171

Re: Koncepce dopravy

Tyhle diskuze nemají smysl.
Navrhuji defenestraci!

Jan pana Kruliše bych vynechal, jelikož
- sedí v jiné budově
- občas splní, co slíbí

http://cs.wikipedia.org/wiki/Pra%C5%BEs … fenestrace

172

Re: Koncepce dopravy

msaroch napsal:
Pivas napsal:

Z této diskuse mi jde hlava kolem. Mám pocit, že žijeme ve městě. Někde jsou domy blíže k silnici, někde dále. Hluk je, bohužel, součástí života. Jak asi musí být obyvatelům měst, kde jim pravidelně i v noci projíždí pod okny tramvaje. Zažil jsem to jednou na hotelu v Brně. Od půl páté ráno jsem nespal. Ale tramvaje tam jezdí dál. Pro mne je obousměrný provoz v Jungmanově ulici pohodlnější v řadě dopravních potřeb. Souhlasím i povolením vjezdu vozidel do 3,5 tuny a omezením rychlosti. Obyvatele této ulice chápu v jejich snaze o odlehčení dopravní zátěže, ale osobně jsem spíše pro obousměrný provoz.

Šel byste do toho hotelu znovu?

Bavilo by Vás nespat od půl páté ráno každý den?

A kdybyste si měl vybrat mezi dvěma byty. Pod jedním by jezdila tramvaj a pod druhým by nejezdila. Který byste si vybral?

A) Nešel. B) Nebavilo. C) Vybral bych si byt, pod kterým tramvaj nejezdí.
Věřím, že jsem odpověděl vyčerpávajícím způsobem. Stejnou možnost řešení, na které se mne ptáte, má ale každý.

Born stupid? Try again!

173

Re: Koncepce dopravy

lysolka napsal:
Pivas napsal:

Z této diskuse mi jde hlava kolem. Mám pocit, že žijeme ve městě. Někde jsou domy blíže k silnici, někde dále. Hluk je, bohužel, součástí života. Jak asi musí být obyvatelům měst, kde jim pravidelně i v noci projíždí pod okny tramvaje. Zažil jsem to jednou na hotelu v Brně. Od půl páté ráno jsem nespal. Ale tramvaje tam jezdí dál. Pro mne je obousměrný provoz v Jungmanově ulici pohodlnější v řadě dopravních potřeb. Souhlasím i povolením vjezdu vozidel do 3,5 tuny a omezením rychlosti. Obyvatele této ulice chápu v jejich snaze o odlehčení dopravní zátěže, ale osobně jsem spíše pro obousměrný provoz.

Jenže je to tam nebezpečné i pro chodce.Jsou tam uzoučké chodníky.Jen by bylo třeba tam ohlídat rychlost a hlavně omezit tonáž.Pokud se pamatuju,kdysi bývala obousměrná i nádražka.A když byly žně,nebo se vozila řípa,to byl potom hukot.

Vidíte, s omezením rychlosti a tonáže souhlasím. S kontrolami také. A na jiném místě diskusí se Vám nelíbí příklad, že MP nekontroluje rychlost (např. v Klučovské),ale raději nahání do podchodu na nádraží. To člověk také musí vědět, co chce.

Born stupid? Try again!

174

Re: Koncepce dopravy

Na toto jsem vám též odepsala v jiném vlákně.

175

Re: Koncepce dopravy

Mně z toho jde taky hlava kolem. Dle mého názoru a myslím, že je v souladu s provedenými studiemi, byl provoz přiměřeně rozprostřen mezi Kollárku a Jungmanku. Pak si někdo a nejsem si v tuto chvíli jist kdo, usmyslil, že je třeba odlehčit Kollárce, zdůvodnění byla popsána. Nejlacinější bylo přenést dopravu do Jungmanky, sice přímé, ale nejužší to ulice. Přineslo to velký nárůst dopravy ve směru od východu na západ. Přispěla k tomu i oprava vozovek ve městě. Obyvatelé Jungmanky nemají snahu o odlehčení dopravy, oni se chtějí vrátit k původnímu zatížení a i toto je nemalé. A bude narůstat. A jezdí tam v noci i přes den kamiony, přes všechny zákazy. Nejen lidé ale i domy tam trpí. Ti co takto rozhodli za pár let budou někde jinde, ale ti lidé a domy tu budou. Všichni, co takto rozhodli, bydlí v klidném a tichém prostředí. Já lidem z Jungmanky fandím a budu hledat způsoby jak jim pomoci.

176

Re: Koncepce dopravy

Claudye psala:
"Anketa NENÍ právoplatné ROZHODNUTÍ!!! Ale pouze zjištění názoru!!!
Znám mnoho lidí, kteří stejně jako já nebydlí v Jungmannově ulici, a beztak nesouhlasí s obousměrným provozem.
A proto pane "milane" tímto končí veškerá má snaha pomáhat komukoli v této ulici.
Mě vlastně hluk, vibrace ani šíře chodníků a vozovky při průjezdu Jungmannkou nijak nevadí, tak proč se o něco zbytečně snažit."

Claudye, taky nebydlím v Jungmance, ale já zůstanu těm lidem pomáhat. Odbor a komise dopravy se totiž při obhajobě tohoto uspořádání dopravy OPÍRAJÍ o studie které by měly též jen sdělit názor, ale ony se berou s takovou vahou, že je to vlastně rozhodnutí. S tímto přístupem se lidé z Jungmanky již od města několikrát setkali. A proto mají obyvatelé Jungmanky negativní vztah k této anketě a milan to vyjádřil. Mají prostě jen obavu z toho, že velká část obyvatel západní části města a vesnic v okolí si řeknou, že pro ně je to výhodné a na dopady pro obyvatele moc hledět nebudou. Když si přečtete jak je formulována otázka č.8 v Dotazníku z ČB Zpravodaje 04, tak se jim nedivte. A osobně jsem velmi zvědav na výsledek a jak s ním bude zacházeno.

