1

Téma: Vlakové jízdní řády 2011

Podle nových jízdních řádů bude linka S7 jezdit mezi Úvaly a Berounem. To znamená, že z Úval budou ve špičce jezdit vlaky v 15 minutových intervalech a cestující se dostanou bez přestupu například na Smíchovské nádraží.

V Českém Brodě jsme poměrně hýčkáni kvalitou a frekvencí spojů, například ve srovnání s linkou S4. Nicméně nedá mi to nezeptat se. Co bránilo prodloužení linky S7 až do Českého Brodu?

http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centru … avy/-8872/

2

Re: Vlakové jízdní řády 2011

Na druhou stranu, třeba bude pak v Úvalech a Klánovicích nalézat méně lidí do vlaků, co jedou po půlhodině z Brodu, to bývá někdy dost nahuštěno. Jen nevím jak se to všechno vejde na koleje :-D

3

Re: Vlakové jízdní řády 2011

To bylo řešeno v připomínkovém řízení a ČB požadoval, ale ČD se ohradili, že nemají dostatečnou kapacitu vlaků a případné navýšení se spoluúčastí ČB bude až v roce 2011-12.

4

Re: Vlakové jízdní řády 2011

Jen dodávám, že navýšení spojů z Masarykova nádraží do Úval si objednal a spolufinancuje pražský magistrát. Středočeský kraj na takovéto navýšení nemá finance a je vcelku úspěchem, že zůstane zachována dosavadní frekvence.

5

Re: Vlakové jízdní řády 2011

Jistě jste si všimli, že od 12.12.10 platí nový jízdní řád ČD a zaznamenali jste, že v ranních a odpoledních špičkách jezdí vlaky po čtvrthodinách - ale ouha, jen z Úval a do Úval. Kdo zná situaci ve vlacích ráno z  Č. Brodu a odpoledních do Brodu ví, že to je přinejmenším nehoráznost. Navíc opatření nemá logiku, protože vlak končí a začíná v Úvalech jen proto, že v Klánovicích to není možné. Přidané spoje platí Praha (do Klánovic), vytížená stanice v Úvalech se s tím jen "svezla", ještě vytíženější Český Brod byl vynechán. Jak jsem zjistil, město Český Brod má o spoje zájem (jeho občané zřejmě ještě víc), Ropid považuje posílení vlaků ve špičkách do Č. Brodu za zcela logické, ČD to umožní, pokud to někdo zaplatí a bude-li to technicky možné. Problémem je středočeský kraj, pro který je kapacita spojení dostačující a zaplatit její posílení zatím nehodlal (ale např. na trati do Berouna platí klidně spoje po čtvrthodinách po značnou část dne). Vzhledem k tomu, že příští možné změny grafikonu ČD budou začátkem března 2011 snažte se prosím přimět příslušné instituce, zejména středočeský kraj, aby situaci změnily v souladu s logikou a potřebami cestujících.
Stávající kontaktní údaje: Vedoucí odboru dopravy MÚ Č.Brod, ing. Pohůnek - pohunek@cesbrod.cz , vedoucí odboru dopravy Krajský úřad, ing. Čihák - cihak@kr-s.cz, event. referent téhož odboru KÚ ing.Babka - babka@kr-s.cz . Kopie vaší  korespondence možno posílat na Krajské centrum osobní dopravy ČD (adresy PHAsek@kcod.cd.cz, knizova@kcod.cd.cz) a na Ropid (adresy ropid@ropid.mepnet.cz, jares@ropid.mepnet.cz ).
Již jednou se mi podařilo prosadit znovuzavedení již jednou zrušeného ranního spěšného vlaku.

6

Re: Vlakové jízdní řády 2011

nevím jestli je Brod "ještě vytíženější", do vlaku co jezdil v 7.40 (nyní 7.47) mi přijde že v Brodě nastupuje o něco méně lidí než pak v Úvalech a Klánovicích. Snad aspoň bude z těchto dvou stanic do těch "našich" vlaků menší nával (i když dnes se tam stejně napěchoval zájezd školních dětí, které jezdí skoro každý týden asi někam za kulturou).

7

Re: Vlakové jízdní řády 2011

a já si myslím že můžeme být rádi že nám ještě nějaký vlak nezrušili..

vezměte si třeba plaňany - na vlak do peček se dostanete pouze čugálou, to by člověk vyrost než to tam dojede. teď tam mají autobusy kolín x plaňany x praha a zpět a ty jim chce středočeský kraj zrušit, že na to nemá. to aby si koupili auta pomalu, čugála nejezdí tak často jak by bylo třeba.

8

Re: Vlakové jízdní řády 2011

Co mi tedy teď spíše vadí, v souvislosti se sněhem - když už přijede jen jedna souprava, mohli by alespoň hlásit, jestli ta druhá "půlka" jede za ní. Takhle se člověk dozví až od průvodčího cestou, kdyby to hlásili na nádraží, mohl by si každý vybrat, zda jet dříve a stát až třeba do Libně, nebo si pár minut počkat a v klidu si sednout.

9

Re: Vlakové jízdní řády 2011

Michal Fokt napsal:

Co mi tedy teď spíše vadí, v souvislosti se sněhem - když už přijede jen jedna souprava, mohli by alespoň hlásit, jestli ta druhá "půlka" jede za ní. Takhle se člověk dozví až od průvodčího cestou, kdyby to hlásili na nádraží, mohl by si každý vybrat, zda jet dříve a stát až třeba do Libně, nebo si pár minut počkat a v klidu si sednout.

.. naprosto souhlasím. Nebo vůbec hlásit spoždění.. ono asi pro ně 10min nic není, ale pro ty kteří stojí na nástupišti, kor v tomhle počasí, je to sakra znát. Aby byla cedule zpět venku se asi nedočkáme..

Re: Vlakové jízdní řády 2011

LÍDA napsal:

... naprosto souhlasím. Nebo vůbec hlásit spoždění.. ono asi pro ně 10min nic není, ale pro ty kteří stojí na nástupišti, kor v tomhle počasí, je to sakra znát. Aby byla cedule zpět venku se asi nedočkáme..

aniž bych chtěl působit jako ďáblův advokát, tak podle přepravního řádu se zpoždění od 5 minut hlásí jen na vizuálních tabulích a slovně až zpoždění od 10 minut. Neříkám, že to je správné, ale v daném případě postupují na nádraží podle předpisů.