Téma: Výstavba VRT (vysokorychlostní trať)
Dobrý den, chtěla bych se informovat, jestli město má informace o připravované výstavbě VRT (vysokorychlostní trať) a jestli zástupci města měli možnost podat námitky/připomínky ke stavbě.
Výstavba VRT zásadně a nevratně změní charakter krajiny. Zásahy do krajiny jsou dalekosáhlé a nevratné, protože trať rozdělí vesnice, zničí hektary nejúrodnější zemědělské půdy, prameniště pitné vody a přítoky do vodní nádrže. Celou krajinu opásá nepřetržitá liniová stavba, betonová/protihluková stěna, provoz přináší hluk a vibrace. Nejvýznamnější trať české VRT má být spojení Praha – Brno, na které jsou povoleny rychlosti až do 350 km/h. Původně měla vést nejkratší cestou kolem dálnice D1, ale v prosinci 2020 Středočeský kraj rozhodl o změně, a hlavním koridorem se stala tzv. severní varianta, jejíž výstavba se dává do pohybu. Odhadovaná cena výstavby je kolem 200 miliard Kč plus přibližné náklady na údržbu 1,9 mil/km/rok .
Poslanci takzvaného AntiCovid týmu představili plán návratu k životu před pandemii a mezi jiným se v zrychleném řízení podařilo zahájit zpracování VRT (napr. technicko-provozní studie) a to v době nejvyššího státního deficitu. Poslanec za ANO a místopředseda správní rady Správy železnic, Ing. Martin Kolovratník, už loni zveřejnil vítězný architektonický projekt terminálu v Nehvizdech a pan poslanec je jeden z autorů novely zákona č. 416/2009 Sb., o urychlení výstavby dopravní, vodní a energetické infrastruktury a infrastruktury elektronických komunikací.
Mapa: https://www.vrtaci.cz/vrt01/
Děkuji za odpoveď.