51 Naposledy upravil: JerryCB (04.08.2011 23:43:18)

Re: Koncepce dopravy

Mno nekdo ma ocividne smysl pro cerny humor smile. Nedavno se tu probiralo, ze Brod neni transit pro kamiony ... a hle ... najednou co nebylo je smile. Procpak se tak stalo?

52

Re: Koncepce dopravy

Újezd je pro kamiony uzavřený a dočasně jsou kolem Brodu všude cedule s objízdnou trasou právě přes Brod na dálnici... Což zase jistě pomine s ukončením uzavírky.

53

Re: Koncepce dopravy

Chci se připojit k předchozímu přispěvateli s poznámkou:
Cedule, označující objížďky v ulici Zborovské jsou umístěny naprosto nevhodně na obou chodnících před mostem. Brání chodcům zcela v průchodu a ti potom musí vstupovat do velmi frekventované silnice - je to velmi nebezpečné zvláště pro maminky s kočárky a všechny starší či méně pohyblivé chodce. Myslím, že pracovník odboru dopravy by měl zjednat u silničářů okamžitou úpravu, aby bylo zabráněno případným zraněním. Děkuji M.

54

Re: Koncepce dopravy

Dobrý den pane Binko,
přidávám se do diskuse k řešení dopravy v Č.B. Povídal mi tuhle kolega o průběhu jednání zastupitelstva k tématu stížnosti obyvatel ulic Jungmannova a Havlíčkova k zavedení obousměrného provozu v těchto ulicích. Výsledek jejich snažení charakterizoval slovy básníka " Marné volání, marná touha má". Vy a ředitel odboru dopravy jste na jejich dotazy odpovídali stylem o komplexním řešení, průzkumech dopravy atd. V podstatě jste nereagovali na jejich požadavek mít přijatelné životní prostředí a ne bydlet a žít s autostrádou. Vy jste tam hájili dopravu a neohlíželi se na lidi kterým jste zavedli dopravu pod okna. Inu tak jsem se tam zašel několikrát podívat a musím přiznat, že tam bych bydlet nechtěl. Velký provoz, v sobotu odpoledne několik kamionů a ty dokonce i večer, no spíš v noci neb bylo kolem 22 hodiny. Dopoledne přejít přes přechod u křižovatky Jungmannova a Havlíčkova jsem si dlouho netroufl a stejně přejít k autobusové zastávce v ulici Havlíčkova. Obyvatelům těchto ulic se už vůbec nedivím. Divím se však těm, kteří toto řešení navrhli a schválili. Nejspíš bydlí v klidné části Č.B. nebo jeho okolí. Možná by si to měli na zkoušku a poznání vyměnit.
A tak jsem si přečetl fórum ohledně dopravy i zápisy z jednání dopravní komise.
Ve fóru dne 31.3.11 píšete :
"Velký problém ale máme po obvodu historického centra, tj. ulice Kollárova + Komenského a Jungmannova + Havlíčkova. Ulici Kollárovu si dovolím označit za nebezpečnou, protože kombinace silného provozu, množství zaparkovaných aut a množství dětí z blízkých škol je takřka vražedná. Zde se nabízí řešení, o kterém jsme diskutovali na komisi, ale které bude pro mnohé, zejm. residenty, problematické. Cílem je odlehčit provoz v Kollárově ulici, tudíž tranzit přes centrum převést obousměrně do ulice Jungmannovy a Havlíčkovy. Z toho ovšem vyplývá nemožnost parkovat v ulicích Jungmannova a Havlíčkova, protože by nebylo možné dodržet potřebnou šířku dvou jízdních pruhů. Předpokládám, že ulice Kollárova a Komenského by zůstaly z dopravního hlediska ve stávajícím stavu, kromě toho, že byl také předložen návrh na zpoplatnění parkování."
Komise dopravy již v březnu 2011vlastně navrhla převést tranzit do Jungmannovy a Havlíčkovy ulice.
   Pak jste nechali obyvatele diskutovat, např. příspěvek od Deda z 1.4.11 "Dvousměrná Jungmannova a Havlíčkova - tím sice uberete provoz Kollárově, ale celý tranzit dostanou pod okna obyvatelé těchto ulic. A to myslím není dobrý nápad.", nebo od trautenberk z 31.3.11 "K jednosměrkám: domnívám se že, že obousměrný provoz v ulici Jungmannova a Havlíčkova je špatné řešení, neboť dopravu jen přesouvá z jedné ulice do druhé. Nynější řešení je určitě lepší - tři směry dopravy přes centrum (od Mukařova, od Poříčan a koncový do centra). V příspěvku od Alois se říká "Bude určitě zapotřebí přijmout další opatření pro snížení rychlosti aut projíždějích Kollátovou ulicí..... Byl by to další z důvodů proč by tranzit mířil na Malechov". Je zvláštní, že se na odklon tranzitní dopravy na Malechov dost zapomnělo. A přitom je to poměrně vhodná silnice pro odklon dopravy z centra.
    Nakonec jste, jak to tak ze zápisů čtu, náhle v září rozhodli o zkušebním půlročním obousměrném provozu v uvedených ulicích, a to bez kvalitnějších vyhodnocení provozu, bez zdůvodnění, jen jste , jak se zdá, využili toho, že tam byl tento provoz zaveden po dobu oprav Palackého a dalších ulic. Ptal jsem se několika obyvatel zda s nimi bylo o tomto stavu jednáno a vysvětleno jim oč jde a bylo mi řečeno že nikoliv, že si dokonce sami dojednali v říjnu setkání s panem starostou když po opravě ulic zůstal provoz zachován.
     A také mi řekli, že tvrdíte, že jim jde především o možnost parkování před jejich domy. Já se však domnívám, že jejich aktivita je směřována k jejich životnímu prostředí a nikoliv k parkování. Když jsem si však přečetl některé Vaše výroky, tak mám opravdu pocit, že hrajete jen na tuto strunu a nikoliv na jejich životní podmínky. A ty jsou opravdu špatné.
     Po přečtení návrhů z fóra mi není jasné proč není umožněn vjezd na náměstí Kouřimskou branou? Brána je přirozenou cestou do města, je zde již několik staletí, vydržela přesuny sovětských vojsk nákladními auty mezi Milovicemi a Kostelcem n.Č.l. a průjezd osobními auty by jistě v pohodě vydržela též. Nejspíš ji chrání památkáři, ale nemyslím si, že by ji průjezd osobních aut ublížil. Ona opravdu není křehká.
Děkuju Vám za vysvětlení.
Alan.

