1

Téma: Parkování Škvárovna

Dobrý den,
jenom bych se rád zeptal,čím jsme si zasloužili ,že jste nám udělali z deseti parkovacích tři a to ještě u domů,který nemají vlastní vjezd. Zajímalo by mne ,co by se stalo ,kdyby jste na Jahodišti udělali ze stovek míst  jen třicet. Když jsem neplatil,parkovali jsme všichni a vešli jsme se a teď platím a parkovaci mista mizi jedno za druhým. Úměru vidim,čím více značek,tím méně míst. Netvrďte,že to vymyslel dopravni expert,neboť by jste měli chtít náhradu za jeho studie. Každý,moc dobře ví,že celou situaci na Škvarovně by vyřešilo pět značek.
J.Jablonský ml.

Re: Parkování Škvárovna

Dobrý den, ano rozmístění parkovacích míst v ulici vychází z dopravně inženýrského opatření (DIO), které následně schvaluje dopravní policie v Kolíně. Ta má konečné slovo. Ale máte pravdu, parkovacích míst tam skutečně ubylo. Tento čtvrtek by na místě mělo proběhnout místní šetření s projektantem, kde se budeme snažit situaci znovu posoudit a pokud to půjde, tak vyřešit. Hezký den, Tomáš Klinecký

Re: Parkování Škvárovna

Vážený pane Klinecký,
až si jednou budete muset pronajmout taxík (třeba někam přejedete vlakem nebo se Vám, rozbije vůz či tak), jistě Vás potěší, až taxíkář dorazí pěšky a řekne něco ve stylu: „Jsem profesionální řidič. Auto si koupím, až si na něj vydělám.“
Tak totiž působí Vaše věta, cituji:“ rozmístění parkovacích míst v ulici vychází z dopravně inženýrského opatření (DIO), které následně schvaluje dopravní policie v Kolíně. Ta má konečné slovo“
Jednou tohle město zastupujete, za to berete výplatu, máte se tedy starat o občany ČB – je to tak? Tak mi prosím vysvětlete, proč, když se občané vyjádřili v dotaznících pro více parkovacích míst, je jich o tolik méně?
Shrnu Vám nyní Vaši práci – udělali jste pár posezení, nechali si poradit ohledně zón, vybrali od každého padesátku, vymysleli jste kupu značek, na které není vidět, protože nejsou v zorném poli a nakonec namalovali čáry tak, aby skoro nikdo nemohl zaparkovat.
To tedy raději příště už nedělejte nic, nějak to do těch voleb odseďte, do ničeho se moc nepleťte a zkuste už pomalu začít hledat práci.
Když napíšete, že proběhne místní šetření s projektantem, zkuste příště aspoň do toho měsíce informovat, zda se šetření konalo a jak dopadlo.
Řešení, v němž jsou u některých vjezdů na opačné straně ulice parkovací místa a jinde zase ne, udělat z deseti parkovacích míst tři, ignorovat přání občanů a natruc s Vaším šikulou nadřízeným jim místa ubrat, to zvládne opravdu jen génius.
Je mi pak záhadou, když chcete po těch, co si chtějí postavit dům v Brodě, vybírat 300 tis., a v televizi za to slibujete infrastrukturu (což jsou třeba i silnice a parkovací místa), jak si obájíte, že za tři kila těm lidem seberete místo pro auto. Rovnou jim zakažte ještě garáž, ať se to zbytečně nekomplikuje.
Celá Škvárovna Vás jistě bude ráda volit i příště

Re: Parkování Škvárovna

Dobrý den, o závěrech pochůzky jsem informoval na FB, kde se vedla na stejné téma paralelní diskuse: "Dnes dopoledne proběhla v ulici Pod Velkým Vrchem za účasti zástupce odboru dopravy, ředitele TS, radního Ing. Milana Majera a projektanta schůzka, při které jsme prošli celou ulici. Pokud se povede vyhovět platným normám, mělo by tam být dodatečně vyznačeno 9 parkovacích míst." Za to, že jsem stejnou informaci nedal sem, se omlouvám. Parkovací místa se dají nakreslit podle norem, které jsme si nevymysleli, jen tam, kde nebrání průjezdu nebo výjezdu ze vrat. Nemohou být ani v křižovatce. Někde místa před vraty vyjíždění vadila, proto tam nejsou, někde to bylo v pohodě, protože se dalo vyjet na opačnou stranu. Časový odhad ohledně těch 9 míst byl na začátek prázdnin. TK

