21 Naposledy upravil: Marek Binko (12.01.2011 13:54:49)

Re: Vlakové jízdní řády 2011

U mne jsou odkazy funkční. Prezentaci také najdete na adrese http://www.ropid.cz/informacni-material … x1044.html

22

Re: Vlakové jízdní řády 2011

Marku, děkuji za vyčerpávajíci informace.

23

Re: Vlakové jízdní řády 2011

Připojuji se k poděkování za příspěvek, který částečně odpověděl (zatím jako jediný) na vznesenou otázku v jiné části fóra. Bohužel, přesvědčil mne, že ač nerad, budu i nadále porušovatelem zákona, minimálně do té doby, dokud nepřehlédnu nějaký ten vlak. Není mi z toho nijak veselo, jediné co mne těší je, že se zařadím mezi mocné tohoto státu. Pouze mne mé porušování zákona ekonomicky neobohatí. Snad pouze v duchovní oblasti dojdu sebeuspokojení.

Born stupid? Try again!

24

Re: Vlakové jízdní řády 2011

Tak já předpokládám že právě vzhledem k panem Binkem správně nastíněné situaci budou dráhy když už nic jiného tak alespoň nadále k přecházejícím lidem tolerantní a nedočkáme se policiejních akcích jaká byla k vidění třeba předloni v Pečkách...

25 Naposledy upravil: Marek Binko (13.01.2011 12:21:18)

Re: Vlakové jízdní řády 2011

Na toleranci se nespoléhejte. Zákon je zákon. Sice by se dalo pochopit přecházení od Škvárovny na 3. nástupiště, ale z hlediska zákona je to to samé, jako přecházení mezi 3., 2. a 1. nástupištěm, a to bych osobně netoleroval. Smrtelných úrazů tu bylo již dost. Sice si můžete říct, že je to chyba toho postiženého jedince, ale vžijte se do role cestujících, kteří musí zůstat ve vlaku (vlacích) cca 3 hodiny, než Policie ČR dovolí provoz vlaků nebo si zkuste představit být v pozici strojvedoucího, který před sebou vidí přecházejícího člověka a naprosto nic nezmůže. Brzdná dráha vlaku je z rychlosti 120 km/h (rychlost přes stanici v Č. Brodě) několik set metrů (při tzv. provozním brzdění 1000 m, při nouzovém brzdění to může být cca 400 - 600 m). Jsou strojvedoucí, kteří mají na svém kontě i desítky přejetých. A to už s psychikou něco udělá.

26

Re: Vlakové jízdní řády 2011

Z hlediska zákona asi ano, ale z hlediska intenzity provozu se to srovnat nedá - prostředkem jezdí vlaky celodenně, zatímco po těch kolejích od Škvárovny na třetí nástupiště přes den nic zpravidla nejezdí, alespoň já tu zkušenost nemám. Smrťáky se tu stávají spíš na tom velkém přechodu vzadu za nástupišti. Krom toho se ze Škvárovny takto chodí řadu let, možná celá desetiletí, a dosud se v tomto směru žádné represe nekonaly (doufám že teď nezačnou smile ). Každopádně máte ve snahách stran podchodu plnou podporu mou i místních Zelených, tohle je věc za kterou kopeme již od r.2006 a budeme kopat i v budoucnu. Hezký den.

Re: Vlakové jízdní řády 2011

Tím kopáním za podchod asi nemáte na mysli krumpáč a lopatu, že? wink

Marku ve svém materiálu píšeš, že investice rozšíření podchodu dosud nebyla zařazena do plánu investic SŽDC, ale stále se o tom jedná. Je nějaký výhled, že by se to pohnulo?

28 Naposledy upravil: Michal Fokt (13.01.2011 12:28:28)

Re: Vlakové jízdní řády 2011

To ne, myslím že by nás tam dráhy ani nepustily smile měli jsme to téma ve volebním programu v roce 2006. Jinak stran financí mi pan Pospíšil ze SDŽC v loňském roce sdělil, že do r.2013 mají prioritu akce buď s příspěvkem Evropské Unie nebo se spoluúčastí měst a obcí (zjednodušeně řečeno). Takže jediné jak by se s tím dalo momentálně pohnout, by asi bylo nasměrování finančních priorit města. Ovšem mám za to že ze zastupitelů nikdo na Škvárovně nebydlí, takže z tohoto mráčku asi nezaprší.

29

Re: Vlakové jízdní řády 2011

Aktuální stav přípravy prodloužení podchodu je bohužel dosud neměnný. Na přelomu let 2007 / 2008 zpracovala a.s. SUDOP PRAHA na objednávku SŽDC, s.o., Stavební správy Praha přípravnou dokumentaci (= dokumentace pro územní rozhodnutí) "Prodloužení podchodu a zajištění bezbariérového přístupu na nástupiště v žst. Český Brod". (Mj. přesvědčit SŽDC, aby tuto dokumentaci zadala, mi trvalo asi 2-3 roky...) Po dokončení a připomínkování dokumentace tato bohužel nebyla postoupena odborem investičním SŽDC ke schválení na Ministerstvo dopravy (nebyla v projektu spatřována dostatečná priorita). Od té doby jsme několikrát za České dráhy (a to i přes vrcholové manažery) žádali SŽDC o zařazení této akce do plánu investic, stále marně. Město také poslalo písemnou žádost na SŽDC a také se stejným výsledkem. Dle mého názoru to chce ale stále otravovat písemnými žádostmi z města, z ČD (to si zařídím sám), příp. dalších stran a poukazovat na nesplnění legislativy pro přístup osob se sníženou schopností pohybu a orientace (výtahy) a na vybudování parkoviště za nádraží, resp. vazbu na městské investice (prodloužení podchodu). Operovat s propojením městských částí nemá moc význam, protože to SŽDC opravdu netrápí (to bychom tu museli mít významného politika, jako se to stalo nedávno ve Zdicích). To je ve zkratce asi vše. Osobně jsem rád, že se nám již povedla oprava budovy, byť jsem ani nečekal, že se povede tak brzy. Teď je na řadě vybudování parkoviště na místě železobetonové rampy (7. kolej) vedle výpravní budovy ve směru do Liblic. Na to by ČD měly významně přispět (v návrhu rozpočtu města je tam už vyčleněna položka), ale uvidíme, zda se to povede - nechtěl bych předjímat...

30

Re: Vlakové jízdní řády 2011

osobně bych neřekla, že se oprava nádražní budovy povedla, jde pouze o kosmetickou opravu, která díky velké vlhkosti za chvilku opadá, vlkhost je právě v podchodě a objevila se i v budově v rohu místnosti, kde dříve stál nov.stánek.