1

Téma: Parkování ve městě.

Dobrý den.

Dnes jsem jel do práce  vlakem až po 8 hodině ranní. Veškerá PR parkoviště  byla obsazena ! Nyní mám dotaz . Kde mám nechat vůz, když Škvárovna a přilehlé okolí neumožňuje parking ? Bohužel jsem musel nechat vůz, tam , kde bylo mnoho dalších aut, kteří padli do stejné pasti, jako já.

Může mě vedení města a nejenom mě říci, jak a kde parkovat ? Jsem ČeskoBrodský občan a tato vyhláška je rozhodně pro nás diskriminující, jak se říká vše pro město a jeho občany asi neplatí.

Prosím o konstruktivní debatu, rád bych sl přečetl názor někoho z radních. Už vůbec bych nerad dával tuto situaci do médií či tisku.

Pěkný den.

Z.Fořt

Re: Parkování ve městě.

Dobrý den, nechci se vracet k debatě o Škvárovně, protože už jsme o tom napsali opravdu hodně. Takže si dovolím odpovědět takto: pokud chcete jen na nádraží autem, což je samozřejmě možné, můžete zaparkovat všude, kde to dopravní předpisy umožňují. Dále je možné jít pěšky, jet na kole, případně využít některý autobusový spoj, který jede přes město. Bohužel ani parkoviště u nádraží nejsou nafukovací a další plochy zatím k dispozici nemáme, přestože jsme jednali o provizorním parkování na volných soukromých pozemcích. Dále probíhá jednání s ČD ohledně pozemků při bývalé nákladové rampě. V posledních letech město v okolí nádraží postavilo cca 250 parkovacích míst a další desítky míst vznikly u supermarketů. Každé nové parkoviště se zanedlouho naplní a opět nestačí. Chápu, že ze vzdálenějších částí města je složitější denně docházet. Přesto si myslím, že řešení je více využívat další možnosti (pěší, cyklo, bus) tak, aby parkoviště byla k dispozici lidem, kteří skutečně nemají jinou alternativu.

Re: Parkování ve městě.

A jak to prosím vypadá s parkováním v areálu ZZN? Už je alespoň zpracován projekt parkovacího domu? Kdy se začne soutěžit dodavatel?

4

Re: Parkování ve městě.

zbynek fort napsal:

Dobrý den.

Dnes jsem jel do práce  vlakem až po 8 hodině ranní. Veškerá PR parkoviště  byla obsazena ! Nyní mám dotaz . Kde mám nechat vůz, když Škvárovna a přilehlé okolí neumožňuje parking ? Bohužel jsem musel nechat vůz, tam , kde bylo mnoho dalších aut, kteří padli do stejné pasti, jako já.

Může mě vedení města a nejenom mě říci, jak a kde parkovat ? Jsem ČeskoBrodský občan a tato vyhláška je rozhodně pro nás diskriminující, jak se říká vše pro město a jeho občany asi neplatí.

Prosím o konstruktivní debatu, rád bych sl přečetl názor někoho z radních. Už vůbec bych nerad dával tuto situaci do médií či tisku.

Pěkný den.

Z.Fořt

Já bych to dal do tisku. Češtináři se pobaví.

Born stupid? Try again!

Re: Parkování ve městě.

Vojtěch Pavel Traurig napsal:

A jak to prosím vypadá s parkováním v areálu ZZN? Už je alespoň zpracován projekt parkovacího domu? Kdy se začne soutěžit dodavatel?

Dobrý den pane doktore, ZZN má zatím režim uzavřeného areálu. Je připravena demolice některých menších objektů. Nejdřív chceme celý areál otevřít minimálně pro pochyb pěších, průchod a průjezd na kole. Co se týče parkování, původní plán byl takový, že by zpevněné plochy v ZZN dočasně sloužily jako náhrada za zrušená parkovací oprávnění na náměstí včetně například parkování zaměstnanců příspěvkových organizací. Zatím ale zájem není tak velký, takže uvažujeme o možnosti, že by se na ploše ZZN mohlo parkovat podobně jako na parkovištích P+R za přiměřený poplatek za den. Rozhodnuté to však zatím není. Využít lze každopádně pouze zadní vjezd z Kollárovy ulice, kde však není vhodná vyšší intenzita dopravy. Co se týče parkovacího domu, zastupitelstvo neodsouhlasilo studii, na níž měla navazovat projektová dokumentace. Důvodem byly zejména výhrady k navrženému technickému řešení, problémem byl nedostatek místa v kombinaci se zmíněným dopravním napojení na hlavní tahy. Tehdy jsme chtěli stihnout poslední ohlášenou výzvu v tomto programovacím období. Měli jsme informaci, že je tam velká naděje na úspěch, navíc šlo o 90 % podporu, což už se nebude opakovat. To se nepodařilo. Záměr parkovacího domu je tedy v tuto chvíli tzv. u ledu. Nicméně osobně si myslím, že myšlenka parkovacího domu v ZZN dává smysl především proto, že by sloužil jak pro centrum města, tak pro dopravní terminál.

6

Re: Parkování ve městě.

Dobrý den pane Klinecký.

