Český BrodOficiální stránky města

Životní situace - Životní prostředí

Povolení k některým činnostem

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Žádost o povolení k některým činnostem.
4. Základní informace
k životní situaci
Povolení k některým činnostem je třeba zejména k vysazování stromů nebo keřů v záplavových územích v rozsahu ovlivňujícím odtokové poměry, k těžbě štěrku, písku a bahna z pozemků, na kterých leží koryto vodního toku, ke geologickým pracím spojeným se zásahem do pozemku v záplavových územích a ochranných pásmech vodních zdrojů, k zasypávání odstavných ramen vodních toků, k vrácení vodního toku do původního koryta, k ukládání těžebního odpadu do povrchových vod (§ 14 zákona č. 254/2001 Sb. o vodách).
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Vlastník pozemku nebo zájemce o provedení záměru.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Podáním žádosti na předepsaném formuláři podle vyhlášky 336/2011 Sb. o dokladech žádosti o rozhodnutí nebo vyjádření a o náležitostech povolení, souhlasů a vyjádření vodoprávního úřadu.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

·   písemně - osobně na podatelně Městského úřadu Český Brod nebo zasláním poštou na adresu: Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 01 Český Brod

·   elektronicky (s ověřeným elektronickým podpisem) na adresu: epodatelna@cesbrod.cz
datová schránka ISDS: jgqbsve

8. Na které instituci životní
situaci řešit
MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství – vodoprávní úřad, budova nám. Arnošta z Pardubic 56, číslo dveří 19.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, odbor životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 19.

S kým: Ivana Stárková, tel. 321 612 186, 733 384 806,  email: starkova@cesbrod.cz
Ing. Lenka Kučerová, tel. 321 612 185, 733 384 909 email:  kucerova@cesbrod.cz

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Doklady, které je nutno doložit jsou uvedeny v příloze žádosti o povolení k některým činnostem.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Žádost o povolení k některým činnostem nebo jeho změnu.
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Správní poplatek se nevyměřuje.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Dle zákona č. 254/2001 Sb. o vodách § 115 odst. 10 nejdéle 60 dnů od zahájení vodoprávního řízení; ve zvlášť složitých případech nejdéle do 3 měsíců.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace

Okruh účastníků pouze vodoprávního řízení  upravuje § 115 vodního zákona a § 27 správního řádu

  • Žadatel a další dotčené osoby, na které se pro společenství práv anebo povinností s žadatelem musí vztahovat rozhodnutí správního orgánu.
  • Další dotčené osoby, pokud mohou být rozhodnutím přímo dotčeny ve svých právech a povinnostech.
  • Správce vodního toku, pokud se řízení dotýká vodního toku.
  • Obec, v jejímž obvodu k nakládání s povrchovými nebo podzemními vodami dochází.
  • Přihlášené občanské sdružení, jehož cílem je ochrana životního prostředí.

Řízení je též oznámeno příslušným dotčeným orgánům, jejich okruh stanovuje vodoprávní úřad. 

15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
 
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Lze využít elektronickou poštu epodatelna@cesbrod.cz, v případě, že podání není ověřeno zaručeným elektronickým podpisem je třeba jej písemně doplnit nejpozději do 5 dnů.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 254/2001 Sb. o vodách (vodní zákon) ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související
předpisy

Zákon 500/2004 Sb. správní řád

Vyhláška č. 62/2013 Sb., která mění vyhlášku č. 499/2006 o dokumentaci staveb

19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Proti rozhodnutí o zákazu užívání stavby je možno podat odvolání do 15-ti dnů ode dne jeho doručení ke Krajskému úřadu Středočeského kraje, odbor životního prostředí a zemědělství, Zborovská 11, Praha 5, prostřednictvím  zdejšího odboru.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Za nedodržení povinností může být uložena pokuta podle § 125a a následující vodního zákona.
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace  
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Na internetových stránkách Ministerstva zemědělství ČR a Ministerstva životního prostředí ČR.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 01 Český Brod
26. Kontaktní osoba Ivana Stárková, tel. 321 612 186, email: starkova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
4.12.2018
28. Popis byl naposledy
aktualizován
4.12.2018
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Šíření plevelů

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Šíření plevelů
4. Základní informace
k životní situaci
Vyzývají se vlastníci či nájemci pozemků k  jejich povinnosti zjišťovat a omezovat výskyt a šíření plevelů, jakožto škodlivých organismů, které se šíří z neobdělávané zemědělské půdy a neudržované nezemědělské půdy a které ohrožují životní prostředí nebo zdraví lidí nebo zvířat. Zároveň se v rámci této povinnosti řeší přestupky a správní delikty.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Každý kdo je omezován zaplevelenými pozemky.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Po podání podnětu nebo z moci úřední se provede místní šetření na jehož základě se vyzve vlastník či nájemce pozemku k nápravě stavu pozemku do stanovené lhůty. V případě nesplnění povinnosti se přistupuje k zahájení řízení o pokutě.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Podáním podnětu o zapleveleném pozemku na místně příslušný obecní úřad nebo obecní úřad obce s rozšířenou působností.
8. Na které instituci životní
situaci řešit
Místně příslušný obecní úřad nebo obecní úřad obce s rozšířenou působností, v tomto případě MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, Odbor životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 19.

