21

Re: Parkování na Škvárovně

Dnes na radnici dorazila petice vůči přijatému nařízení obce, kterým se vymezují oblasti města, ve kterých lze místní komunikace užít ke stání silničních motorových vozidel za sjednanou cenu. Petici budeme muset projednat i s právníky a zaujmout k ní nějaké stanovisko.

Petice nenapadá legálnost tohoto právního aktu, tedy oprávněnost či zákonem danou pravomoc nařízení přijmout. Ale spíš legitimitu, tedy naplnění v tomto případě však spíše nenaplnění očekávání, akceptovatelnosti a dodržení principu právní předvídatelnosti a dle v petici obsaženého tvrzení je nařízení obce i v rozporu s dobrými mravy.

Konkrétně pak autorům i petentům vadí nastavení cenové hladiny za jednotlivá povolení k parkování a také stav, kdy parkovací karta je pouze možností a nikoliv nárokem k zajištění parkovacího místa.

Požadavkem je pak zrušení této právní normy, zpracování podrobné analýzy a v neposlední řadě i diskuze s rezidenty a dalšími obyvateli města.

K tomu bych chtěl jen dodat, že opatření přijímáme na základě diskuze s obyvateli, avšak projednány nebyly některé technické záležitosti. Jako jsou třeba ceny, časové omezení či možnost legálního parkování pro nerezidenty. Zrušením celého nařízení bychom problém parkování lidí dojíždějících na nádraží a prakticky vrácení se více jak rok zpátky.

Vedení města i členové rady jsou si těchto skutečností vědomi a budeme projednávat následující tři opatření:
1) Snížení cen za parkovací karty na 50,- či 100,- Kč za první auto a 1.000,- Kč za druhé auto,
2) omezení zpoplatněné doby na 8:00 - 14:00 jen ve všední dny,
3) zajištění provizorního parkoviště pro cca 100 automobilů v areálu cukrovaru.

Re: Parkování na Škvárovně

Jakub Nekolný napsal:

Včera jsme o záležitosti jednali na první schůzi nově zvolené rady a dohodli jsme se, že na příští jednání 21.11.2018 předložím upravený ceník, který v případě schválení bude platit již od 1.1.2019.

Jakub Nekolný napsal:

Vedení města i členové rady jsou si těchto skutečností vědomi a budeme projednávat následující tři opatření:
1) Snížení cen za parkovací karty na 50,- či 100,- Kč za první auto a 1.000,- Kč za druhé auto,
2) omezení zpoplatněné doby na 8:00 - 14:00 jen ve všední dny,
3) zajištění provizorního parkoviště pro cca 100 automobilů v areálu cukrovaru.

Máte nějaké novinky, prosím?