55

Re: Koncepce dopravy

Dobrý den, Alane,

      ráda bych Vám touto cestou chtěla poděkovat za Váš příspěvek a podporu obyvatel ulic Jungmannova a Havlíčkova v souvislosti s odstraněním "zkušebního dvousměrného provozu". Opět bylo rozhodnuto o nás bez nás.
Dokud v těchto lokalitách nebude bydlet pan starosta, členové rady města,
členové zastupitelstva včetně členů komise dopravy, těžko z nich někdo našim argumentům uvěří. Starostvi města,radě a zastupitelstvu jsme již také předali dopis ohledně celé situace včetně podpisových listin, kde bylo uvedeno cca 62 podpisů. Nám skutečně nejde o parkování před našimi domy, ale o přijatelné životní podmínky.
Jenom pro Vaši informaci uvádím, že o zjednosměrnění výše uvedených ulic jsme usilovali již před více jak 20 lety a trvalo nám to 2 roky, než bylo našemu požadavku vyhověno.
Ještě jednou Vám za Vaši podporu děkuji. Macík

56

Re: Koncepce dopravy

Na Jungmannove nebydlím, ale musím souhlasit s odpůrci obousměrného provozu. Jungmannova ulice není na tento provoz vhodná. Příliš hustá doprava, nedá se přejít na druhou stranu, úzké chodníky.....

57

Re: Koncepce dopravy

Odpověď pro Marc33:
     i když se Vás náš problém nedotýká, děkuji za Vaši podporu.
   Doufám, že tyto stránky navštíví také starosta města a že se konečně
   z jeho strany dočkáme alespoň ochoty vést s námi další  konstruktivní  jednání  a vzniklou situaci tak řešit.

58

Re: Koncepce dopravy

Vážená paní,
tyto stránky čtu pravidelně a také jsem ochoten s Vámi vést dialog. Ale to Vy moc dobře víte. Také víte, že na základě dalšího průzkumu a vyhodnocení zkušebního provozu se bude nakonec rozhodovat. Rozumím i snaze všemi možnými způsoby toto rozhodnutí ovlivnit ve Váš prospěch. A to myslím bez ironie. Osobně však nehodlám předjímat výsledek.
S pozdravem a přáním pěkného víkendu

59

Re: Koncepce dopravy

Dobrý den,
v této otázce bohužel nebude nikdy panovat shoda. Kromě očekávaných negativních reakcí zaznamenávám i pozitivní ohlasy. Ze zápisů komise dopravy zjistíte, že jsme se zabývali více variantami, nicméně byla nakonec zvolena varianta tato. Vyčkejme do března 2012, kdy bude provedeno opakované sčítání dopravy a vyhodnocení zkušebního provozu.
S pozdravem
M. Binko

60

Re: Koncepce dopravy

Pokud jde o obchvat, myslím si, že jsou smysluplnější akce,kam investovat do dopravy. Již jednou jsem zmiňoval několik možností jak se vyhnou městu a centru. Proto se přidávám jednoznačně ke skupině odpůrců obchvatu.

Born stupid? Try again!