S kým: Ing. Ludmila Krčmová  

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Popis lokality, parcelní číslo či jiné označení místa (př. fotografie), kde se zaplevelený pozemek vyskytuje.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Není specifikován žádný vzorový formulář.
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Bez poplatků, pokud to nebude řešeno formou pokuty.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Nejsou specifikovány.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Nejsou specifikováni.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Nejsou specifikovány.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
ID datové schránky: igqbsve
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 326/2004 Sb., o rostlinolékařské péči a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související
předpisy
Vyhláška č. 215/2008 Sb., o opatřeních proti zavlékání a rozšiřování škodlivých organismů rostlin a rostlinných produktů, ve znění pozdějších předpisů.
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují

Nejsou specifikovány.

 

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Dle § 79b odst. 1 písm. a) zákona č. 326/2004 Sb., o rostlinolékařské péči a o změně souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, se jedná o přestupek, kdy fyzickým osobám hrozí pokuta do výše 30.000,- Kč a dle § 79 f odst. 1 písm. a) téhož zákona hrozí právnickým osobám a podnikajícím fyzickým osobám pokuta do výše 500.000,- Kč.
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace

Ministerstvo zemědělství, Těšnov 65/17, 117 05 Praha 1, www.mze.cz

Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský, Hroznová 63/2, 656 06 Brno, http://eagri.cz/public/web/ukzuz/portal

23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Nejsou specifikovány.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
Nejsou specifikovány.
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor životního prostředí a zemědělství, MěÚ Český Brod.
26. Kontaktní osoba Ing. Ludmila Krčmová, tel. 321 612 184, email: krcmova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
18.3.2011
28. Popis byl naposledy
aktualizován
7.3.2014
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
Nejsou specifikovány.

Hlášení o trvalém stanovišti včelstev

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Hlášení o trvalém stanovišti včelstev
4. Základní informace
k životní situaci
Chovatelé včel jsou povinni oznámit místně příslušnému obecnímu úřadu údaje týkající se stanovišť včelstev a hromadného letu včel.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Chovatelé včel.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Chov včelstev.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Dobou pořízení včelstev.
8. Na které instituci životní
situaci řešit
Místně příslušný obecní úřad, v případě Českého Brodu, Liblic, Štolmíře a Zahrad je k vyřízení příslušný MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, Odbor životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 19.

S kým: Ing. Ludmila Krčmová  

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Nejsou specifikovány.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici

Formulář ke stažení Oznámení stanoviště včelstev Oznstanvcel.pdf 96 kB

nebo na MěÚ Český Brod, odboru životního prostředí a zemědělství.

12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Bez poplatků.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Nejsou specifikovány.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Nejsou specifikováni.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Nejsou specifikovány.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
ID datové schránky: igqbsve
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 326/2004 Sb., o rostlinolékařské péči a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, vyhláška č. 327/2012 Sb., o ochraně včel, zvěře, vodních organismů a dalších necílových organismů při použití přípravků na ochranu rostlin, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související
předpisy
Nejsou specifikovány.
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují

Nejsou specifikovány.

 

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Nejsou specifikovány.
21. Nejčastější dotazy

Do kdy je třeba nahlásit stanoviště včelstev?

Každoročně do konce února (dle § 7 odst. 1 vyhlášky o ochraně včel).

22. Další informace

Ministerstvo zemědělství, Těšnov 65/17, 117 05 Praha 1, www.mze.cz

Český svaz včelařů, Křemencova 8, 115 24 Praha 1, www.vcelarstvi.cz

23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Nejsou specifikovány.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
Nejsou specifikovány.
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor životního prostředí a zemědělství, MěÚ Český Brod.
26. Kontaktní osoba Ing. Ludmila Krčmová, tel. 321 612 184, email: krcmova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
18.3.2011
28. Popis byl naposledy
aktualizován
7.3.2014
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
Nejsou specifikovány.

Souhlas k provozování zařízení

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Souhlas k provozování zařízení k využívání, odstraňování, sběru nebo výkupu odpadů.
4. Základní informace
k životní situaci

1) Zařízení k využívání, odstraňování, sběru nebo výkupu odpadů lze provozovat pouze na základě rozhodnutí krajského úřadu, kterým je udělen souhlas k provozování tohoto zařízení a s jeho provozním řádem (dále jen "souhlas k provozování zařízení")  více podrobností viz. Odpady Středočeského kraje

Další informace se budou týkat pouze níže uvedené životní situace

2) V zařízeních, která nejsou podle tohoto zákona určena k nakládání s odpady, je možné využívat pouze odpady, které splňují požadavky stanovené pro vstupní suroviny, a při nakládání s těmito odpady nesmějí být porušeny zvláštní právní předpisy, v souladu s nimiž je zařízení provozováno, a právní předpisy na ochranu zdraví lidí a životního prostředí.  K provozování takovýchto zařízení není požadován souhlas k provozování zařízení podle odstavce 1