23

Re: Parkování na Škvárovně

Vážený pane starosto,uvědomil jsem si,že už je skutečně po volbách a na nějaké sliby pro opovrhovnou část Škvárovna již nové zastupitelstvo může na čtyři roky zapomenout.Zůčastnil jsem se schůzí k tomuto tématu a nikde jsem tam neslyšel nic o tak vysokých cenách za rezidenční karty.Pokud jsem dobře poslouchal,tak sám jste prohlásil,že částka  by se měla pohybovat za první kartu zhruba zadarmo popř.nějaký paušál a druhá řádově okolo 200kč.Tak nevím co si mám o jednání zastupitelstva myslet.Řekl bych,že zastupitelstvo má občany zastupovat(všechny i ty kteří vás nevolily anebo,které nemáte z různých důvodů rád).Toto co jste předvedli je diskriminace určité části obyvatel ČB.Nevšiml jsem si,že by obyvatelé ostatních městských částí(krom centra) platili za parkování.Další věc je,že pouze chcete z občanů Škvárovny vyrazit peníze,aniž byste jim nějakým způsobem pomohli nebo řešili problémy této části.Holt 300 až 400tisíc(přibližně)ročně se do rozpočtu šikne a může být posléze použito na oblíbené lokality města.Můžete mi laskavě sdělit proč by občané zmíněné oblasti města meli dotovat městský rozpočet a ostatní ne,aniž byste vytvořili nějaké slušné podmínky pro tyto obyvatele.To se totiž tato diskuze nemusela odehrát,vše mohlo zůstat při starém a MÚ ušetřil na tisku toho oběžníku,který jste zaslali lidem k vyjádření a v klidu jejich přání ignorovali.Tuším,že se občané předháněli v navrhované ceně za parkovací místo které ale vůbec nebudou mít.Živě si umím představit jak přijdete do obchodu,zaplatíte za zboží které vám nedají a odejdete naplněn štěstím.Já myslím,že takto to nefunguje.Když mám tedy už platit,tak za to něco musím dostat.Myslím,že to je filozofie i ODS a jiných stran.A v tomto případě jsem si nevšiml,že něco kromě omezení a placení dostanu.Nehodlám se skládat na další předražené auto Městské Policie(která se ukáže v této části obce jen kvůli pokutám za parkování a v noci se asi bojí tmy),z důvodu,že město nemá na důležitější věci peníze a rádo rozhazuje.Nechápu tedy všechna opatření kolem Škvárovny jako pomoc obyvatelům této lokality.Nebo tedy máme platit to provizorní parkování v areálu cukrovaru,aby lidé kteří dojíždí z jiných obcí nebo opačné části města a dosud parkují na Škvárovně nemuseli platit?Není to vše postavené na hlavu?

24

Re: Parkování na Škvárovně

1) Nový ceník by měla projednat rada 12.12.2018, avšak na základě došlé petice zazněly i hlasy celé nařízení zrušit,
2) omezení doby od 8-14 osobně podporuji, avšak nařízení obce musí být změněno opět nařízením obce se souhlasem krajského úřadu, zítra ráno máme na toto téma další schůzku, po ní vám řeknu víc,
3) provizorní parkoviště v areálu cukrovaru je dohodnuté a začne fungovat po úpravě a oplocení technickými službami, předpokládám, že do konce roku bude zprovozněno.

25

Re: Parkování na Škvárovně

Jakub Nekolný napsal:

Dnes na radnici dorazila petice vůči přijatému nařízení obce, kterým se vymezují oblasti města, ve kterých lze místní komunikace užít ke stání silničních motorových vozidel za sjednanou cenu. Petici budeme muset projednat i s právníky a zaujmout k ní nějaké stanovisko.

Petice nenapadá legálnost tohoto právního aktu, tedy oprávněnost či zákonem danou pravomoc nařízení přijmout. Ale spíš legitimitu, tedy naplnění v tomto případě však spíše nenaplnění očekávání, akceptovatelnosti a dodržení principu právní předvídatelnosti a dle v petici obsaženého tvrzení je nařízení obce i v rozporu s dobrými mravy.

Konkrétně pak autorům i petentům vadí nastavení cenové hladiny za jednotlivá povolení k parkování a také stav, kdy parkovací karta je pouze možností a nikoliv nárokem k zajištění parkovacího místa.

Požadavkem je pak zrušení této právní normy, zpracování podrobné analýzy a v neposlední řadě i diskuze s rezidenty a dalšími obyvateli města.

K tomu bych chtěl jen dodat, že opatření přijímáme na základě diskuze s obyvateli, avšak projednány nebyly některé technické záležitosti. Jako jsou třeba ceny, časové omezení či možnost legálního parkování pro nerezidenty. Zrušením celého nařízení bychom problém parkování lidí dojíždějících na nádraží a prakticky vrácení se více jak rok zpátky.

Vedení města i členové rady jsou si těchto skutečností vědomi a budeme projednávat následující tři opatření:
1) Snížení cen za parkovací karty na 50,- či 100,- Kč za první auto a 1.000,- Kč za druhé auto,
2) omezení zpoplatněné doby na 8:00 - 14:00 jen ve všední dny,
3) zajištění provizorního parkoviště pro cca 100 automobilů v areálu cukrovaru.

Tak mi asi něco uniklo. Nevím zbla nic o petici, jejích autorech a participujících. Docela by mne zajímaly podrobnosti tohoto dokumentu.

