1

Téma: Dopravní značení

Dobrý den chtěl bych se zeptat na dopravní značení v Českém Brodě konkrétně mě zajímá nová dopravní značka STOP která se nachází v Suvorovově ulici. Zajímalo by mě jaký smysl má tato značka na této křižovatce kde není komu dávat přednost. Děkuji

2

Re: Dopravní značení

Dobrý den,
smysl má určitě, dle předchozího značení, ten kdo jel směrem od parkoviště za Mototechnou a chtěl odbočit do jednosměrky kolem zeleniny, tak měl přednost před auty, které přijížděly ve směru od náměstí, ale z vlastní zkušenosti musím říci, že přednost jsem tedy rozhodně nedostával. Stopka je na místě, jen by tam mohla být alespoň na chvíli dodatková cedule o změně dopravního značení, protože si tu stopku stále spousta řidičů nevědomuje.

3

Re: Dopravní značení

Dobrý den,
když už jsme u dopravního značení, tak bych se ráda zeptala, jestli se plánuje omezení rychlosti i na ulici Jungmannova (tak jako v jiných částech Č.Brodu). Touto ulicí musím jít několikrát denně a občas se dost bojím, protože spousta řidičů tady nedodržuje ani předepsanou padesátku. O večerních hodinách už vůbec nemluvím, to tady sviští jedno auto za druhým. Chodníky v této ulici jsou dost úzké a jen otázkou času, kdy do silnici vběhne dítě nebo nějaké zvíře. Bude radnice v tomto směru podnikat nějaké kroky?
Předem děkuji za odpověď.

4

Re: Dopravní značení

Osobně se také domnívám, že stopka na křižovatce na výjezdu z náměstí do Palackého, Havlíčkovy a Žitomiřské ulice je nesmysl. Fakticky zajišťuji pouze jakousi přednost pro toho, kdo odbočuje z Palackého do Žitomiřské ulice. Nevím, kolik vozidel tam za den odbočuje do Žitomiřské ulice, aby bylo nutno přednost upravovat nad rámec vyznačené hlavní silnice ještě stopkou, ale osobně se tam potkám s takovým vozidlem zhruba jednou do měsíce. Z mého pohledu je proto tato značka nesmyslná a omezující plynulost dopravy, protože i když po Palackého ulici nic nepřijíždí vozidla zde zbytečně zastavují. A jestli liborc náhodou někdy nedostal tzv. přednost, tak to jistě není vždy když projíždí. V řadě případů, na jiných místech, jsem také nedostal přednost a bylo to na mnohem více frekventovaných a méně přehledných místech. Kdyby se z tohoto pohledu měly osazovat dopravní značky, tak by bylo třeba je dát na každou křižovatku. Obdobně se domnívám, že je zbytečné omezovat rychlost v Jungmannově ulici. Spíše bych se přimlouval za omezení parkování v této ulici, protože již v okamžiku, kde jede podle řady parkujících vozidel cyklista, vzniká potenciálně kolizní situace, protože na jeho předjetí již zůstává poměrně uzký pruh a zejména u starších cyklistů, kteří mají mnohdy potíže s udržením rovnováhy je to problém. A když už jsem se rozepsal k dopravnímu značení, musím se zmínit o "cyklistické úpravě" na náměstí. Zde naopak v široké ulici není možné zastavit, protože, jak mi bylo zdůvodněno, kdyby jelo kolem parkujících vozidel další auto a v protisměru by jel cyklista, tak by bylo málo místa na bezpečné míjení. Přitom jsem za celou dobu, kdy toto značení funguje, viděl pouze jednou projíždět cyklistu. Takže mi to trochu připomíná absurdistán. Podle mého názoru by postačovalo vyznačení pruhu pro cyklisty jedoucí ve směru k ulici Krále Jiřího. No a pokud jde o 30 km/h v Kollárově a Komenského ulici, na to jsem už svůj názor psal když byla zavedena a myslím si o tom svoje.