5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Žádost podává původce odpadů, nebo osoba v zastoupení na základě udělené plné moci.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Před zahájením činnosti je třeba požádat MěÚ Český Brod, OŽPZ o vyjádření k záměru Souhrnné stanovisko odboru životního prostředí a zem. ke stavebnímu a územnímu řízení
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

Podáním žádosti,

Žádost musí obsahovat:

- obchodní firmu nebo název, právní formu a sídlo, je-li žadatel právnickou osobou; jméno a příjmení, obchodní firmu, bydliště a místo podnikání, liší-li se od bydliště, je-li žadatel fyzickou osobou,

- identifikační číslo žadatele, bylo-li přiděleno,

- jméno, příjmení a místo trvalého pobytu nebo pobytu fyzické osoby nebo fyzických osob oprávněných jednat jménem žadatele,

- kopii podnikatelského oprávnění (např. živnostenský list) nebo kopii výpisu z obchodního rejstříku nebo kopii zřizovací listiny žadatele,

- seznam odpadů podle Katalogu odpadů, se kterými bude nakládáno, odhad jejich celkového množství a místa a způsoby nakládání s nimi.

8. Na které instituci životní
situaci řešit
MěÚ Český Brod
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, kancelář číslo 18.

S kým: Ilona Tučímová

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
viz bod 7.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Souhrnné stanovisko odboru životního prostředí a zem. ke stavebnímu a územnímu řízení
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
bez poplatku
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Pokud nelze vyjádření vydat bezodkladně, pak nejpozději do 30 dnů od doručení žádosti, k nimž se připočítává doba až 30 dnů, jestliže je zapotřebí nařídit ústní jednání nebo ohledání, nebo jde-li o zvlášť složitý případ.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
žadatel
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Povinnosti původce odpadů dle zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve pozdějším znění a vyhlášky č. 383/2001 Sb., o podrobnostech nakládání s odpady.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít

epodatelna@cesbrod.cz

ID datové schránky: jgqbsve

17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související
předpisy
Vyhláška č. 381/2001 Sb., (Katalog odpadů), ve znění pozdějších předpisů, vyhláška č. 383/2001 Sb., o podrobnostech nakládání s odpady, ve znění pozdějších předpisů, vyhláška č. 294/2005 Sb. o podmínkách ukládání odpadů na skládky a jejich využívání na povrchu terénu a změně vyhlášky č. 383/2001 Sb., o podrobnostech nakládání s odpady.
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
 
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Podle ust. § 66 odst. 4 písm. b) zákona č. 185/2001 Sb., uloží inspekce (Česká inspekce životního prostředí) pokutu do výše 50 000 000 Kč, pokud fyzická osoba oprávněná k podnikání nebo právnická osoba nakládá s  odpady v zařízeních, ve kterých nakládání s odpady je zakázáno nebo není povoleno.
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace  
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
 
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
Povinnosti původce odpadů řeší ust. § 16 zákona č. 185/2001 Sb. Je nutné, aby se původce ve smyslu stanovených povinností s nimi seznámil a dále je i plnil.
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor životního prostředí a zemědělství, MěÚ Český Brod.
26. Kontaktní osoba Ilona Tučímová, tel.: 321 612 182, e-mail: tucimova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
20.4.2011
28. Popis byl naposledy
aktualizován
20.4.2011
29. Datum konce platnosti
popisu
 
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 
21.02.2011 Odpady

Povinnost podat roční hlášení o nakládání s odpady

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Ohlašování evidence odpadů původci a oprávněnými osobami.
4. Základní informace
k životní situaci
Původci odpadů (fyzické osoby oprávněné k podnikání a právnické osoby) a oprávněné osoby v případě, že produkují nebo nakládají s více než 100 kg nebezpečných odpadů za kalendářní rok nebo s více než 100 tunami ostatních odpadů za kalendářní rok, jsou povinni zasílat každoročně do 15. února následujícího roku pravdivé a úplné hlášení o druzích, množství odpadů a způsobech nakládání s nimi a o původcích odpadů obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností příslušnému podle místa provozovny, u stavebních firem podle místa stavby (ust. § 39 odst. 2 zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů).
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Původce nebo ten, kdo evidenci za původce odpadů nebo oprávněnou osobu vyplnil.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Způsob ohlašování stanoví prováděcí právní předpis, kterým je vyhláška č. 383/2001 Sb., o podrobnostech nakládání s odpady, ve znění pozdějších předpisů.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

Při splnění limitních množství odpadů uvedených pod bodem 4 je nutné v určeném termínu splnit ohlašovací povinnost, a sice podle příloh k ustanovení § 22 vyhlášky č. 383/2001 Sb. Jedná se o tyto přílohy:

příloha č.20: Hlášení o produkci a nakládání s odpady

Hlášení obcí s roční produkcí komunálních odpadů se nově předkládá na formulářích dle přílohy č. 20.