Born stupid? Try again!

Re: Parkování na Škvárovně

Dobrý den,

jakožto petiční výbor si dovolíme zareagovat (a na rozdíl od zde diskutujících nemáme strach uvést svá jména, protože věříme, že jsme schopni dospět ke konstruktivní dohodě).
Cílem petice rozhodně není, dovolíme si ocitovat, “vracení se více jak rok zpátky”.
Obyvatelé Škvárovny také tímto krokem nechtějí vyvolávat jakýsi veřejný rozruch, defenestrace a podobně.
Naopak, naším cílem je přesně to, co by si mělo přát i město a Vy sám, tedy spokojení občané a dlouhodobá vize pro řešení parkování v celém městě (nejen Škvárovně), a to tak, aby byli všichni nějakým způsobem uspokojeni.
Dovolíme si upozornit na fakt, že situace kolem parkování na Škvárovně nevznikla z iniciativy města (které se snažilo s architektem řešit vzniklou situaci v rámci projektu atd.), ale  právě z iniciativy občanů Škvárovny, a to díky opakujícím se pokutám od MP. Požadavek občanů se týkal (obecně) úpravy parkovacích míst tak, aby se “všichni vešli” a obešli jsme se, pokud možno, bez pokut.
Město zareagovalo zcela správně, a to vyvoláním obecné diskuse s občany. Není ovšem tak úplně pravda, a znovu si dovolíme citovat, že “opatření přijímáme (město) na základě diskuse s obyvateli”.
Obyvatelé měli celou řadu návrhů, vyslyšen byl ovšem pouze jediný (parkovací karty). Pomineme teď to, že zaznělo “první dvě karty za náklady, třetí drahá” apod., to není úplně podstatné, potíž shledáváme jinde - namalování modrých čar počet aut jaksi nezmenší a problém nijak nevyřeší.
Shodneme se jistě v tom, že parkování v ČB je projektem, nikoli úkolem. A jak se učí na všech ekonomkách, projekt se skládá z řadu úkolů/fází:-)
Konkrétně na Škvárovně je každá ulice (minimálně ty příčné) rozměrově jiná, proto každá představuje separé úkol/fázi k řešení. Neustále omílané nádraží a přilehlé ulice alá Marie Majerové mohou být řešeny třeba parkovacím automatem s lístky za 50,-Kč/hod pro neresidenty (není náš nápad, jen to tu už někdo psal).
V ulicích, kde rozměr silnice nemá požadovaných 6m a o kolaudaci se raději nebavíme, zato chodníky mají cca 1,8 m - při vědomí, že u chodníků stačí 1m nebo klidně i 1,2m - je řešení prosté, zkrátí se chodníky a auta se vejdou a tři metry pro zásahovku či popeláře se bez problémů najdou. Ulice Pod Velkým vrchem zase u bytovek přímo vyzývá ke zřízení šikmých parkovacích ploch (to mimochodem zaznělo hned od několika lidí na veřejném zasedání).
Tohle prosím berze pouze jako nápady, konečné řešení vždy může být odlišné. Snažíme se poukázat pouze na fakt, že jde skutečně o složitější projekt, který vyžaduje, aby si zástupci města ulice prošli, s občany promluvili, nad každou ulicí se zamysleli a pak rozhodli.
Ve skutečnosti tomu tak ovšem nebylo - vznikl “bleskový” nápad, který zdaleka nerespektuje potřeby občanů. Koneckonců, pokud jsme u projektů, každý projekt by měl mít jasně definovaný cíl - ten občanů města je jasný, moci někde zaparkovat. Vzhledem k tomu, že parkovací karty skutečně počet aut nezmenší, je nasnadě otázka, zda město náš cíl pochopilo a zda má stejný - zda je ochotno nám pomoci anebo jen situaci využije k určitému částečnému řešení, aby se rádoby uspokojily určité potřeby.
K “vracení se více jak rok zpátky” si ještě dovolíme poznamenat, že existuje idea tzv. “klamu ztracených nákladů” - to je třeba když Sparta Praha ve fotbale rok živila pana Stramaccioniho a stále věřila v úspěchy, stále platila nové hráče… nakonec to vzdala, odepsala nějaké peníze a situaci vyřešila jinak. Málokdo se dokáže při pocitu klamu ztracených nákladů vzdat již částěčně uzavřeného řešení, byť třeba ví, že není úplně dobré, protože už stálo čas, peníze…
V našem případě se zatím ztratil pouze čas. My myslíme, že je pořád lepší vše přehodnotit.
Pane starosto, ono to tak možná nevyznívá, ale my jako občané Škvárovny jsme na Vaší straně. Spousta z nás Vás volila, líbí se nám, co se v Brodě děje. Nemá smyslu dopustit, aby zavládla jakási averze, která se Vám vrátí ve špatném třeba při příštích volbách.
Nemůžeme hovořit za celé město, ale my tady na Škvárovně jsme soudružní. Pomáháme si, chodíme spolu na pivo, zdravíme se. Když má někdo problém, ostatní mu pomohou. Vycházíme tu spolu velmi dobře. Nicméně právě kvůli parkování se tu občas na sebe mračíme, všichni víme, že to tu budou mít složité návštěvy, řemeslníci. Že ti, co přijedou z práce až večer, tak prostě nezaparkují, protože modrá zóna jim to negarantuje a jednosměrky už jim neumožní parkovat na chodnících. Opravdu se nijak nevyřešil cíl projektu.
Z tohoto důvodu jsme nuceni apriori trvat na všem, co je v petici uvedeno, tedy zrušení nařízení v celém rozsahu a zahájení diskuse s obyvateli Škvárovny.

