221

Re: Koncepce dopravy

Po delší době jsem projížděl přes město a musím uznat, že Český Brod bude zanedlouho město s tím nejvtipnějším a nejnesmyslnějším systémem mini-cyklostezek jaký jsem v životě viděl smile Nehledě na to, kolik ty slavný studie musely stát peněz a už vůbec ne na to, jak hrozně bude ten náš Brod vypadat. (I teď to není žádná sláva) Nebo jsem já úplně mimo a všem se to líbí.

222 Naposledy upravil: qwer (12.12.2012 23:08:59)

Re: Koncepce dopravy

Uf, tak po přečtení celé této obsáhle diskuze, ve mne převládá pouze jediný pocit. Je to vztek! Vztek na radnici, na jejich vize a nejen co se dopravy týká. Naše město vždy mělo a má skvělou pozici vůči ostatním (nikam není daleko) a i proto mi přijde jako veliké štěstí, že nás nekřižují automobily v takovém počtu, jako města jiná. To ovšem neznamená, že by tu žádný provoz nebyl. Naopak, je a víc než by bylo milé. Nemám nic proti vypracovanému posudku o hustotě provozu, to je v takovýchto záležitostech jistě nutné, ale příčinu zbytečně vysokého počtu aut máme podle mne přímo před očima a nejsou na to potřeba „vzorečky ani kalkulačka“. Mohou za to diskonty Lidl a Penny. Pokud dnes projede nejvytíženějšími ulicemi cca 4.000 vozidel denně, bude jich nejméně 1/3  projíždět městem zcela zbytečně a to po návštěvě zdejších marketů. Přiznám se, že nejsem zrovna jejich zastáncem a o to víc ve mne šplouchá zuřivost, když vidím, že stojí na jednom z nejhezčích míst ve městě (u hradeb - trosek)! A tím se dostáváme i k možnému řešení problému a mému návrhu. Pokud chce město ulehčit lidem v postižených ulicích, kolem škol, zachovat památky a myslet i na budoucí rozvoj dopravy, neobejde se to podle mého názoru bez investice do nové komunikace.  Základem návrhu nové silnice je „odříznutí“ supermarketů (Penny,Lidl) od ostatních cest ve městě, tak aby si nebylo možné zkracovat cestu a přespolní řidiči tak museli využít nové pozemní komunikace, pro příjezd i odjezd z města. V celé délce by se pak jednalo o jakýsi blízce vnější okruh chránící město před automobily jedoucími prakticky ze všech směrů. Tento „malý obchvat“ by měl jak vidno skvělou vazbu na nové přednádraží a jeho stavba by se nedotkla téměř žádné zástavby ani okolní krajiny. Podle mého stojí Český Brod, také tak trochu na jedné ze zásadních křižovatek a bude se muset rozhodnout, zda chce mít zachovalé, čisté a tiché centrum, třeba úplně bez aut..a proč ne?? A nebo bude váhat a přijde tak o to nejcennější co v současné době má – HRADBY. Ve svém návrhu počítám, že by od kouřimské brány směrem podél opevnění, mohla vézt pěší zóna se zákazem vjezdu s výjimkou autobusů. Tím pádem by hradby zůstaly ušetřeny nadměrnému provozu a s tím i souvisejícím destruktivním vlivům. Výstavba této komunikace by umožnila zpětně zavést do ulic Jungmannova, Havlíčkova a nově i do ulic Suvorovova a částečně i Palackého jednosměrný provoz. Dále by se vyřešil i problém s nevyhovujícím mostem u areálu Unikomu, který je v současnosti na konci životnosti a nová komunikace by zahrnovala jeho modernizaci. Naše město nepotřebuje obchvat v pravém slova smyslu, jako má teď nově například Kolín, ale blízkou komunikaci, která protne nejvytíženější příjezdové cesty do města. Proto je jednoznačně nutné vést tuto komunikaci na jiho-východě města. Jako nepochopitelný mi přijde také fakt, že se uvažuje o vjezdu na náměstí z obou stran. Přitom by měl být zájem opačný a to, mít výhledově náměstí zcela bez aut. Rád bych, aby tomu tak v budoucnu skutečně bylo a dali jsme podnět i ostatním městům a ukázali, že to jde. V ohledech na dopravu v centru musí být město radikální. Podívejte se na náměstí v Telči. Lidi si zde radši odřou auta v úzké bráně, jenom proto, aby se dostali až na náměstí. Tam si dají zmrzlinu a zase odjedou (říkám, co jsem viděl). A to je smutné. Toto je výčet asi toho nejdůležitějšího co jsem měl na srdci a pokud by toto řešení někoho zaujalo, rád doplním zbylé informace. Věnoval jsem tomuto návrhu 42 hodin, kdy jsem polovinu času proseděl s hlavou v dlaních a při pohledu do mapy nemohl přijít na žádnou variantu, jak městu ulehčit. Nakonec ale přeci jen něco vzniklo, dává to podle mého smysl a byl bych moc rád, kdyby se stal tento návrh inspirací.