Nakládání s autovraky se řídí vyhláškou č. 54/2010 Sb.

příloha č. 4: Hlášení o sběru autovraků, jejich částí a o produkci a nakládání s odpady

příloha č. 4: Hlášení o zpracování autovraků, jejich částí vč. hlášení o produkci a nakládání s odpady

Provozovatelé zařízení ke sběru, zpracování, využívání a odstraňování elektroodpadů, na které se vztahuje ohlašovací povinnost podle ust. § 39 odst.2 zákona o odpadech, zasílají hlášení o roční produkci a nakládání s vlastními i převzatými elektroodpady za uplynulý rok na formuláři uvedeném v příloze č. 8 vyhlášky č. 285/2010 Sb., o podrobnostech nakládání s elektrozařízeními a elektroodpady a o bližších podmínkách financování nakládání s nimi (ust. §11 odst.4 této vyhlášky).

8. Na které instituci životní
situaci řešit
MěÚ Český Brod
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, kancelář číslo 18.

S kým: Ilona Tučímová

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
 
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici

Formuláře s předepsanými údaji jsou uvedeny v příloze č. 20 vyhlášky č. 383/2001 Sb., příloha č. 4 vyhlášky 54/2010 Sb., ve znění pozdějších předpisů, dále v příloze č. 8 vyhlášky č. 285/2010 Sb., o podrobnostech nakládání s elektrozařízeními a elektroodpady a o bližších podmínkách financování nakládání s nimi. K dispozici jsou ve výše uvedených vyhláškách.

Ohlašovací povinnost za rok 2011 je výhradně prostřednictvím sytému ISPOP (integrovaný systém plnění ohlašovacích povinností) www.ispop.cz, http://hlaseni.inisoft.cz/

12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
bez poplatku
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Nejedná se o správní řízení, původce odpadů a oprávněná osoba ohlášení evidence odpadů za příslušný rok pouze v určeném termínu (do 15. 2 následujícího roku) předá příslušnému obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností. Tento správní orgán následně zpracovává předané evidence odpadů od jednotlivých původců a oprávněných osob pro Ministerstvo životního prostředí a pro příslušný krajský úřad, a to v termínu do 30. dubna stejného roku.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
 
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Povinnosti vyplývající ze zákona č. 185/2001 Sb. o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, pro daný účel zejména vedení průběžné evidence o odpadech a nakládání s odpady.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
sytém ISPOP (integrovaný systém plnění ohlašovacích povinností) www.ispop.cz
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související
předpisy
Vyhláška č. 383/2001 Sb., o podrobnostech nakládání s odpady, ve znění pozdějších předpisů, Vyhláška č. 383/2001 Sb., o podrobnostech nakládání s odpady, ve znění pozdějších předpisů, vyhláška č. 285/2010 Sb., o podrobnostech nakládání s elektrozařízeními a elektroodpady a o bližších podmínkách financování nakládání s nimi (vyhláška o nakládání s elektrozařízeními a elektroodpady).
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
novým podáním
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Podle ust. § 66 odst. 2 písm. a) zákona č. 185/2001 Sb., uloží příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností nebo inspekce (Česká inspekce životního prostředí) pokutu do výše 1 000 000 Kč fyzické osobě oprávněné k podnikání nebo právnické osobě, která nesplní ve stanoveném rozsahu ohlašovací povinnost (ust. § 39 odst. 2, § 39 odst. 4, § 39 odst. 5 zákona).
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace  
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
 
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
Povinnosti původce odpadů řeší ust. § 16 zákona č. 185/2001 Sb. Je nutné, aby se původce ve smyslu stanovených povinností s nimi seznámil a dále je i plnil.
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor životního prostředí a zemědělství, MěÚ Český Brod.
26. Kontaktní osoba Ilona Tučímová, tel.: 321 612 182, e-mail: tucimova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
20.4.2011
28. Popis byl naposledy
aktualizován
20.4.2011
29. Datum konce platnosti
popisu
 
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
Ohlašovací povinnost za rok 2011 je výhradně prostřednictvím sytému ISPOP (integrovaný systém plnění ohlašovacích povinností) www.ispop.cz
21.02.2011 Odpady

Vedení průběžné evidence odpadů

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Vedení průběžné evidence odpadů původci odpadů.
4. Základní informace
k životní situaci
Původci odpadů produkující odpad jsou povinni vést průběžnou evidenci o odpadech a způsobech nakládání s nimi, ohlašovat odpady a zasílat příslušnému správnímu úřadu další údaje v rozsahu stanoveném tímto zákonem a prováděcím právním předpisem včetně evidencí a ohlašování PCB a zařízení obsahujících PCB a podléhajících evidenci vymezených v § 26. Tuto evidenci archivovat po dobu stanovenou tímto zákonem nebo prováděcím právním předpisem.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Původce nebo ten, kdo evidenci za původce odpadů nebo oprávněnou osobu vyplnil.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Způsob ohlašování stanoví prováděcí právní předpis, kterým je vyhláška č. 383/2001 Sb., o podrobnostech nakládání s odpady, ve znění pozdějších předpisů.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

Při produkci odpadů je nutné vést průběžnou evidenci odpadů v každém kalendářním roce vždy, ustanovení § 21 vyhlášky č. 383/2001 Sb.