Autoři abecedně: Berešová Vlasta, Březinová Anna, Černá Blanka, Černý Zdeněk, Eisner Michal, Fuksa Martin, Moucha František, Moucha Radek, Josef Tůma

S přáním příjemného zbytku čtvrtečního večera Petiční výbor

27 Naposledy upravil: Jan Souček (25.11.2018 23:46:55)

Re: Parkování na Škvárovně

Dobrý den,
  tímto chci podpořit názor "breakdown" a "Petiční výbor".
Bohužel jsem neměl tu možnost podepsat tuto novou petici, ale za sebe bych rád řekl toto.
U nás v ulici Pod Velkým vrchem, máme (většinou) zahrady plné zeleně, proto ABSOLUTNĚ nechápu názor městkého "architekta", že je potřeba více zeleně na městkých pozemcích. U nás to je nošení dříví do lesa. Zároveň nesouhlasím s názorem jiných spoluobčanů, že bychom měli svá auta "POVINNĚ" PARKOVAT na svých pozemcích.
Proto jsem zastáncem PŘÍČNÉHO PARKOVÁNÍ na úkor trávníčků, které jsou stejně jen pro potřeby pejsků.
Za posledních 20 let jsem neviděl, že by město tyto trávníčky osekalo. Navíc o stromy vysazené před lety, také nikdo pořádně nepečuje a už vůbec se nestará o listí jimi spadané...
Přijde mi diskriminující, zatěžovat JEN obyvatele škvárovny z celého Českého Brodu, novou nespravedlivou daní, za to, že si dovolí pořídit auta nutná pro běžnou potřebu (povolání, podnikání, atd.).

Manželé Součkovi

28

Re: Parkování na Škvárovně

Jaká nespravedlivá daň, človíčku? Obyvatelé Škvárovny PROSILI město, aby mohli platit za něco, co dosud mají zadarmo. Tak jim město vyšlo vstříc. A teď pláčete? Jo - za blbost se prostě platí.

29

Re: Parkování na Škvárovně

Kdyz se to ted vse zrusi, tak se neudela uz nic... kdyz jste na Skvarovne vsichni tak soudruzni a podporujete se apod tak se na tom pivu sejdete a dohodnete se co presne chcete, protoze tady zatim bojuje horni cast Skvarovny proti dolni, bliz nadrazi.