S pozdravem Milan Kútník(pozemní stavby a obnova budov)

Odkaz na koncept: http://qver.rajce.idnes.cz/Koncept_dopravy_C.BROD/

223

Re: Koncepce dopravy

qwer napsal:

Uf, tak po přečtení celé této obsáhle diskuze, ve mne převládá pouze jediný pocit. Je to vztek! Vztek na radnici, na jejich vize a nejen co se dopravy týká. Naše město vždy mělo a má skvělou pozici vůči ostatním (nikam není daleko) a i proto mi přijde jako veliké štěstí, že nás nekřižují automobily v takovém počtu, jako města jiná. To ovšem neznamená, že by tu žádný provoz nebyl. Naopak, je a víc než by bylo milé. Nemám nic proti vypracovanému posudku o hustotě provozu, to je v takovýchto záležitostech jistě nutné, ale příčinu zbytečně vysokého počtu aut máme podle mne přímo před očima a nejsou na to potřeba „vzorečky ani kalkulačka“. Mohou za to diskonty Lidl a Penny. Pokud dnes projede nejvytíženějšími ulicemi cca 4.000 vozidel denně, bude jich nejméně 1/3  projíždět městem zcela zbytečně a to po návštěvě zdejších marketů. Přiznám se, že nejsem zrovna jejich zastáncem a o to víc ve mne šplouchá zuřivost, když vidím, že stojí na jednom z nejhezčích míst ve městě (u hradeb - trosek)! A tím se dostáváme i k možnému řešení problému a mému návrhu. Pokud chce město ulehčit lidem v postižených ulicích, kolem škol, zachovat památky a myslet i na budoucí rozvoj dopravy, neobejde se to podle mého názoru bez investice do nové komunikace.  Základem návrhu nové silnice je „odříznutí“ supermarketů (Penny,Lidl) od ostatních cest ve městě, tak aby si nebylo možné zkracovat cestu a přespolní řidiči tak museli využít nové pozemní komunikace, pro příjezd i odjezd z města. V celé délce by se pak jednalo o jakýsi blízce vnější okruh chránící město před automobily jedoucími prakticky ze všech směrů. Tento „malý obchvat“ by měl jak vidno skvělou vazbu na nové přednádraží a jeho stavba by se nedotkla téměř žádné zástavby ani okolní krajiny. Podle mého stojí Český Brod, také tak trochu na jedné ze zásadních křižovatek a bude se muset rozhodnout, zda chce mít zachovalé, čisté a tiché centrum, třeba úplně bez aut..a proč ne?? A nebo bude váhat a přijde tak o to nejcennější co v současné době má – HRADBY. Ve svém návrhu počítám, že by od kouřimské brány směrem podél opevnění, mohla vézt pěší zóna se zákazem vjezdu s výjimkou autobusů. Tím pádem by hradby zůstaly ušetřeny nadměrnému provozu a s tím i souvisejícím destruktivním vlivům. Výstavba této komunikace by umožnila zpětně zavést do ulic Jungmannova, Havlíčkova a nově i do ulic Suvorovova a částečně i Palackého jednosměrný provoz. Dále by se vyřešil i problém s nevyhovujícím mostem u areálu Unikomu, který je v současnosti na konci životnosti a nová komunikace by zahrnovala jeho modernizaci. Naše město nepotřebuje obchvat v pravém slova smyslu, jako má teď nově například Kolín, ale blízkou komunikaci, která protne nejvytíženější příjezdové cesty do města. Proto je jednoznačně nutné vést tuto komunikaci na jiho-východě města. Jako nepochopitelný mi přijde také fakt, že se uvažuje o vjezdu na náměstí z obou stran. Přitom by měl být zájem opačný a to, mít výhledově náměstí zcela bez aut. Rád bych, aby tomu tak v budoucnu skutečně bylo a dali jsme podnět i ostatním městům a ukázali, že to jde. V ohledech na dopravu v centru musí být město radikální. Podívejte se na náměstí v Telči. Lidi si zde radši odřou auta v úzké bráně, jenom proto, aby se dostali až na náměstí. Tam si dají zmrzlinu a zase odjedou (říkám, co jsem viděl). A to je smutné. Toto je výčet asi toho nejdůležitějšího co jsem měl na srdci a pokud by toto řešení někoho zaujalo, rád doplním zbylé informace. Věnoval jsem tomuto návrhu 42 hodin, kdy jsem polovinu času proseděl s rukama v dlaních a při pohledu do mapy nemohl přijít na žádnou variantu, jak městu ulehčit. Nakonec ale přeci jen něco vzniklo, dává to podle mého smysl a byl bych moc rád, kdyby se stal tento návrh inspirací.

