpadu (tedy Radim). I obec Radim má svoji kompostárnu od ledna 2012. Pokud někde něco přidáte, tak musíte ubrat a snížit náklady. Uvědomme si, že je to náš odpad, který produkujeme a vytváříme, nikoli města a podle toho se musíme chovat. A mimochodem, blíží se doba, kdy skládkování na klasické skládce bude končit jako je to v Rakousku nebo v Německu. A potom bude jen třídění, sběrný dvůr a energeticky využitelné zdroje (spalovny) a to bude rozhodně dražší. A myslíte, že to bude dotovat město? Rozhodně ne. Přečtěte si některé příspěvky před Vámi...Takže město nechce sbírat pochvaly, ale musí se řídit zákony a nařízením vlády ČR potažmo EU, taky proto jsme jejími členy. A pokud se Vám to nelíbí, můžete kandidivat do Poslanecké sněmovny a něco změnit.

    28.01.12, 11:42:54
  56. [56] Ing. Miroslav Kruliš ho243.net.msc-net.cz

    [50] Nyní je potřeba si uvědomit, zda v bytovce třídí všichni. Pokud je v bytovce 10 bytů je to ještě dobré, co v paneláku:) Taky jsem bydlel v bytovce, kde bylo 8 bytů a dva vchody. Tedy 16 bytů a 7 zelených popelnic a stačilo to. Je třeba si říct, kolik jich budete potřebovat, ale je dokázané, že 240l obsah popelnice bohatě stačí. Bioodpad je v létě i v zimě. Třeba v prosinci minulého roku (2011) se svezlo 30 tun. V lednu to bylo pouze 13 tun. Od pad je i z domácnosti z kuchyně. Je to jen o lidech a pohodlnosti.

    28.01.12, 11:49:51
  57. [57] honza 194.27.nasnet.cz

    [56] ok, takže zbytky masa, kosti a psí exkrementy budu nosit do veřejného odpadkového koše před radnici pač nechci aby mi dva týdny smrděla popelnice před barákem. :)

    28.01.12, 12:41:46
  58. [58] Ing. Miroslav Kruliš ho245.net.msc-net.cz

    [57]
    Je zajímavé,že zrovna Vám zapáchá popelnice, několik lidí tady v příspěvku psalo, že s tím nemá problém, ani naše rodina ne.A to nepoužíváme ekopytlíky, v kterých odpad nezapáchá ani pokud ho máte doma v koši. Jeden mi poslala DRAKA. Do městských košů to asi dávat nemůžete, pokud tedy znáte vyhlášku města o odpadech.Já myslím, že tolik zbytků masa a kostí za chvíli nebude až ministr Kalousek upraví DPH na společnou sazbu 20%:) Na bioodpad v domácnosti se také používají tyto EKO pytlíky, ale s rozdílem doby rozkladu. Tuto informaci můžete najít na ekodomov cz.Nebo je druhá možnost odvážet vše každý týden a všechno a navýšit poplatky za odvoz odpadu.
    Hezký den
    Přeji hezký den

    28.01.12, 14:05:58
  59. [59] honza 194.27.nasnet.cz

    [58] teď s tím nikdo problém nemá ale počkejte v srpnu až bude +30°C po 14 dnech to budete zpívat jinou, kór když někteří jedinci rozhrabávaj popelnice a přerovnávaj obsah z jedné do druhé, to ani EKO pytlíky nepomohou, jedině že bysme je dávali na nohy a hlavu jako za komančů :)

    28.01.12, 15:58:54
  60. [60] hanka 41.118.broadband14.iol.cz

    Proč předbíháte dobu?To by se mohlo řešit až v danou dobu.Ale problém např psích exkrementů-na ulici vám to nevadí?Když se v tom musí chodit?A do teď nikomu nevadilo,že do popelnice se dávají kosti a zvlášť v létě.To je zajímavé.Že když dochází k nějakým změnám,tak lidi nejvíc křičeji.Pokud by ke změnám nedocházelo,budou štěkat taky.Že se nic neděje.Lidi by měli být trošku přizbůsobivější.A těch kostí máte tolik?To ste asi z bohatých krajů......:))

    28.01.12, 17:16:18
  61. [61] honza 194.27.nasnet.cz

    [60] ale to se vyváželo po týdnu a ne po dvou, navíc to nemusí být jen kosti a zbytky masa, mám na mysli take jiný biologický odpad který nelze zahrnout do biopopelnice, mimo jiné třeba dětské pleny, jinak když už se to zavede, špatně se to za pochodu mění, proč to nedomyslet do konce? tady je krásně vidět ten přístup pokus omyl. a psí hovínka na ulicích je kapitola sama pro sebe, taky nejsem nadšený. přeji hezký den :)

    28.01.12, 18:58:32
  62. [62] hanka 41.118.broadband14.iol.cz

    Mému mladšímu dítěti je pět.Když byl miminko,používali sme pleny látkové anebo pleny jednorázové-kompostovatelné.Byly sice dražšší,ale sehnat se daji.A ty látkové-dnes se propagují daleko víc a jsou zdravější.A co se ceny týká,když se máchcají a perou,celková suma vyjde na stejno,jako když se kupujou jednorázové.A proč by se něco nemohlo měnit za pochodu?Nejprve se to musí vyzkoušet.A pak vychytávat mouchy.Přečtěte si pozorně příspěvek č. 55.V této diskuzi.Naštěstí je většina lidí přizpůsobivá.

    29.01.12, 09:48:25
  63. [63] Ing. Miroslav Kruliš ho245.net.msc-net.cz

    [59] Máte pravdu v tom, že takzvaní hrabači působí nejen u bytovek i na vlastním sídlišti, pootevírají a přehrabají popelnice, nakoupí pro sebe a nepořádek nechají všude. S tím se také musí bojovat, alespoň i já jsem je několikrát vykázal.Asi jim to z popelnice více chutná.

    29.01.12, 13:54:24
  64. [64] P.N. 111.234.broadband.iol.cz

    Takže novou popelnici jsme kupovali zbytečně...

    29.01.12, 16:31:40
  65. [65] Petr 194.67.nasnet.cz

    Dobrý den, tak to vypadá, že je vše zdánlivě vyřešeno všechny druhy odpadu se vyváží každý týden - o nějaké úspoře si můžeme nechat jen zdát ... cituji "Rada města na včerejším jednání projednávala úpravu vyhlášky, aby byl umožněn svoz směsného komunálního odpadu jednou za čtrnáct dní. Avšak nedoporučila zastupitelstvu schválení" ... a proč taky vždyť před schválením v parlamentu je navýšení poplatku za svoz odpadu - takže klídek - obyvatelé to zaplatí.

    31.01.12, 10:57:01
  66. [66] Ing. Miroslav Kruliš ho243.net.msc-net.cz

    [65] Já myslím, že ne. Ve čtvrtek jde tento návrh opět do Rady včetně ekonomického vývoje, takže kdo třídí může být v poho.Je ale smutné, že se o tomto nediskutovalo veřejně na zastupitelstvu, lidí tam bylo jako při revoluci:)

    31.01.12, 13:04:40

Přidejte nový komentář:



přihlásit Facebookem


Copyright © Město Český Brod, 2005-2017 | Přístupnost | Kontakty | Mobilní verze | Administrace | vývoj MyWebdesign.cz
Cesbrod
TOPlist