Lze využít přílohu č.20: Hlášení o produkci a nakládání s odpady nebo formulář průběžná evidence prubevnakodp.doc 116 kB

8. Na které instituci životní
situaci řešit
MěÚ Český Brod
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, kancelář číslo 18.

S kým: Ilona Tučímová

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
 
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
viz bod 7.
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
bez poplatku
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Průběžně, při každém vzniku odpadů za příslušný rok.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
 
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Povinnosti vyplývající ze zákona č. 185/2001 Sb. o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, pro daný účel zejména vedení průběžné evidence o odpadech a nakládání s odpady.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
 
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související
předpisy
Vyhláška č. 383/2001 Sb., o podrobnostech nakládání s odpady, ve znění pozdějších předpisů, Vyhláška č. 381/2001 Sb., Katalog odpadů
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
nejsou
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Podle ust. § 66 odst. 2 písm. a) zákona č. 185/2001 Sb., uloží příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností nebo inspekce (Česká inspekce životního prostředí) pokutu do výše 1 000 000 Kč fyzické osobě oprávněné k podnikání nebo právnické osobě, která nevede v rozsahu a způsobem stanoveným v části šesté zákona evidenci odpadů a zařízení nebo evidenci po stanovenou dobu nearchivuje
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace  
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
 
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
Povinnosti původce odpadů řeší ust. § 16 zákona č. 185/2001 Sb. Je nutné, aby se původce ve smyslu stanovených povinností s nimi seznámil a dále je i plnil.
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor životního prostředí a zemědělství, MěÚ Český Brod.
26. Kontaktní osoba Ilona Tučímová, tel.: 321 612 182, e-mail: tucimova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
20.4.2011
28. Popis byl naposledy
aktualizován
20.4.2011
29. Datum konce platnosti
popisu
 
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 
21.02.2011 Odpady

Když nelze odpad jednoznačně zařadit podle Katalogu odpadů

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Když nelze odpad jednoznačně zařadit podle katalogu odpadů.
4. Základní informace
k životní situaci
Původce a oprávněná osoba jsou povinni pro účely nakládání s odpadem odpad zařadit podle Katalogu odpadů, který Ministerstvo životního prostředí vydá prováděcím právním předpisem. V případech, kdy nelze odpad jednoznačně zařadit podle Katalogu odpadů, zařadí odpad ministerstvo na návrh příslušného obecního úřadu obce s rozšířenou působností. Na toto řízení se nevztahuje správní řád.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Žádost podává původce odpadů, nebo osoba v zastoupení na základě udělené plné moci.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace

Původce odpadů předloží MěÚ Český Brod, OŽPZ popis odpadu, který nelze zařadit

a) název odvětví nebo oboru, ve kterém odpad vzniká, a popis technologického procesu, při kterém odpad vzniká,

b) charakteristiku vstupních surovin používaných v technologickém procesu, při kterém odpad vzniká,

c) údaje o složení odpadu a jeho vlastnostech (nebezpečných),

d) návrh na zařazení odpadu podle Katalogu odpadů.

Ministerstvo si může vyžádat doplnění výše uvedených údajů.

7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

Podáním potřebných podkladů viz. bod 6

Z podání  musí být patrna:

- obchodní firmu nebo název, právní formu a sídlo, je-li žadatel právnickou osobou; jméno a příjmení, obchodní firmu, místo podnikání, liší-li se od bydliště, je-li žadatel fyzickou osobou,

- identifikační číslo žadatele, bylo-li přiděleno,

- jméno, příjmení a místo trvalého pobytu nebo pobytu fyzické osoby nebo fyzických osob oprávněných jednat jménem žadatele,

8. Na které instituci životní
situaci řešit
MěÚ Český Brod
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, kancelář číslo 18.

S kým: Ilona Tučímová

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
viz bod 7.
- V případě zastupování žadatele je nutno doložit plnou moc
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
nejsou - zapracovat údaje  viz. bod 6 a 7
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
bez poplatku
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
není stanoveno
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
pouze žadatel
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Povinnosti původce odpadů dle zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, v pozdějším znění a Vyhláška č. 381/2001 Sb., (Katalog odpadů), ve znění pozdějších předpisů, vyhláška č. 383/2001 Sb., o podrobnostech nakládání s odpady, ve znění pozdějších předpisů.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít

epodatelna@cesbrod.cz

ID datové schránky: jgqbsve

17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související
předpisy
Vyhláška č. 381/2001 Sb., (Katalog odpadů), ve znění pozdějších předpisů, vyhláška č. 383/2001 Sb., o podrobnostech nakládání s odpady, ve znění pozdějších předpisů.
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
nejsou
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Podle ust. § 66 odst. 3 písm. a) zákona č. 185/2001 Sb., uloží inspekce (Česká inspekce životního prostředí) pokutu do výše 10 000 000 Kč, fyzické osobě oprávněné k podnikání nebo právnické osobě, která nezařadí odpad podle Katalogu odpadů.
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace  
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
 
