11 Naposledy upravil: trautenberk (19.06.2009 09:01:16)

Re: zastávka Zahrady

Díky za zveřejnění. Jediné, co je podle mého názoru zajímavé, je mimoúrovňové křížení u Českého Brodu. Je to sice jen studie, ale v případě realizace ukázkově vyhozené peníze - dnešní silnice je přece taky už nová, její ještě starší předchůdkyně vedla v trochu jiné trase. A tak se bude každých padesát let stavět nová rychlostní komunikace. Hloupé je, že podobné studie  mají devět životů. Pomalu se začnou vkrádat do územních plánů, posléze začnou být lobovány a nakonec zjistíme, že už je rozhodnuto. Ne, že bych velkým stavebním firmám nepřál nové zakázky, ale jiné opodstatnění nepozoruju. Rychlostní silnice se všeobecně pokládají za veřejně prospěšnou věc a moc se o nich nepochybuje a nediskutuje - až do okamžiku, dokud se nějaká nezačne stavět za Vaší zahradou.

12

Re: zastávka Zahrady

Ano, právě toto je vhodné téma na projednání v souvislosti s připravovaným novým územním plánem sídelního útvaru Český Brod.

13 Naposledy upravil: Michal Fokt (16.07.2009 17:06:11)

Re: zastávka Zahrady

To rozhodně. Už několik týdnů se Vám pane místostarosto chystám navrhnout, že by bylo možná vhodné uspořádat podobnou veřejnou debatu s občany, jaká se vedla při tvorbě strategického plánu města v roce 2007 nebo v menším měřítku letos k parku na Škvárovně. Zkpacitnění silnice je věc, která se více či méně přímo dotká velké části obyvatel města (zejména Zahrad a sídliště a také tzv. Mrázkových parcel čili té nové zástavby, která má silnici hned za humny) a navíc ne tak docela koreluje s tím, co jsme si schválili ve strategickém plánu, že totiž Český Brod by měl být do roku 2022 městem čistým, klidným a vhodným pro život. Zvýšení dopravy na státovce a tím i v Brodě s tím zrovna ve shodě není. I proto by bylo dobré zjistit názor občanů, než zastupitelstvo o něčem definitivně rozhodne, aby pak nevznikaly petice a protesty.

14

Re: zastávka Zahrady

Veřejnou debatu není problém uspořádat, ale bez projektantů a lidí, kteří se na této akci podílejí nemá smysl. Město Český Brod není pořizovatelem této projektové dokumentace. Tím bylo minulé vedení Středočeského kraje. V současnosti je tento projekt odložen ad acta a tudíž není patrně nad čím diskutovat. Opravdu pojď vyvolat veřejnou debatu až při tvorbě nového územního plánu, který bude řešit právě využití území.

15 Naposledy upravil: Michal Fokt (29.07.2009 14:28:10)

Re: zastávka Zahrady

Dobře, já myslel pozvat zástupce kraje atd., prostě lidi kteří na tom projektu participují, a také třeba pana Rychtáře z odboru dopravy. Ale pokud se to dá sfouknout v rámci jednání o ÚP, tak jsem pro. Zatím jsme o tom jen diskutovali na KŽP v souvislosti s tím, že zastupitelstvo to jen vzalo na vědomí tu studii a nic k ní neřeklo, což se některým našim členům nelíbilo.

16

Re: zastávka Zahrady

Dobrý den,
děkuji, že Vám není jedno co se bude dít za patnáct let. Ani já bych si nepřál, aby v blízkosti mého domova vedla rychlostní silnice. Před neustále hučící čtyřproudovkou  jsem z velkoměta utekl, vím určitě, že to není uklidňující píseň říčky. V noci klesal hluk pod  60dB jen vyjímečně. 

Na jiném místě tohoto fora jsem byl odkázán, abych využil dotazníku pana hejtmana na opravu silnice, která měla být podle různých vyjádření hotova na podzim 2008, potom na jaře 2009. Na krajském úřadě se mne ujala úřednice, se kterou si dopisuji bezvýsledně tři měsíce. Na můj konkrétní dotaz zda mi může vysvětlit proč není silnice opravena, již dvakrát přišla neurčitá odpověď. Nenašel jsem zatím cestu k odpovědi,  jak to s opravou silnice skutečně je.
Proto se Vás dovoluji zeptat. Jak může občan ovlivnit, že dnes "na papíru" existující "dálnici", nám za humny nepostaví ?     

