11

Re: Parkování ve městě.

Tomáš Klinecký napsal:

Dobrý den, od mé odpovědi v září se zase tolik nezměnilo. Parkování zaměstnanců úřadu a příspěvkových organizací (učitelé) je způsob, jak zpevněné plochy využít v mezičase náhradou za zrušená parkovací oprávnění na náměstí. Uvažujeme o možnosti, že by se na ploše ZZN mohlo parkovat podobně jako na parkovištích P+R za přiměřený poplatek za den. Nového je, že jsme pokročili v procesu povolení demolice některých vedlejších objektů (garáží a kůlen). Tím se areál otevře a bude pod větším veřejným dohledem. Dále se tvoří dokumentace tzv. usazení malé okružní křižovatky, která by měla částečně zasahovat právě do prostoru areálu ZZN. To má zase souvislost s přechodem pro chodce přes ulici Jana Kouly. Pokud jde o zbývající části areálu, máme ověřovací studii https://www.cesbrod.cz/category/strategicke-dokumenty,
která celý objekt dělí na několik bloků. Každý z nich může buďto využít v budoucnu město pro některou svoji potřebu anebo odprodat soukromému subjektu. Diskutuje se o budoucnosti sila (demolice) i administrativní budovy (prodej). S demolicí sila osobně nesouhlasím, prodej domu je jednou z možností. Klíčovým pro využití je dopravní napojení, které by měla zajistit křižovatka. Stále je na stole i v ÚP varianta parkovacího domu. Myslím si, že není potřeba, aby bylo vše rozhodnuto hned, není ani v silách města realizovat všechny aktivity naráz. Ale rozhodně je podle mého názoru třeba areál ZZN otevřít a využívat.

To by mohlo být další nové relaxační centrum.

Born stupid? Try again!

12

Re: Parkování ve městě.

Dobrý den všem.

Při čekání na vlak jsem zjistil, že není daleko dokončení montáže přístřešků pro kola. Bravo.
Má otázka zní :Vejdou se tam auta ? Kde zaparkuji po 8.00 hodině ranní  vůz ?
Mám děti hodit na nosič a v hustém ranním provozu je odvést do školy a pak si dát cyklo rychlo speed na vlak ?

Děkuji městu za snahu a budovatelský záměr.

To se opravdu povedlo.

13

Re: Parkování ve městě.

Bravo město !!!

Tleskám. Pánové z radnice , víte co je  P+R ? Asi ne. Snad vám nemusím vysvětlit význam a překlad. Nejde o peníze, ale o princip , za chvilku dojde na to, že za poločistý vzduch v Brodě budeme platit 10 Kč.
Už  se těším až modrý pták ulétne z radnice, to se bude dýchat. Nezapomeňte rozšířit parkování na kartu až do Zahrad a na druhou stranu.

Toto oznámení mě fakt nadzvedlo ze židle a nejenom mě , to už je moc silná káva. Konejte, nu až budou volby my se o vás postaráme, aby nastala změna.
Ať žije relaxační centrum.

14

Re: Parkování ve městě.

To "relaxační centrum" bych chtěl také využívat ( a to nejen k parkování...). Kdy se dočkáme vstupenek? Tady je zase vidět, jak se to "má" dělat... Je mi z toho smutno.

15

Re: Parkování ve městě.

Dobrý den všem.

Při čtení posledního čísla zpravodaje jsem se dočetl a zavedení poplatku 10 Kč/den na parkovištích u nádraží. Když už tedy pracující lid jezdící do zaměstnání vlakem je nucený parkovat poblíž vlakové stanice a musí za toto stání platit 10 Kč (když má to štěstí a místo tam najde), budou i zaměstnanci úřadu či učitelé při parkování v areálu ZZN platit také? Je smutné že město tento areál vykoupí za moře peněz a nakonec tam mohou parkovat pouze učitelé a úředníci a to ještě zcela zdarma - ačkoliv ostatní musí za parkování v ČB prakticky všude platit. Tady by se hodila rada že by úředníci mohli efektivněji využívat hromadnou dopravu či jízdní kolo. Prosím o reakci.

16 Naposledy upravil: Tomáš Klinecký (16.12.2019 16:50:20)

Re: Parkování ve městě.