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
Povinnosti původce odpadů řeší ust. § 16 zákona č. 185/2001 Sb. Je nutné, aby se původce ve smyslu stanovených povinností s nimi seznámil a dále je i plnil.
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor životního prostředí a zemědělství, MěÚ Český Brod.
26. Kontaktní osoba Ilona Tučímová, tel.: 321 612 182, e-mail: tucimova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
20.4.2011
28. Popis byl naposledy
aktualizován
20.4.2011
29. Datum konce platnosti
popisu
 
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
http://www.mzp.cz/cz/katalog_odpadu
21.02.2011 Odpady

Upuštění od třídění, nebo odděleného shromažďování

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Souhlas k upuštění od třídění nebo odděleného shromažďování odpadů.
4. Základní informace
k životní situaci
Žádost o udělení souhlasu podává původce odpadů (fyzická osoba oprávněná k podnikání nebo právnická osoba), pokud vzhledem k následnému způsobu využití nebo odstranění odpadů není třídění nebo oddělené shromažďování odpadů nutné.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Žádost podává původce odpadů, nebo osoba v zastoupení na základě udělené plné moci.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Postupuje se podle ust. § 16 odst. 2 zákona č.185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, kdy původce odpadů musí mít tento souhlas udělen příslušným obecním úřadem obce s rozšířenou působností podle ust. § 79 odst.1 písm.c) uvedeného zákona. Pokud původce odpadů nakládá s odpady v množství větším než 100 tun nebezpečného odpadu za rok, uděluje souhlas k upuštění od třídění nebo odděleného shromažďování odpadů původci odpadů příslušný krajský úřad ( podle ust. § 78 odst. 2 písm. j) uvedeného zákona)
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

Podáním žádosti, kdy obsah žádosti není zákonem o odpadech ani prováděcím předpisem určen. Postupuje se tedy obecně podle ust. § 37 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů. Z podání musí být patrno, kdo je činí, které věci se týká a co se navrhuje, včetně zdůvodnění. Podání musí obsahovat označení správního orgánu, jemuž je určeno, a podpis osoby (původce odpadů), která je činí. K žádosti je nutné doložit doklad o zaplacení správního poplatku podle položky č. 122 zákona č. 153/2010 Sb., o správních poplatcích, a sice ve výši 1000 Kč, a to správnímu orgánu, který bude vydávat rozhodnutí.

Žádost musí obsahovat:

- obchodní firmu nebo název, právní formu a sídlo, je-li žadatel právnickou osobou; jméno a příjmení, obchodní firmu, bydliště a místo podnikání, liší-li se od bydliště, je-li žadatel fyzickou osobou,

- identifikační číslo žadatele, bylo-li přiděleno,

- jméno, příjmení a místo trvalého pobytu nebo pobytu fyzické osoby nebo fyzických osob oprávněných jednat jménem žadatele,

- kopii podnikatelského oprávnění (např. živnostenský list) nebo kopii výpisu z obchodního rejstříku nebo kopii zřizovací listiny žadatele,

- seznam odpadů podle Katalogu odpadů, na které je upuštění od třídění nebo oddělené shromažďování požadováno, odhad jejich množství za rok

- vyjádření odběratele odpadů, k možnosti odběru odpadu

8. Na které instituci životní
situaci řešit
MěÚ Český Brod
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, kancelář číslo 18.

S kým: Ilona Tučímová

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
viz bod 7.
- V případě zastupování žadatele je nutno doložit plnou moc
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Žádost o udělení souhlasu k upuštění od třídění nebo odděleného shromažďování  odpadů zadupustridodp.doc 40 kB
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit

Poplatek lze uhradit hotově nebo platební kartou na v pokladně MěÚ Český Brod nebo bezhotovostně převodem na účet MěÚ Český Brod.

Před provedením platby je třeba kontaktovat příslušného pracovníka OŽPZ – přidělení  symbolu platby.

13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Pokud nelze rozhodnutí vydat bezodkladně, pak nejpozději do 30 dnů od doručení žádosti, k nimž se připočítává doba až 30 dnů, jestliže je zapotřebí nařídit ústní jednání nebo ohledání, nebo jde-li o zvlášť složitý případ.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
pouze žadatel
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Povinnosti původce odpadů dle zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve pozdějším znění a vyhlášky č. 383/2001 Sb., o podrobnostech nakládání s odpady.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít

epodatelna@cesbrod.cz

ID datové schránky: jgqbsve

17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související
předpisy
Vyhláška č. 381/2001 Sb., (Katalog odpadů), ve znění pozdějších předpisů, vyhláška č. 383/2001 Sb., o podrobnostech nakládání s odpady, ve znění pozdějších předpisů.
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Proti rozhodnutí lze podat odvolání do 15 dnů ode dne oznámení rozhodnutí k odvolacímu správnímu orgánu, ve smyslu § §  81 odst. 1 a  83 odst. 1, zák.č. 500/2004 Sb., správní řád, do 15-ti dnů ode dne oznámení rozhodnutí ke Krajskému úřadu Středočeského kraje, Zborovská 11, 150 21 Praha 5, prostřednictvím odboru ŽPZ, Městského úřadu  v Českém Brodě
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Podle ust. § 66 odst. 5 zákona č. 185/2001 Sb., uloží příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností nebo inspekce (Česká inspekce životního prostředí) pokutu do výše 1 000 000 Kč fyzické osobě oprávněné k podnikání nebo právnické osobě, která poruší jinou povinnost stanovenou tímto zákonem (§ 16 odst. 1 písm.e) a § 16 odst. 2 uvedeného zákona) nebo povinnost uloženou rozhodnutím na základě zákona.
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace  
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
 