Děkuji za váš čas a reakci , která na rozdíl od jiných jedinců, kteří místo šedých buněk mozkových mají jen pivo, má vaše odpověď smysluplný obsah. Ovšem ne tak docela.

Já se neptal, jak se dostat na vlak, ale kde parkovat ??  Rada : kolo/ nemám, bus/ jede až za 2 hodiny a auto potřebuji jen 1x za rok, když spěchám do Prahy na jednání, na letiště či na autobus z Florence. Mohu nechat vozidlo před MÚ ? Úsměvné, že ? Pochopil jsem a nejenom já, že Škvárovna vás miluje, ale co zbytek města ? Budeme mít také volno před svou zelení, před domky či budovami ? Budete také tak vstřícní ? Letáček, jak se žije v Brodě působí dost úsměvně. Nechte sako u starosty a vyjděte ven mezi lid. Víte, že nás trápí koupaliště, scate park, parkování u gymnázia či lávka v Dolánkách. To je málo, nebo toto nikdo neřeší ? Jak se bavím s občany ve vlaku, tak mě každý řekl , město nepracuje, jak má.

Dobře jste napsal, město není nafukující, ale proč někdo má klid a místo pro parkování a jiní objíždějí bloky, čtvrtě , aby vůbec kolem 18.00 hod zaparkovali poblíž svého obydlí ?

Ostatně další volby doufám ukážou, že je čas na změnu, svěží vítr na radnici, aby občané mohli sdělit, MÚ pro nás dělá a pracuje. Ostatně betonové bloky za 720 000 kč. to je opravdu plýtvání městskou kasou.

Pane Klinecký děkuji za přečtení a věřím, že se ledy pohnou.

S pozdravem
Zbyněk Fořt

7

Re: Parkování ve městě.

Dobrý den, rád bych se zeptal na postup přípravy stavby parkovacího domu, vzhledem k mizivému množství parkovacích míst se auta od nádraží a jeho okolí přestěhovala na parkoviště k Lidlu a Penny. Stačí spočítat množství zákazníků zde nakupujících a množství zaparkovaných vozidel. Nakoupit tak u těchto obchodů je stále složitější. Bylo by super vidět nějaký impuls, že město tento problém nějak řeší. Poslední dobou mám pocit že se o všem jen mluví a postup žádný. Pokud se teda nebavíme o zavedení parkovacích karet..

Re: Parkování ve městě.

Dobrý den, mohu zopakovat, co jsem odpovídal v tomto vláknu v září: příprava výstavby parkovacího domu prozatím nepokračuje. Zastupitelstvo neodsouhlasilo studii, na níž měla navazovat projektová dokumentace. Důvodem byly zejména výhrady k navrženému technickému řešení, dalším problémem byl nedostatek místa v kombinaci se zmíněným dopravním napojení na hlavní tahy. Na konci roku 2018 jsme chtěli stihnout poslední ohlášenou výzvu v tomto programovacím období, neboť jsme měli informaci, že je velká naděje na úspěch žádosti. Také se stále domnívám, že myšlenka parkovacího domu v ZZN dává smysl s ohledem na polohu mezi nádražím a centrem města.

Re: Parkování ve městě.

Dobrý den. Co tedy s areálem ZZN bude? Jeho pořízení stálo hodně přes deset milionů, přeci to tam nebude fungovat jen jako odstavná plocha pro auta zaměstnanců úřadu. Jaký je plán?

10 Naposledy upravil: Tomáš Klinecký (20.11.2019 16:54:45)

Re: Parkování ve městě.

Dobrý den, od mé odpovědi v září se zase tolik nezměnilo. Parkování zaměstnanců úřadu a příspěvkových organizací (učitelé) je způsob, jak zpevněné plochy využít v mezičase náhradou za zrušená parkovací oprávnění na náměstí. Uvažujeme o možnosti, že by se na ploše ZZN mohlo parkovat podobně jako na parkovištích P+R za přiměřený poplatek za den. Nového je, že jsme pokročili v procesu povolení demolice některých vedlejších objektů (garáží a kůlen). Tím se areál otevře a bude pod větším veřejným dohledem. Dále se tvoří dokumentace tzv. usazení malé okružní křižovatky, která by měla částečně zasahovat právě do prostoru areálu ZZN. To má zase souvislost s přechodem pro chodce přes ulici Jana Kouly. Pokud jde o zbývající části areálu, máme ověřovací studii https://www.cesbrod.cz/category/strategicke-dokumenty,
která celý objekt dělí na několik bloků. Každý z nich může buďto využít v budoucnu město pro některou svoji potřebu anebo odprodat soukromému subjektu. Diskutuje se o budoucnosti sila (demolice) i administrativní budovy (prodej). S demolicí sila osobně nesouhlasím, prodej domu je jednou z možností. Klíčovým pro využití je dopravní napojení, které by měla zajistit křižovatka. Stále je na stole i v ÚP varianta parkovacího domu. Myslím si, že není potřeba, aby bylo vše rozhodnuto hned, není ani v silách města realizovat všechny aktivity naráz. Ale rozhodně je podle mého názoru třeba areál ZZN otevřít a využívat.