Dobrý den, zaměstnanci městského úřadu a škol mohou parkovat v areálu ZZN, pokud si pořídí placenou parkovací kartičku. Takže tam nestojí zcela zdarma. Někteří využívají veřejnou dopravu nebo jiné způsoby anebo parkují jinde. Jak jsem psal na tomto fóru v září a znovu v listopadu, v ZZN jde o řešení dočasné. Zatím areál ZZN není veřejným prostranstvím. Po chystané demolici garáží uvažujeme o využití asfaltové plochy i jako možného dalšího veřejného parkoviště a projektuje se také okružní křižovatka, která částečně do tohoto prostoru zasáhne.

17

Re: Parkování ve městě.

Dovolím si ocitovat FS.

Marie Fiala Hrdá Je opravdu s podivem,jak rychle zvolení zastupitelé zapomněli,že by měli bránit občany a to nejen občany Brodu,ale i z okolních vesnic. Lidé dojíždějíci za prací musí jezdit autem, protože autobusové spojení je nedostatečné. Páni radní zapomínají,že po návratu si tito lidé také nakupují v místních obchodech,což je podle mne pro město přínosem. Majitelé těchto obchodů platí tím pádem větší daně,nebo se mýlím? Také si myslím,že stavba parkoviště byla dotovaná u evropských dodací. Nebo se opět mýlím? Proč město neseznámí uživatele z jakého důvodu k tomuto kroku bylo přikročeno? Proč se to musí řešit tímto způsobem,hledala se i jiná možnost? Spíše ne nebo se opět mýlím. Budu vůbec stát za to,aby někdo kompetentní na vzniklou situaci zareagoval?

Nyní moje poznámka.
Až napadne sníh bude kolo vhodné na dopravu k nádraží. Prosím naše slavné zastupitele  o odpověď.
Jezdí motorky v zimě na sněhu ?
Když nevychytám bus, musím logicky jet vozem. Kde zaparkuji ?  U starosty v parku, či pivovaru u rybníka ?

Děti nechám jít ve tmě až do školy ?

V případě, že nejste schopni odpovědět nejenom na moje otázky a adekvátně reagovat, vstoupim na Facebook, aby občané věděli, kdo, že u nás sedí na radnici a jak se město stará o občany, viz relaxační centrum, dětský gang v Brodě, už je ticho po pěšině ?

Páni radní je to na vás, tenký led už praská, myslím, že je na čase si hledat místo jinde.

Už toho je dost.

Z.Fořt

18

Re: Parkování ve městě.

Pane Klinecký, nebyl by na té křižovatce u  nádraží lepší semafor?Možná by to bylo i bezpečnější, než minikruháček.Ale mohu se plést, klidně mne poučte.

19 Naposledy upravil: Tomáš Klinecký (21.12.2019 12:33:36)

Re: Parkování ve městě.

Dobrý den, myslím si že ne, ale samozřejmě netvrdím, že to je jediný možný pohled.
Okružní křižovatka je pro chodce bezpečná, pokud je dobře navržena, kdy například přechody jsou blízko výjezdu a vozidla se nestačí rozjet. Všude budou ostrůvky pro chodce. Pro auta je bezpečnější, protože nutí vozidla objíždět středový kruh a tím snížit rychlost. Nedochází k čelním nebo bočním střetům. Kruhová byla taky oproti světelné vyhodnocena jako propustnější (2016):
https://www.cesbrod.cz/item/dopravne-in … ouly-17936
Světla byla jedinou reálnou možností do ukončení provozu ZZN (2017), protože nebylo místo. Mezitím ale město odkoupilo ZZN. Tehdy i dnes tam ale je páté rameno (vjezd do ZZN), které u okružní křižovatky není takový problém. U semaforů je proto potřeba více odbočovacích pruhů, aby auta jedoucí jedním směrem neblokovala jiná. Což lze v městské zástavbě s úzkými ulicemi udělat buďto obtížně anebo vůbec (ul. Krále Jiřího). To u okružní křižovatky není. Tam stačí jeden jízdní pruh z každého směru.
Ze všech těchto důvodů je za mě malá okružní křižovatka lepší možností.