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
Povinnosti původce odpadů řeší ust. § 16 zákona č. 185/2001 Sb. Je nutné, aby se původce ve smyslu stanovených povinností s nimi seznámil a dále je i plnil.
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor životního prostředí a zemědělství, MěÚ Český Brod.
26. Kontaktní osoba Ilona Tučímová, tel.: 321 612 182, e-mail: tucimova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
20.4.2011
28. Popis byl naposledy
aktualizován
20.4.2011
29. Datum konce platnosti
popisu
 
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 
21.02.2011 Odpady

Nakládání s nebezpečnými odpady

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Souhlas s nakládáním s nebezpečnými odpady.
4. Základní informace
k životní situaci
Původce odpadů (fyzická osoba oprávněná k podnikání a právnická osoba), který nakládá s nebezpečnými odpady, musí mít pro tuto činnost udělen souhlas k nakládání s nebezpečnými odpady. Nakládání s nebezpečnými odpady představuje jejich shromažďování, soustřeďování, sběr, výkup, třídění, skladování, úprava, využívaní a odstraňování předáním oprávněné osobě.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Žádost podává původce odpadů, nebo osoba v zastoupení na základě udělené plné moci.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace

Pro nakládání s nebezpečnými odpady musí mít původce odpadů podle ust. § 16 odst. 3 zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, udělen souhlas příslušným úřadem podle množství nebezpečného odpadu.

A sice v množství do 100 tun nebezpečných odpadů za rok uděluje souhlas obec s rozšířenou působností podle ust. § 79 odst. 1 písm. b) tohoto zákona (podle místa vzniku odpadů).

Při množství větším než 100 tun nebezpečného odpadu za rok souhlas uděluje příslušný krajský úřad (podle ust. § 78 odst. 2 písm. i) uvedeného zákona (podle místa vzniku odpadů).

7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

-Podáním žádosti, jejíž předepsané náležitosti jsou dány v ust. § 2 vyhlášky č. 383/2001 Sb., o podrobnostech nakládání s odpady, ve znění pozdějších předpisů.

Žádost musí obsahovat:
- obchodní firmu nebo název, právní formu a sídlo, je-li žadatel právnickou osobou; jméno a příjmení, obchodní firmu, bydliště a místo podnikání, liší-li se od bydliště, je-li žadatel fyzickou osobou,

- identifikační číslo žadatele, bylo-li přiděleno,

- jméno, příjmení a místo trvalého pobytu nebo pobytu fyzické osoby nebo fyzických osob oprávněných jednat jménem žadatele,

- kopii podnikatelského oprávnění (např. živnostenský list) nebo kopii výpisu z obchodního rejstříku nebo kopii zřizovací listiny žadatele,

- jméno a příjmení odpadového hospodáře a doklady o jeho odborné způsobilosti podle ust. § 15 odst. 6 zákona, pokud žadatel má podle ust. § 15 zákona povinnost určit odpadového hospodáře,

- seznam nebezpečných odpadů podle Katalogu odpadů, se kterými bude nakládáno, odhad jejich množství za rok a místa a způsoby nakládání s nimi.

- kopie smlouvy o odběru odpadů uzavřenou s oprávněnou osobou

8. Na které instituci životní
situaci řešit
MěÚ Český Brod
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, kancelář číslo 18.

S kým: Ilona Tučímová

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
viz bod 7.
- V případě zastupování žadatele je nutno doložit plnou moc
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Žádost o udělení souhlasu k nakládání s nebezpečnými odpady zadosouhlnebodp.doc 39 kB
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
bez poplatku
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Pokud nelze rozhodnutí vydat bezodkladně, pak nejpozději do 30 dnů od doručení žádosti, k nimž se připočítává doba až 30 dnů, jestliže je zapotřebí nařídit ústní jednání nebo ohledání, nebo jde-li o zvlášť složitý případ.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
 
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Povinnosti původce odpadů dle zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve pozdějším znění a vyhlášky č. 383/2001 Sb., o podrobnostech nakládání s odpady.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít

epodatelna@cesbrod.cz

ID datové schránky: jgqbsve

17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související
předpisy
Vyhláška č. 381/2001 Sb., (Katalog odpadů), ve znění pozdějších předpisů, vyhláška č. 383/2001 Sb., o podrobnostech nakládání s odpady, ve znění pozdějších předpisů.
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Proti rozhodnutí lze podat odvolání do 15 dnů ode dne oznámení rozhodnutí k odvolacímu správnímu orgánu, ve smyslu § §  81 odst. 1 a  83 odst. 1, zák.č. 500/2004 Sb., správní řád, do 15-ti dnů ode dne oznámení rozhodnutí ke Krajskému úřadu Středočeského kraje, Zborovská 11, 150 21 Praha 5, prostřednictvím odboru ŽPZ, Městského úřadu  v Českém Brodě.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Podle ust. § 66 odst. 4 písm. d) zákona č. 185/2001 Sb., uloží inspekce (Česká inspekce životního prostředí) pokutu do výše 10 000 000 Kč, pokud fyzická osoba oprávněná k podnikání nebo právnická osoba nakládá s nebezpečnými odpady bez potřebného souhlasu příslušného správního úřadu nebo v rozporu s ním.
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace  
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
 
