11

Re: Dopravní značení

tozatom napsal:

přijde na to, z jaké pozice to berete. Jako chodec jsem šťastný za každou STOPKu, co zbrdzí auta. Jako motorista je samo považuju za zbytečné, jen zdržují. Jedinou nelogickou považuji tu u Lidlu, komenského x žitomířská je nezbytná, suvorovova x žitomířská rovněž. Já pro život ve městě preferuji chodce, nikoliv auta.

Pokud jde o stopky, je fakt, že jsem zapomněl na stopku u výjezdu z parkoviště u Lidlu, která je opravdu z ničemu a nikdo na ní nestaví.
      Nevím, jaký smysl pro vás z pohledu chodce (když pro život ve městě preferujete chodce) má stopka, která "zbrzdí auta". Jestliže jdete po chodníku, tak pro vás smysl nemá naprosto žádný. Pokud chcete přejít na přechodu, na křižovatce, kde je stopka, je zase jen ohleduplností, slušností a naplněním předpisů, když řidič zastaví před přechodem, abyste mohl bezpečně přejít. Jinak z pohledu "stopky" má zastavit na výhledu, aby viděl do křižovatky. Tedy když to přeženu, zastaví před vámi na přechodu, aby viděl do křižovatky a posléze bude pokračovat v jízdě. Stopka totiž neřeší chodce, ani vztah chodec - řidič, ale řeší vztah řidič-řidič.

12

Re: Dopravní značení

custom napsal:

Marci, myslím, že tady trochu směšujete věci. Omezení rychlosti neřeší to, jestli vám někdo na přechodu zastaví, či nikoli a bude vás porůznu objíždět. A mysím, že zdaleka nejde o nahánění minut. Rád bych v té souvislosti podotkl, že omezením rychlosti se samozřejmě prodlouží doba jízdy vozidla v daném úseku a tím se přímo úměrně zvýší množství zplodin. Konečně o tom se přesvědčili i na magistrále v Praze, kde pro snížení hlučnosti a množství zplodin zkušebně uzavřeli jeden jízdní pruh.
        A nemohu si pomoci, nemohu souhlasit s tvrzením, že většina řidičů se chová jako čuňata. Samozřejmě vždy, v každé činnosti se najde výjimka. Na druhou stranu, jak by se vám líbilo, kdybych obdobné tvrzení vypustil na adresu chodců???

Máte pravdu, smíchala jsem dohromady více věcí, ale použila jsem je jako příklad neohleduplnosti řidičů. A nemohu souhlasit s tím, že pomalejší rychlost by na daném úseku zvýšila množství zplodin, protože zrovna ti řidiči, kteří se touto ulicí snaží "přefičet" co nejrychleji, auta "tůrují" už od zatáčky a vytáčí co  nejvíce otáčky. A to zvyšuje zplodiny více, než kdyby jeli pomaleji. Nejedná sem i o to, aby všechna auta tady jela krokem, ale aby se zpomalili ti, co nerespektují bezpečí ostatních ani svoje (třeba retardéry) a jezdí touto ulicí jako šílenci. Chodník tady opravdu není dostatečně široký a vyhýbání se protichodci je občas dost nebezpečné.

13 Naposledy upravil: kvítko (29.06.2011 12:39:12)

Re: Dopravní značení

Nehledě na to,že tudy projíždějí po chodníkách nezodpovědní cyklisté,kteří si tudy zkracují cestu a nerespektují to,že je zde jednosměrka a prostě to profičí po tom chodníku.A kolikrát mají pocit,že mají na chodníku před chodcem přednost.Chodec i musí uskakovat a není kam.....Jednkráte jsem neuhla cyklistovi na chodníku,on musel zastavit, z kola slézt a to bylo keců o "blbý ženský"........a jiné výrazy.....

14

Re: Dopravní značení

kvítko napsal:

Nehledě na to,že tudy projíždějí po chodníkách nezodpovědní cyklisté,kteří si tudy zkracují cestu a nerespektují to,že je zde jednosměrka a prostě to profičí po tom chodníku.A kolikrát mají pocit,že mají na chodníku před chodcem přednost.Chodec i musí uskakovat a není kam.....Jednkráte jsem neuhla cyklistovi na chodníku,on musel zastavit, z kola slézt a to bylo keců o "blbý ženský"........a jiné výrazy.....

Dobrý den Kvítko, mám jen  dojem, že rychlost vozidel v jakékoli ulici nevyřeší vztah mezi cyklisty a chodci (předpokládám, že máte na mysli Jungmannovu ulici) a skutečnost, že cyklisté užívají chodník místo silnice a že vám nějaký cyklista nadával. Řekněte mi, jak ovlivní vyšší či nižší rychlost auta to, že vás na chodníku srazí cyklista???

15

Re: Dopravní značení

Pokud jde o Jungmannovu, prospělo by vyznačení parkovacího pruhu po jedné straně a v protisměru vyznačení pruhu pro cyklisty. A byl by alespoň částečně klid.