Horni cast (od Ruske na Kounice) pozaduje tvrdne parkovani pred svym barakem a neakceptuje, ze by musela parkovat treba 200m od sveho domu. Pokuty nevznikali tim, ze by si chtela MP mastit kapius, ale protoze ty soudrzni sousede na Skvarovne na sebe volali MP protoze jim jinak milovany soused parkuje pred barakem. Argument, ze jim jednosmerky znemozni parkovani na chodniku je dost chaby vzhledem k tomu, ze ani ted neni povoleno parkovat na chodniku. Ze tak cinite tak sami davate munici MP a svym sousedum, kteri vas muzou napraskat. Krome toho nicite chodniky a za par let tu cekam brek Skvarovnaku, ze maji rozpadle chodniky. Take je to dost sobecke, predpokladam, ze vsichni co ted parkuji na chodniku, tak maji jiz sve deti odrostle a nemusi jezdit s kocarkem... nebo jeste nejsou stari a nepouivaji tasky na koleckach nebo dalsi vozicky...

Spodni cast Skvarovny zase potrebuje vyhnat auta cizaku a je jim jedno jak a hlavne aby byly pryc...

Soucasny navrhovany system Skvarovnu aut zbavi, ale jen ve spodni casti, kdy zmizi cizaci. U horni casti to pocet aut neresi, ale aspon to nauci lidi parkovat na svych pozemcich (vim, ze dost baraku nema vjezd). Toto navrhovane reseni bylo mozno nejrychleji zrealizovat, urcite to ma nejake mouchy, ktere by se meli odstranit (parkovani pro navstevniky fitka, parku) a s timto resenim prijde i bonus, ze se zklidni Ruska omezenim vjezdu od Klucova (teda doufam, ze to v navrhu zustalo).

Zde nekym navrhovane reseni zuzeni chodniku je s prominutim strasna hovadina at uz financne nebo vzhledem k tomu prostoru. To si fakt chcete udelat pred barakem parkoviste? to az pujdete na to pivo se sousedy tak pujdete v pruvodu za sebou na 1 m sirokych chodnicich? budou tam ostruvky aby se mohli vyhnout kocarky? nebo jak to planujete?? A Pod Velkym vrchem je pekna klidna ulice, kde je aspon trosku zelene, kde kdyz jdete napr. s ditetem tak tam muze pobihat aniz by bylo nejak ohrozeno autama... takze to zrusime a udela se tam parkoviste? Do te ulice se auta vejdou v pohode, tim, ze tam udelate vic parkovacich mist tak si tam natahnete spis lidi z prilehlych ulic... ale tak kdyz se tam mate vsichni tak radi tak vam to nejspis bude jedno...

Jinak k tem poplatkum, tak byl jsem na vsech verejnych projednanich a od zacatku se tam mluvilo o 1. karte za rezijni naklady (do 100kc) a druha drazsi a to tam padala uz castka 1000kc a rozhdone se nemluvilo o 2 kartach za rezijni naklady...

Jinak kdyz lidi prestanou byt sobecky, nebudou liny popojit kousek, tak ono to bude v pohode. HEzky den smile