Pěkný den přeje Martin Pepř

17 Naposledy upravil: custom (06.08.2009 06:22:48)

Re: zastávka Zahrady

Vážení,
mám konkrétní dotaz, k němž mne vyburcovala akce silničářů, která se odehrála minulý týden v úseku silnice do Zahrad u campingu. Provádělo se řezání některých větví stromů za pomocí plošiny.

A nyní, co mne zajímá?

Kdo odpovídá za správu této "zeleně", protože odhadem polovina stromů je zcela suchých, ale přesto stojí dále. Ostatní stromy jsou přinejmenším ve špatném stavu a mají množství suchých větví, které se při trochu větším větříku se odlamují a padají na silnici. Vážně tak ohrožují jak řidiče projíždějících vozidel, tak zejména chodce. Když jsem zde viděl silničáře s technikou, naivně jsem se domníval, že konečně dají stromořadí do pořádku. Po slabé hodince a odřezání pár větví byli pryč a vše je při starém???

Dále se chci otázat, kdo odpovídá za údržbu "zeleně" - stromů podle říčky Šembery? I zde rostoucí neudržované vysoké stromy přímo ohrožují životy a zdraví osob i majetek občanů. Nikdo se nestará o zlomené větve, které nespadnou a zůstanou zaklíněny a hrozí pádem vlastně kdykoliv. 

Domnívám se, že by se měly odpovědné osoby těmito věcmi zcela vážně zabývat a co nejdříve je řešit. Nebo chcete počkat, až padající větev nebo strom někoho usmrtí (viz. školáci ve Zlíně)? A pak nastane hon na všechny stromy a bude se kácet bez rozmyslu?? Jistě není problém na místě suchého stromu vysadit jiný strom a bude tak probíhat postupná revitalizace stromořadí.

18

Re: zastávka Zahrady

MartinP napsal:

Dobrý den,

Proto se Vás dovoluji zeptat. Jak může občan ovlivnit, že dnes "na papíru" existující "dálnici", nám za humny nepostaví ?     

Pěkný den přeje Martin Pepř

V podstatě je to strašně těžké, protože pokud se mocní rozhodnou, tak občané mnoho nesvedou. Jedna z možností je blokovat stavbu jakožto vlastník pozemku, což v budoucnu nebude možné neboť se připravuje zákon o vyvlastněni. Další možnost je vybudit nějakou občanskou aktivitu a tlačit na města a obce, bohužel v tomto, vlastně i v jiných variantách, bude pořád oznamováno, že se jedná o veřejný zájem a obce jsou zase tlačeny do schválení krajem. Následuje ekologická iniciativa,  najít důvod, proč záměr nerealizovat (např. vzacný druh pavouka). Poslední možnost, která sice asi nezvrátí finální záměr, ale připraví lidem v okolí půdu pod nohama na doby budoucí se vyjádřit se ve studii o posouzení vlivu na životní prostředí EIA, kde definovat veškerá možná ohrožení na prostředí a žádat o posouzení (hluk, prach, ...) a navržení ochraných prvků, což nakonec buď finální záměr prodraží a nebude se realizovat nebo pokud by se realizator stavby pokusil ošidit, tak připraví prostor pro jednání o nápravě.

19

Re: zastávka Zahrady

Tak ano, to je pak samozřejmě ještě možný ústupový boj, vydupat si protihlukové bariéry, ochranu proti smogu atd. Ale to je až když se bitva prohraje, taková řekněme obstrukční taktika. Ta zatím doufám není na pořadu dne.

20

Re: zastávka Zahrady

Dobrý večer, jsem ráda, že lidé mají zájem a vůli chtít změnit zamýšlené zkapacitnění rychlostní silnice. Tato "akce" by se citelně dotknula všech obyvatel Brodu a jeho okolí. Já patřím k těm, kteří by měli dálnici přímo před barákem. To bych potom se svými sousedy mohla pozorovat kamiony a osobáky ze svých zahrádek . . . se sluchátky na uších jako Otík. Smutné je, že se zástupci města ohání tím, že je to akce, která bude eventuelně realizovaná v horizontu desetiletí. . . jenže "půda" pro tuto akci se připravuje již nyní. Proč jinak by Rada města doporučila zastupitelům schválit navrhované dopravní řešení - ANIŽ by se poradila se svými občany???? Nechápu, proč raději neřeší problém kamionové dopravy ve městě.
K veřejnému zájmu jen tolik: po nové silnici se bude prohánět o to více kamionů, které by jinak mohly využít D1 nebo D11.