16

Re: Dopravní značení

Marc33 napsal:
custom napsal:

Marci, myslím, že tady trochu směšujete věci. Omezení rychlosti neřeší to, jestli vám někdo na přechodu zastaví, či nikoli a bude vás porůznu objíždět. A mysím, že zdaleka nejde o nahánění minut. Rád bych v té souvislosti podotkl, že omezením rychlosti se samozřejmě prodlouží doba jízdy vozidla v daném úseku a tím se přímo úměrně zvýší množství zplodin. Konečně o tom se přesvědčili i na magistrále v Praze, kde pro snížení hlučnosti a množství zplodin zkušebně uzavřeli jeden jízdní pruh.
        A nemohu si pomoci, nemohu souhlasit s tvrzením, že většina řidičů se chová jako čuňata. Samozřejmě vždy, v každé činnosti se najde výjimka. Na druhou stranu, jak by se vám líbilo, kdybych obdobné tvrzení vypustil na adresu chodců???

Máte pravdu, smíchala jsem dohromady více věcí, ale použila jsem je jako příklad neohleduplnosti řidičů. A nemohu souhlasit s tím, že pomalejší rychlost by na daném úseku zvýšila množství zplodin, protože zrovna ti řidiči, kteří se touto ulicí snaží "přefičet" co nejrychleji, auta "tůrují" už od zatáčky a vytáčí co  nejvíce otáčky. A to zvyšuje zplodiny více, než kdyby jeli pomaleji. Nejedná sem i o to, aby všechna auta tady jela krokem, ale aby se zpomalili ti, co nerespektují bezpečí ostatních ani svoje (třeba retardéry) a jezdí touto ulicí jako šílenci. Chodník tady opravdu není dostatečně široký a vyhýbání se protichodci je občas dost nebezpečné.

S tím "tůrováním" bych tak moc nesouhlasil, protože normální řidič před zatáčkou podřadí a potom v jejím průběhu začne přidávat plyn a samozřejmě rostou otáčky. Je otázkou zda podřadí na vyšší či nižší rychlostní stupeň. Z toho se pak odvíjí otáčky a váš pocit "tůrování a "fičení". A Jungmannova ulice není zas tak dlouhá, aby se tu dalo dosáhnout nějaké významné rychlosti, navíc parkující vozidla snižují rozhled. A zase si nemohu pomoci, ale nemohu souhlasit s vámi, že problém vyhýbání chodců na užším chodníku by měl být řešen na úkor jiných účastníků silničního provozu. Je třeba aby se chodec také díval kolem sebe a také on respektoval další účastníky silničního provozu. Nelze odpovědnost přenášet jen na jednu skupinu účastníků silničního provozu. Dovolím si malý příměr. Když budu tlačit rychlým krokem po silnici vozík, před který mi znenadání vstoupíte při vyhýbání s jiným chodcem na užším chodníku, mlůžete mít velmi pochroumané nohy. A co myslíte, měla by být pro účastníky provozu tlačící vozík upravena rychlost tlačení, nebo bude odpovědnost na chodci???

17

Re: Dopravní značení

deda napsal:

Pokud jde o Jungmannovu, prospělo by vyznačení parkovacího pruhu po jedné straně a v protisměru vyznačení pruhu pro cyklisty. A byl by alespoň částečně klid.

Nevím jaké jsou přesné šířkové poměry v Jungmannově ulici, ale řekl bych, že vyznačení pruhu pro cyklisty zde z hlediska šířkového není možné. To by zde asi nesměla parkovat auta.

18

Re: Dopravní značení

custom napsal:

S tím "tůrováním" bych tak moc nesouhlasil, protože normální řidič před zatáčkou podřadí a potom v jejím průběhu začne přidávat plyn a samozřejmě rostou otáčky. Je otázkou zda podřadí na vyšší či nižší rychlostní stupeň. Z toho se pak odvíjí otáčky a váš pocit "tůrování a "fičení". A Jungmannova ulice není zas tak dlouhá, aby se tu dalo dosáhnout nějaké významné rychlosti, navíc parkující vozidla snižují rozhled. A zase si nemohu pomoci, ale nemohu souhlasit s vámi, že problém vyhýbání chodců na užším chodníku by měl být řešen na úkor jiných účastníků silničního provozu. Je třeba aby se chodec také díval kolem sebe a také on respektoval další účastníky silničního provozu. Nelze odpovědnost přenášet jen na jednu skupinu účastníků silničního provozu. Dovolím si malý příměr. Když budu tlačit rychlým krokem po silnici vozík, před který mi znenadání vstoupíte při vyhýbání s jiným chodcem na užším chodníku, mlůžete mít velmi pochroumané nohy. A co myslíte, měla by být pro účastníky provozu tlačící vozík upravena rychlost tlačení, nebo bude odpovědnost na chodci???

No, asi se budete divit, ale na tom krátkém úseku se dá jet opravdu hodně rychle. Navíc bydlím kousek od zatáčky, kde ulice začíná, takže opravdu vím, o čem mluvím. Zkuste na této ulici chvilku postávat a uvidíte sám. A opět opakuji, nejedná se mi o to, aby se touto ulicí auta "šouraly", ale aby se zamezilo neslušným řidičům v jejich řádění. Až jeden v rychlosti nezvládne řízení a narazí do někoho na chodníku, který je tak úzký, že není kam uskočit, pak už bude pozdě!!!!