30 Naposledy upravil: Petiční výbor (27.11.2018 00:30:48)

Re: Parkování na Škvárovně

Dobrý večer,

jakožto Petiční výbor se cítíme povinni vyjádřit ke zde vedené diskusi, aby nevznikl nějaký mylný dojem či dezinpretace holých faktů.
Panu Janu Součkovi (a samozřejmě manželce:-)) děkujeme za podporu. K petici na omluvu jen, že bylo potřeba, aby vznikla velmi rychle, vzhledem k tomu, že jsme se v listopadu dozvěděli, že od 1.1.2019 má platit nové nařízení a na reakci vůči petici má město (jakékoli) ze zákona určitý limit. Proto jsme obcházeli sousedy de facto přes víkend a ještě ne všechny a někdo třeba ani nebyl doma apod. Pokud bychom vůbec nezareagovali, nevznikla by nejspíše ani tato diskuse a občané by tak pravděpodobně nevyjádřili své názory (a řada by o tom ani nevěděla).
Pané/paní? „berger“ – občané určitě „neprosili“ město, aby mohli platit něco, co mají zadarmo. Prosíme přečtěte si náš první příspěvek, kde je vše popsáno a pak teprve reagujte.
Slušný člověk se dokáže podepsat (pokud jste např. fotbalista Patrik Berger, tak se Vám dopředu omlouváme☺)
Pane (asi, když je tam Mr.) „MrNobodzzz“,
U Vás si dovolíme pár Vašich informací ocitovat a porovnat je s realitou, abychom viděli, zda to, co uvádíte, má skutečně reálný podklad.
„Kdyz se to ted vse zrusi, tak se neudela uz nic“ – my věříme, že už nežijeme v minulém režimu. Zatím existuje nějaký plán, který je na papíře a jeho (logickou) součástí je diskuse s občany (nejen Škvárovny, ale obecně Brodu). Snažíte se podsunout hned dva mylné dojmy – a) že obyvatelé Škvárovny svým projevem vůle (peticí) kazí jakýsi rozjetý plán (přečtěte si prosím náš první příspěvek o klamu ztracených nákladů), což rozhodně není pravda. Na projev vůle mají občané v demokracii (logicky) nárok.
b) podsouváte nám, že město pro občany pak už nic neudělá. To si my rozhodně nemyslíme. Opět viz náš příspěvek, který byste si měl pečlivě přečíst, my oceňujeme, že se v Brodě něco děje, že se pan starosta stará a jsme na jeho straně (i to v tom příspěvku je). Současně ovšem věříme, že zvolený starosta/zastupitelé se nechali zvolit nikoli pro peníze, ale zejména proto, aby udělali něco s městem, ve kterém všichni žijeme. To se dá mj. dělat právě i tak, že s občany zástupce města diskutuje, ulice si projde a pak rozhodne. Nám se sice nelíbí rozhodnutí, které bylo uděláno příliš rychle a nerespektovalo fakt, že jde o složitější projekt (opět – přečtěte si prosím náš první příspěvek), ale už z reakcí pana starosty je vidno, že s námi město počítá, že s námi chce vést diskusi a že je tu pro lidi. Tak se prosím pokuste být trochu pozitivní☺
K nějakým bojůvkám na Škvárovně – určitě tady nikdo proti nikomu nebojuje a je logické, že rezidenti (přijde nám humorné dělit Škvárovnu na horní a dolní☺) chtějí parkovat.
V rámci udavačství – žijí tu stovky lidí, snad si nemyslíte, že nikdo nikomu (v jakékoli komunitě) nezávidí a že se všude nenajde (minimálně jeden) nepřející soused.
„ničíte chodníky“ – kdy jste prosím naposledy prošel Škvárovnu? Krom ulice pod Velkým Vrchem tu jsou chodníky neopravené desítky let, rozpadají se. Od výstavby pouličního osvětlení, kdy pracovníci (předpokládáme ČEZu) jaksi zapomněli po své práci uklidit, si řada obyvatel sama dlažbu podsypávala pískem a vracela na místo. Vámi jmenované maminky s kočárky chodí raději po ulicích, protože na řadě míst se dlažba propadá nebo již propadla.
Toto je prosím holý fakt, nikoli domněnka, které zde propagujete. Zkuste se tu prosím projít (klidně i s tím kočárkem a dítě do něj raději nestrkejte, protože by Vám po několika metrech mohlo při najetí na první poškozenou dlaždici vypadnout). Pokud tedy „brečíme“ kvůli rozbitých chodníkům, tak již cca 40 let☺
„Soucasny navrhovany system Skvarovnu aut zbavi, ale jen ve spodni casti“ – skutečně?:-)