177

Re: Koncepce dopravy

Měření hygiena!
Co se týká měření z hygienické stanice, tak jsme to pochopitelně zjišťovali.
1/ Prach se neměří – není na to norma
2/ Zplodiny se neměří – není na to norma
3/ Hluk se měří za celých 24 hodin – takže hluková zátěž se zprůměruje a limit je nastaven tak, že máme smůlu.

Když si město dělá na všechno studie, tak si mohlo nechat udělat také studii, jaké bude mít přesměrování dopravy dopad na obyvatele dotčených ulic.
Schválně jsem si prošel původní trasu Suvorovova + Krále Jiřího a jsou zde v přízemí jen 2 byty.
Zato když posčítáte přízemní byty v Havlíčkově, Jungmannově, Kolárově a Komenského, tak zde jsou desítky bytů s okny v přízemí!
Zklidnit náměstí je určitě hezký záměr, ale za cenu přesměrování dopravy do obytných zón????

178

Re: Koncepce dopravy

Nedá mi, abych do diskuze také nepřispěl. Alane, přece nemůže skupina obyvatel z jedné ulice řešit situaci, která se dotýká daleko širšího spektra lidí. Máte dojem, že lidé s vazbami na Český Brod, což jsou i lidé z východní části města (nejen z Tismic, nebo západní části města, které se tu propíraly) nemají mít možnost vyjádřit se k tomu, co se také jich dotýká? Hovoří se tu o snížení tonáže projíždějícíh aut. Nemýlím-li se, je tu omezení na 10 tun. To kamiony překračují (a mimochodem jsem zde kamion ještě nepotkal). Od toho je tu však MP, nebo státní policie, aby problém řešila.

179 Naposledy upravil: h.dub (16.05.2012 08:51:46)

Re: Koncepce dopravy

custom napsal:

Nedá mi, abych do diskuze také nepřispěl. Alane, přece nemůže skupina obyvatel z jedné ulice řešit situaci, která se dotýká daleko širšího spektra lidí. Máte dojem, že lidé s vazbami na Český Brod, což jsou i lidé z východní části města (nejen z Tismic, nebo západní části města, které se tu propíraly) nemají mít možnost vyjádřit se k tomu, co se také jich dotýká? Hovoří se tu o snížení tonáže projíždějícíh aut. Nemýlím-li se, je tu omezení na 10 tun. To kamiony překračují (a mimochodem jsem zde kamion ještě nepotkal). Od toho je tu však MP, nebo státní policie, aby problém řešila.

Všichni mají možnost se vyjádřit, ale v tomto případě je nutné brát v potaz především tu menšinu lidí, kterých se to bezprostředně týká.
To je dle mého názoru princip fungování demokracie a občanské společnosti - hájit zájmy menšin, protože ty jsou proti většině v nevýhodě. To je myslím bez debaty.
V tomto případě je to odhadem 200 lidí z domů proti několika tisicům z ostatních částí, kterým to usnadnilo průjezd. Jak ta anketa asi dopadne?

Vyvěšujeme vlajku na podporu tibetské menšiny? Tady je možnost hájit práva menšiny u nás přímo ve městě! V čem je rozdíl?

Je třeba najít takové řešení, které prostě bude vyvážené a ne sytém který předvádí odbor dopravy. Místo toho aby se před každou změnou vedla skutečná diskuze se všemi dotčenými, aby se v dotčených ulicích vyvěšovali záměry a aby zvedli zadky a osobně se šli ptát lidí na názory a postoje lidí tak se schvávájí za studie, birokracii a univerzální odpověď "to by neschválili policajti na kraji" a jako náhražku zvou na zasedání výboru kde bývá už většinou rozhodnuto!
To je ta základní věc co tu chybí a anketa ex-post mi připadá jako hašení birokratického požáru. Nebo víte o tom že by někdy někdo z nějaké komise zazvonil u vás doma a ptal se vás co si myslíte o jejich záměru který se vás bude bezprostředně týkat?

Navíc ty formulace otázek: na kterém odboru jste byl nespokojen s jeho prací - proč tam není zmíněn odbor dopravy? s jeho prací jsem silně nespokojen!

K těm policistům - to je hezké že by to měli kontrolovat, ale nejsou schopni dojet k vážnému zranění na nejrušnější a nebezpečné křižovatce vzdálené od služeben cca 500m ani do 10minut po druhém nahlášení na tísňovou linku! Jak to dopadne s kontrolou vozidel? zkusíme se vsadit?

180 Naposledy upravil: custom (16.05.2012 10:43:21)

Re: Koncepce dopravy

h.dub: Vyvěšujeme vlajku na podporu tibetské menšiny? Tady je možnost hájit práva menšiny u nás přímo ve městě! V čem je rozdíl?

No, myslím, že v tom trochu rozdíl bude. Takže bude lépe nechat Tibet Tibetem a řešit to, co je předmětem v tomto diskusním fóru. A ne vždy lze hájit jednostranně práva menšiny, na úkor zájmu většiny. I o tom je demokracie, o které tu už někdo také mluvil.

I když, mám dojem, že v této chvíli se tady už nehledá řešení problému, ale řeší se, jestli ten nebo onen něco řekl, jaká byla přesná formulace a jestli to řekl, nebo neřekl a jestli to myslel tak nebo jinak.

Stejně tak h.dub hned apriori předpokládá, že policie nic řešit nebude. Pokud se budeme na věci dívat z tohoto úhlu, tak potom není ani zde co řešit.