5

Re: Dopravní značení

Osobně si nemyslím, že by omezení rychlosti, ať už v Jungmannově ulici nebo jinde ve městě bylo zbytečné. Těch pár minut, co rychlejší jízdou řidiči naženou (také jsem řidič a jezdím dost často), za život nebo zmrzačení nestojí. Kdyby se většina řidičů nechovala jako čuňata....budiž, ale v Brodě jsem si nějaké ohleduplnosti moc nevšimla. Např. na přechodu mi skoro nikdo nedá přednost, spíš se mě snaží různě objet a předjet. Navíc, nemusí to být omezení rychlosti značkou, ale třeba retardéry. Za bezpečnost dětí i dospělých to stojí.

6

Re: Dopravní značení

Trochu nelogických "stopek" je v našem městě více - já například naprosto nechápu, proč je tato značka umístěna na výjezdu od prodejny Lídl do slepé ulice sloužící pouze jako vjezd do skladu firmy Majer a končící zadními vraty do bývalého cukrovaru. Pochopím to až v době, kdy se uskuteční propojení této silnice obchvatem k nádraží ( pokud původní projekt nebyl zrušen)

7

Re: Dopravní značení

Mirek44 napsal:

Trochu nelogických "stopek" je v našem městě více - já například naprosto nechápu, proč je tato značka umístěna na výjezdu od prodejny Lídl do slepé ulice sloužící pouze jako vjezd do skladu firmy Majer a končící zadními vraty do bývalého cukrovaru. Pochopím to až v době, kdy se uskuteční propojení této silnice obchvatem k nádraží ( pokud původní projekt nebyl zrušen)

Ano, souhlasím...

V křižovatce Komenského x Žitomířská jsem byl pokutovaný za STOPku:-( Když tam teď řádně zastavím, tak jsem běžně vytroubený autem za mnou :-)

8

Re: Dopravní značení

přijde na to, z jaké pozice to berete. Jako chodec jsem šťastný za každou STOPKu, co zbrdzí auta. Jako motorista je samo považuju za zbytečné, jen zdržují. Jedinou nelogickou považuji tu u Lidlu, komenského x žitomířská je nezbytná, suvorovova x žitomířská rovněž. Já pro život ve městě preferuji chodce, nikoliv auta.

9

Re: Dopravní značení

tozatom napsal:

přijde na to, z jaké pozice to berete. Jako chodec jsem šťastný za každou STOPKu, co zbrdzí auta. Jako motorista je samo považuju za zbytečné, jen zdržují. Jedinou nelogickou považuji tu u Lidlu, komenského x žitomířská je nezbytná, suvorovova x žitomířská rovněž. Já pro život ve městě preferuji chodce, nikoliv auta.

Tak o tom žádná, preferovat chodce a cyklisty.
Dnešní trend ve městech je "málo značek", pravidlo pravé ruky naprosto stačí.
Viz např. 
http://www.lidovky.cz/silnice-bez-znace … _domov_kim

10

Re: Dopravní značení

Marc33 napsal:

Osobně si nemyslím, že by omezení rychlosti, ať už v Jungmannově ulici nebo jinde ve městě bylo zbytečné. Těch pár minut, co rychlejší jízdou řidiči naženou (také jsem řidič a jezdím dost často), za život nebo zmrzačení nestojí. Kdyby se většina řidičů nechovala jako čuňata....budiž, ale v Brodě jsem si nějaké ohleduplnosti moc nevšimla. Např. na přechodu mi skoro nikdo nedá přednost, spíš se mě snaží různě objet a předjet. Navíc, nemusí to být omezení rychlosti značkou, ale třeba retardéry. Za bezpečnost dětí i dospělých to stojí.

Marci, myslím, že tady trochu směšujete věci. Omezení rychlosti neřeší to, jestli vám někdo na přechodu zastaví, či nikoli a bude vás porůznu objíždět. A mysím, že zdaleka nejde o nahánění minut. Rád bych v té souvislosti podotkl, že omezením rychlosti se samozřejmě prodlouží doba jízdy vozidla v daném úseku a tím se přímo úměrně zvýší množství zplodin. Konečně o tom se přesvědčili i na magistrále v Praze, kde pro snížení hlučnosti a množství zplodin zkušebně uzavřeli jeden jízdní pruh.
        A nemohu si pomoci, nemohu souhlasit s tvrzením, že většina řidičů se chová jako čuňata. Samozřejmě vždy, v každé činnosti se najde výjimka. Na druhou stranu, jak by se vám líbilo, kdybych obdobné tvrzení vypustil na adresu chodců???