S pozdravem Milan Kútník(pozemní stavby a obnova budov)

Odkaz na koncept: http://qver.rajce.idnes.cz/Koncept_dopravy_C.BROD/

Dvě hodiny jsem seděl s hlavou v rukou. Zíral a zíral. Leč nepochopil. Laicky řečeno mi připadá, že investovat nemalé finanční prostředky na to, aby někdo odřízl nemilované obchody od přístupových cest, je značný ekonomický hazard. Chudáci místní i přespolní, ti si pocestují až budou kroužit kol Brodu. Pozn.: V ČB máme na náměstí daleko lepší cukrárnu, než v Telči. A když do ní jedu autem na jeden dort, tak si ho neodřu, protože brána je zavřená.

Born stupid? Try again!

224 Naposledy upravil: qwer (13.12.2012 10:38:20)

Re: Koncepce dopravy

Pivas napsal:

Dvě hodiny jsem seděl s hlavou v rukou. Zíral a zíral. Leč nepochopil. Laicky řečeno mi připadá, že investovat nemalé finanční prostředky na to, aby někdo odřízl nemilované obchody od přístupových cest, je značný ekonomický hazard. Chudáci místní i přespolní, ti si pocestují až budou kroužit kol Brodu. Pozn.: V ČB máme na náměstí daleko lepší cukrárnu, než v Telči. A když do ní jedu autem na jeden dort, tak si ho neodřu, protože brána je zavřená.