Zkuste si prosím (a opět Vám musíme doporučit to samé) projít Škvárovnu (zejména příčné ulice v té Vaší „spodní části“). Nikoli ve všední den dopoledne, když všichni pracují, ale večer, třeba okolo osmé či deváté večerní. A „překvapivě“ spatříte, že ulice jsou plné aut (jen rezidentů!) a řada z nich parkuje na onom úžasném, neponičeném chodníku.
Navrhovaný systém zahrnuje modré lajny, nikoli „samovolné vypaření/zmenšení“ vozidel. Vámi doporučené řešení, kdy si máme popojít 200m, „překvapivě“ také nebude fungovat, protože toto je stav na celé Škvárovně a možno zaparkovat bude pravděpodobně až v Mexiku či jiných čtvrtích. Jednosměrky totiž chodníky odbourají zcela (nepomohou nám, ale legitimizují to, že ulice nemají leckdy 6m a jsou zkolaudovány + dovolí MP pokutovat částečné stání na chodnících). Auta se tudíž do ulic prostě nevejdou. A nepomůže jít pěšky 200m, dokonce ani 500m.
„..zuzeni chodniku je s prominutim strasna hovadina“ – opět, projděte se tu. Aktuálně se na Škvárovně pracuje na silnicích, stav kanalizace je tu tristní, všeobecně se spíše čeká, až se pod někým propadne silnice. Je potřeba generálních oprav (a nikdo nečeká, že město najde peníze zítra, ale výhledově je zkrátka třeba s tímhle počítat). Zúžení chodníků (a nemusí být přesně na 1m) znamená novou dlažbu (a ty Vaše maminky a starší lidé budou moci konečně začít našlapovat po chodnících bez obav), znamená vyřešení parkování min. Na deset let dopředu (obě strany ulice umožní parkování všem i s rezervou). Vaše představa, kdy stačí namalovat modré čáry, neřeší nejen parkování, ale výše popsané problémy. Neustálé průběžné opravy (látání největších průšvihů) připomíná D1. Všiml jste si, že takto se „propálí“ v průběhu času nakonec mnohem více peněz a situace de facto nikdy není vyřešena?
K poplatkům za parkování – pročtěte si příspěvky zde, včetně toho od pana starosty, bohužel pro Vás všichni svorně tvrdíme něco jiného, než že druhá parkovací karta bude za 1000,- Kč, ale v pohodě, možná se všichni pleteme a Vy máte pravdu.
Na závěr si dovolíme dodat (a naposledy Vás dnes odkážeme na náš předešlý příspěvek, nebojte se, je to skutečně naposledy☺), že cílem občanů Škvárovny bylo „moci kde zaparkovat“. To je ostatně definováno i v petici, kterou podepsala prostá demokratická většina (a to jsme skutečně měli šibeniční termín a k řadě občanů se ani nedostala).
Podle našeho názoru pan starosta (a také místní zastupitel žijící na Škvárovně) k situaci přistoupili se ctí, komunikují s námi a situaci řešíme. Vážíme si jejich práce a takového přístupu. Věříme, že nařízení bude zrušeno (ne proto, aby se po Vašem komunistickém „už nic neudělalo“), ale právě proto, aby se pomocí kompromisů řešila každá ulice separé a mohl se vyjádřit každý, kdo zde bydlí. My i město máme stejný cíl a spoluprací jej dosáhneme.
K Vám osobně – nemějte nám to za zlé, ale pan Souček, nebo třeba pan Lupínek, pan starosta atd. tady svá jména uvádějí. My jsme je také bez obav uvedli. Je to nejen vyjádření slušnosti, ale zejména také argumentace pro to, že si člověk prostě stojí za svými názory. Vy se definujete jako „pan Nikdo“, zjevně si za svými názory buďto stát nedokážete, nebo se stydíte, možná si myslíte, že pak na Vás budeme zlí a nevezmeme Vás na to pivo☺
Každopádně, pokud budete na náš příspěvek odpovídat, tak se prosím představte, v opačném případě pro nás již nebudete respondent, na něhož bychom cítili potřebu reagovat.
Považovali jsme za nutné na Vaše podněty reagovat, abychom občanům nastínili fakta, nikoli Vaše domněnky.
Tak se na nás už nezlobte, že se tu máme rádi. S přáním příjemného úterního dne Petiční výbor.

Autoři abecedně: Berešová Vlasta, Březinová Anna, Černá Blanka, Černý Zdeněk, Eisner Michal, Fuksa Martin, Moucha František, Moucha Radek, Tůma Josef