11

Re: Vlakové jízdní řády 2011

to je pravda, akorát by pak tedy ale bylo asi záhodno vrátit tu informační tabuli, která byla venku na "prvním" nástupišti.

12

Re: Vlakové jízdní řády 2011

Vojtěch: aha, to jsem netušila... ale očividně jsem jeden z mnoha co to ví.
Michal: přesně tak

Re: Vlakové jízdní řády 2011

Michal Fokt napsal:

to je pravda, akorát by pak tedy ale bylo asi záhodno vrátit tu informační tabuli, která byla venku na "prvním" nástupišti.

I po rekonsturkci jsou dvě tabule - jedna venku na zdi u autobusů, a druhá v hale, kde se prodávají lístky....

14

Re: Vlakové jízdní řády 2011

asi mi bude vynadáno, ale všichni lidé nechodí z té strany "od autobusů" wink ale ono to stejně nešlo z třetího perónu přečíst, takže když teď byly ty velké zpožďovačky, šel jsem se stejně podívat dovnitř smile

15

Re: Vlakové jízdní řády 2011

Dělal se na ČB nádraží dopravní průzkum?  Jaké jsou intenzity?  Určitě čísla nebudou malá.
Nemohu se zbavit pocitu, že rekonstrukce ČB nádraží neodpovídá potřebě uspokojit nemalou intenzitu chodců, cestujících, parkujících aut atd.

16

Re: Vlakové jízdní řády 2011

Mě by zajímalo kam zmizely lavičky z nádraží,ve vestibulu se posadí šest lidí a na nástupištích není vůbec nic.Na nádraží čekají lidi na autobusové spoje někdy docela dost dlouho a ne vždy se dá sedět venku. Vstup do bistra je dost odpudivý,naproti se vyvalí mraky kouře a je po chuti si tam něco dát.Přimlouvám se o více laviček ve vestibulu nádraží.

17

Re: Vlakové jízdní řády 2011

možná je to opatření proti bezdomovcům a opilcům?

18 Naposledy upravil: Marek Binko (12.01.2011 13:57:05)

Re: Vlakové jízdní řády 2011

Dobrý den všem,
poněkud opožděně, ale přesto se budu snažit reagovat na některé vaše podněty.
1) prodloužení linky S7 Beroun - Praha do Úval bylo ROPIDem (= příspěvková organizace hl. m. Prahy odpovědná za objednávku veřejné dopravy na území hl. Prahy, na území Středočeského kraje působí jen jako navrhovatel opatření (rozsah, koordinace, tarifní integrace PID), neb objednávka veřejné dopravy je plně v gesci Středočeského kraje) zavedeno jako jedna z mnoha dílčích etap vedoucí k cílovému řešení nabídky příměstské železnice v pražské aglomeraci. Pokud vás zajímají podrobnosti o celkové koncepci pražské příměstské železnice, tak vás mohu odkázat např. na prezentaci uvedenou na adrese http://binko.wz.cz/2010-3b.pdf . Cílový stav je tedy v našem případě stávající linka S1 Praha Mas. n. - Kolín v intervalu 30 min. a linka S17 Řevnice - Praha hl. n. - Poříčany - Nymburk v intervalu 30 min. (dnešní linka S7 Beroun - Úvaly je zárodkem linky S17). Obě linky mají být ve vzájemném prokladu, tj. v úseku Praha-Libeň - Poříčany by měl být interval 15 min.
Fakt, že dnešní linka S7 je ukončena v Úvalech je skutečně způsoben současným zájmem hl. m. Prahy a nezájmem Středočeského kraje na jejím provozu. Hl. m. Praha tedy její provoz hradí, kraj nikoliv. Kraj nemá obecně příliš zájem na navyšování rozsahu železniční dopravy (tento trend je dlouhodobý, tj. i za předchozího vedení kraje), dopravní politika kraje je spíše zachování SQ, pokud to finance dovolí. To z mého pohledu sice není šťastný přístup, ale nejsem tu, abych soudil. Pro vaši představu, o jaké peníze se jedná - jen prodloužení stávajících vlaků končících v Úvalech do Č. Brodu může vyjít na cca 10 - 15 mil. Kč za rok (prosím berte to jako velmi orientační hodnotu, cena záleží na konkrétní kalkulaci).
2) Co se týká frekvence cestujících na jednotlivých nádražích, tak pro vaši představu jde o takováto čísla (počet nastupujících a vystupujících za 24 hod. průměrného pracovního dne v říjnu 2010): Praha Mas. n. cca 14000, Č. Brod cca 4900, Úvaly cca 4300, Praha-Klánovice cca 3900, Praha-Libeň cca 3200, Pečky cca 2900, Kolín zastávka cca 2400, Kolín cca 2100 (jen vlaky Os a Sp do /z Prahy), Poříčany cca 2100 (vč. přestupů) atd.
3) co se týče přecházení kolejí, ke kterému se mj. nepřímo přiznal i pan Fokt, tak musím zdůraznit, že jde o porušování zákona o dráhách a tedy o přestupek. Chápu, že zejm. obyvatelé Škvárovny jsou absencí prodlouženého podchodu velmi diskriminováni. Osobně mám vyřešení otázky podchodu a bezbariérového přístupu na nástupiště jako svou osobní prioritu, ale i stávající vedení resortu velmi omezuje již tak velmi nízké investice do železniční infrastruktury (mj. plánuje 9 mld. Kč z evropských dotací určených původně na železnici převést na výstavbu silnic...). Naše nádraží by potřebovalo na prodloužení podchodu, výstavbu výtahů na nástupiště, opravu nástupišť (povrchy a nástupištní zídky) a rozšíření informačního systému (světelné tabule u vstupu do podchodu a na nástupištích) cca 60 mil. Kč. Více o této problematice naleznete na adrese http://binko.wz.cz/2010-4.pdf .
S pozdravem
M. Binko

19

Re: Vlakové jízdní řády 2011

M. Binko Vaše odkazy nejdou, pokud teda není chyba na mém přijímači... :-(
PS: ... děkuji za informace.

20

Re: Vlakové jízdní řády 2011

Dobrý den, tady jsou poopravené odkazy (bez tečky za větou):
http://binko.wz.cz/2010-3b.pdf (?? hlásí mi poškozený soubor ??)
http://binko.wz.cz/2010-4.pdf
ze stránky http://binko.wz.cz/

S pozdravem Claudyus