Tak co navrhujete? Postavíme to Tesco ne? To, že je brána zavřená je naprosto v pořádku. A kdyby dnes stály i ty bývalé, tak je vystaráno a jízda městem by byla ještě zajímavější.  Jak by fungovala doprava ve městě při realizaci mého návrhu, vím asi jenom Já, ale není to složité. Ať mi ovšem nikdo netvrdí, že je vedení trasy v této oblasti špatné. Pokud vím, tak je „malechovská spojka“ v územním plánu a to je dobře. Pokud by byl skutečný obchvat na severu města (jak se uvažovalo), tak by se nezměnilo vůbec nic, právě proto, že zde není co odklánět!  Je jen potřeba udělat cestu kolem supermarketů a nádraží a využít ji takovým způsobem, aby se po ní dalo město bez zajížďky objet. Brod by to natrvalo zbavilo několika stovek osobních a všech nákladních aut, které tudy pouze projíždí a to je velké plus.  Ano, ulevit obyvatelům měst s sebou obvykle přináší riziko zajížďky a proč by ne? I Já radši jezdím delší, ale za to plynulejší cestou, než tam kde běhají děti a čekají pasti v podobě nepřehledných přechodů a křižovatek.  Ale v tomto případě se jedná o max. stovky metrů a to pouze pro jediný směr - od Tismic, kde by řidiči museli pro vjezd do města využít nájezdu u dnes nevyhovujícího mostu u Unikomu. Jde tu především o lidi! O bezpečí těch, co jdou zrovna po ulici a o pohodlí a klid těch, kteří dnes bydlí v rušných částech města. Ode mne to byl jen návrh, nikoliv konečné řešení. A kdo ví, třeba se z tohoto konceptu bude jednou vycházet, ale to už budu bydlet v Telči smile

225

Re: Koncepce dopravy

qwer 12.12.2012 18:35:56 napsal:

... byl bych moc rád, kdyby se stal tento návrh inspirací.

Odkaz na koncept: http://qver.rajce.idnes.cz/Koncept_dopravy_C.BROD/

Ať se na tento Váš návrh dívám z jakéhokoli úhlu, nemohu se nějak dopracovat pozitivního závěru. Takováto, dle mého názoru úplně zbytečná, investice do výstavby nové komunikace by pravděpodobně pouze přesunula problém s dopravou k přednádraží a dále do Liblic.
Jediná a trošičku i logická a možná prospěšná mi přijde ta „malechovská spojka“ (propojení silnic Tuchorazská a Prokopa Velikého) s otevřenou možností napojení na 12ku.

Váš návrh si samozřejmě zaslouží řádně prodiskutovat, výše uvedené je jen názor jednotlivce.

Tato diskuse je rozsáhlá, a to právě proto, že nejde jen o obyvatele přijíždějící si nakoupit. Jde i o část těch dalších 2/3 ze 4000, kteří městem pouze projíždějí, protože je to pro ně nejkratší či nejpohodlnější cesta. Dále jde o nesmyslné místní úpravy dopravního značení jako např. zavedení obousměrného provozu v ulici Jungmannova, a další uvedené v předchozích příspěvcích.

S pozdravem Claudyus

226

Re: Koncepce dopravy

Vážení přispěvatelé tohoto a dalších témat,
děkuju Vám všem tímto za snahu podílet se svými návrhy na řešení dopravy v Českém Brodě. Není to lehké téma a zdá se, podle současného stavu, že řešení se ještě zdaleka nenašlo, spíše naopak. Je otázkou zda přijatelné řešení existuje. Domnívám se že existuje. Nevidím však aktivní přístup jak radnice, tj. odboru dopravy, tak odborné komise dopravy. V celé diskusi jsem neviděl jediný příspěvek, vyjádření, stanovisko vedoucího odboru dopravy a z komise dopravy psal pouze její předseda. Na diskusi se ze strany "města" podílel jen pan starosta.
Položil jsem si otázku proč tomu tak je, proč ti, co zodpovídají za stav dopravy ve městě z titulu svého pracovního zařazení či z toho, že jsou odbornými členy v komisi, se diskuse nezůčastňují. Čtou vůbec tuto diskusi ? Mají zájem se seznámit s názory ostatních? Přiznávám, že nevím. Odpověď na tuto otázku by mě docela zajímala.
Dne 12.12.2012 se objevil příspěvek s určitým novým názorem. Docela zajímavým. Byl jsem zvědav kdo se z "odborných" míst k tomuto názoru vyjádří. A nemuselo to být obsáhlé vyjádření kladné či záporné, ale třeba i jen sdělení že se tím budou ti, kteří jsou k tomu určeni, zabývat. Dosud ani řádka. A to o lecčems vypovídá.
Přeju obyvatelům Č.Brodu do roku 2013 co nejvíce úspěchů a dobré zdraví. Věřím, že se vám podaří většinu problémů vyřešit nebo alespoň k dobrému řešení  rychlým tempem směřovat.
To vám přeje Gabriel.