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
Povinnosti původce odpadů řeší ust. § 16 zákona č. 185/2001 Sb. Je nutné, aby se původce ve smyslu stanovených povinností s nimi seznámil a dále je i plnil.
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor životního prostředí a zemědělství, MěÚ Český Brod.
26. Kontaktní osoba Ilona Tučímová, tel.: 321 612 182, e-mail: tucimova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
20.4.2011
28. Popis byl naposledy
aktualizován
20.4.2011
29. Datum konce platnosti
popisu
 
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 
21.02.2011 Odpady

Kam s odpady které nepatří do popelnice

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Kam s odpady, které nepatří do popelnice, sběrná hnízda na tříděný odpad, elektrozařízení, shromažďovací místo odpad, apod.
4. Základní informace
k životní situaci

Zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, § 17, odst. 2, obec může ve své samostatné působnosti stanovit obecně závaznou vyhláškou obce systém shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů vznikajících na jejím katastrálním území včetně jejich biologicky rozložitelné složky a systému nakládání se stavebním odpadem.

odst. 3, obec je povinna v souladu se zvláštními právními předpisy určit místa, kam mohou fyzické osoby odkládat komunální odpad, který produkují, a zajistit místa, kam mohou fyzické osoby odkládat nebezpečné složky komunálního odpadu (např. zbytky barev a spotřební chemie, zářivky, rozpouštědla). Povinnost zajištění míst k odkládání nebezpečných složek komunálního odpadu obec splní určením místa k soustřeďování nebezpečných složek komunálního odpadu ve stanovených termínech, minimálně však dvakrát ročně, a dále zajištěním odvozu oprávněnou osobou. Obec může tento systém v případě potřeby doplnit pravidelným mobilním svozem oprávněnou osobou.

5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
 
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Způsob plnění je stanoven Obecně závaznou vyhláškou č. 3/2010, kterou se stanoví systém shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů vznikajících na správním území města Český Brod a systém nakládání se stavebním odpadem (vyhláška o odpadech)
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Vyplývá z OZV a jejich příloh, viz. bod výše, Obecně závazná vyhláška č. 5/2010 o místním poplatku za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů Aktuálně vždy pro příslušný kalendářní rok.
8. Na které instituci životní
situaci řešit
MěÚ Český Brod
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit
Poplatek za komunální odpad
Kde:  MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, pokladna
S kým:  Svatava Strejčková
Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

Provoz shromažďovacího místa odpadu
Kde:       Technické služby Český Brod, Palackého 339
S kým:    Ing. Luděk Souček 
Kdy:      Úřední dny a pracovní doba:
Út, St, Pá od 13:00 hod. - do 17:00 hod. , So  od 08:00 hod. - do 12:00 hod.
více: http://www.tsceskybrod.cz/
10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
 
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
 
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
viz. bod 8
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
 
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
 
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány

Dodržování Obecně závazné vyhlášky č. 3/2010, kterou se stanoví systém shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů vznikajících na správním území města Český Brod a systém nakládání se stavebním odpadem

Provozní řád sběrného místa, pokyny odpovědného pracovníka

16. Elektronická služba,
kterou lze využít
 
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, OZV.
18. Jaké jsou související
předpisy
Vyhláška č. 383/2001 Sb., o podrobnostech nakládání s odpady, ve znění pozdějších předpisů, Vyhláška č. 381/2001 Sb., Katalog odpadů
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
 
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Podle § 58 odst. 3 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, v platném znění může obec uložit právnické nebo podnikající fyzické osobě pokutu až do výše 200 000 Kč, pokud tato osoba odloží věc mimo vyhrazené místo.

Podle § 47 odst. 2 zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, v platném znění může obec uložit fyzické osobě pokutu do výše 50 000 Kč, pokud neoprávněně založí skládku.

21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace  
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
 
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
Poplatek za nakládání s komunálním odpadem
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor životního prostředí a zemědělství, MěÚ Český Brod.
26. Kontaktní osoba

Svatava Strejčková, tel.: 321 612 213, e-mail: strejckova@cesbrod.cz

Josef Hladík, tel.:739 462 944, e-mail: info@tsceskybrod.cz

27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
20.4.2011
28. Popis byl naposledy
aktualizován
20.4.2011
29. Datum konce platnosti
popisu
 
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 
21.02.2011 Odpady
Copyright © Město Český Brod, 2005-2019 | Přístupnost | Kontakty | Mobilní verze | Administrace | vývoj MyWebdesign.cz
Cesbrod
TOPlist