227

Re: Koncepce dopravy

Zdá se, že problematika dopravy je v Českém Brodě vyřešena. Naposledy jsem zde psal na konci roku 2012, nyní je polovina roku 2013 a žádný příspěvek, žádná diskuse. Buď jsou všichni spokojeni anebo si diskutující uvědomili, že příspěvky zde nemají smysl, odbor dopravy si jede stejně po svém. Jediná aktivita je Generel cyklodopravy. Výsledkem činnosti odboru a komise dopravy je celkové navýšení projíždějích vozidel městem. Zatímco jiná města se snaží dopravu vytlačit z města, tady je trend opačný. A bude ještě hůř až se rozšíří nákupní zóna o Tesco a KIK. Nešlo by umístit tyto nové supermarkety na západní straně města kde je největší koncentrace obyvatel?

228

Re: Koncepce dopravy

Zdá se, že problematika dopravy je v Českém Brodě vyřešena. Naposledy jsem zde psal na konci roku 2012, nyní je polovina roku 2013 a žádný příspěvek, žádná diskuse. Buď jsou všichni spokojeni anebo si diskutující uvědomili, že příspěvky zde nemají smysl, .... nebo prostě už rezignovali a tak jako já kašlou na to kdo je v zastupitelstvu a co tam dělá

Jedn příklad za všechny - nově položený asfaltový koberec do Liblic rozkopaný po týdnu a na dalších  40let budeme na této silnici zase díru. :-(

229

Re: Koncepce dopravy

Podle stručného článku v posledním zpravodaji se zdá, že město má vše vymyšlené a v nějaké fázi rozpracovatelnosti se toto téma na radnici skutečně nachází. Dle pochopené trasy se ovšem nejedná o obchvat Brodu a celkově mi příjde, že se nás tato komunikace nijak netýká. Popravdě doufám, že strůjci tohoto nesmyslu narazí u vlastníků pozemků a obyvatel přilehlých vesnic, co se už také podle posledních informací stalo. 

Před více jak půl rokem, jsem zde jako jediný předložil konkrétní návrh za kterým si i s odstupem času stojím. Možných řešení, jak městu ulehčit, není mnoho! Brod má zkrátka "úzké hrdlo" a tak mu změna dopravního značení, režimu jízdy nebo nové, ale vzdálené silnice, nijak neulehčí! Pomůže jen nová komunikace v blízkosti města, kterou mají mj. v plánu i Pečky a to při poloviční hustotě provozu než Český Brod.

Od kvalitní infrastruktury se odvíjí všechno ostatní, např. i vznik vhodných míst pro výstavbu obchodních řětězců, protože v tuto chvíli v Brodě takové místo není. S umístěním stávajících diskontů, udělalo město před lety obrovskou chybu a stejnou zradu chystá i s Tescem.

230 Naposledy upravil: top010 (27.06.2013 13:15:19)

Re: Koncepce dopravy

Pokud to sem nepatří, tak se omlouvám :
nechtělo by to udělat (vyznačit) v prostoru "přednádraží" ještě jeden přechod ?
Od rohu plotu pneuservisu k  cca zadnímu vchodu do budovy kina. 99% lidí jdoucích na vlak po pravém chodníku podél bývalé klímovy pily - přechází silnici právě tam.