5

Re: Parkování Škvárovna

Jak můžete dávat naději místním obyvatelům v podobě přidání parkovacích míst, pokud tedy budou splněny všechny normy?  Znamená to že projektant Vám předal projekt kde bylo méně míst než bylo místními požadováno a teď to půjde jen tak navýšit? Když už město dostane projekt k připomínkám, proč se toto neřešilo už v rámci připomínek? To se nikdo nenamáhal ty navržená parkovací místa spočítat a zamyslet se jestli to třeba není málo? Jestli by to nešlo upravit a navýšit počet? Znamená to že to bude řešeno dalším novým projektem - dodatkem? Kdo za to ponese odpovědnost - že zase zaplatíme za něco, co už mohlo být v ceně původního projektu? Je škoda že město řeší počet parkovacích míst ve chvíli, kdy už jsou hotové finální práce a nikdo nedokáže odborně posoudit projekt ve fázi přípravy. Každopádně jestli se náhodou zjistí že je možné přidat nějaké to parkovací místo (trend této doby je navyšovat počty parkovacích stání jak jen to jde), ukáže to na nedostatečnou kvalitu projektu - tj. autorizované osoby, tj. špatné soutěže na dodavatele projektové dokumentace, tj. špatně nastavené výběrové řízení, kde kromě na cenu asi nehleděl nikdo na nic jiného. Zároveň to poukáže na neodbornost MěÚ, který se k této dokumentaci potažmo jako investor mohl vyjádřit.

Re: Parkování Škvárovna

Dobrý den,
bohužel nemáte pravdu:
cituji: „nemohou (parkovací místa) být ani v křižovatce“
- ul. pod V. vrchem disponuje pouze křižovatkami typu „T“ (pokud pomineme její nejvyšší bod a odbočku do Kounic/města).

opět cituji, tentokráte z vyhlášky: „Řidič nesmí zastavit a stát…na křižovatce a ve vzdálenosti kratší než 5 m před hranicí křižovatky a 5 m za ní; tento zákaz neplatí v obci na křižovatce tvaru "T" na protější straně vyúsťující pozemní komunikace…“

V křižovatkách, o nichž se bavíme, tedy stát lze (a auta tam běžně stojí, jen byste se tam taky někdy musel zajít podívat).

cituji: „Někde místa před vraty vyjíždění vadila, proto tam nejsou, někde to bylo v pohodě, protože se dalo vyjet na opačnou stranu.“
Přála bych si najít člověka, co tuhle větu pochopil, nicméně -  ul. pod Vv není jednosměrka, proto se dá vyjet vždy na obě strany…

Pevně doufám, že ten Váš ředitel Ing. problematice rozumí alespoň o trochu více nežli Vy. To není osobní, abyste se snad na mne nehněval, ale skutečně byste se toho raději moc plést neměl nebo si alespoň ověřte fakta, než sem něco napíšete, protože vždy začínáte sebeobhajobou a končíte „my to zkusíme zařídit, ale nic neslibuji“

Čiliže shrnuto - kdyby se parkovací místa (logicky) vytvořila na opačné straně ulice než jsou, rázem by jich bylo o dost více, možná i více než Vámi zmiňovaných a značně nejistých devět.

Jen připomínám, donutili jste nás si pořídit parkovací kartičky, ignorovali jste přání, aby se počet parkovacích míst navýšil, zkuste tedy alespoň zachovat stav před rokem, když už celá „inovace“ nepomohla vůbec ničemu. O tom, že se mělo přemýšlet trochu dopředu (viz příspěvek tomase18), raději ani začínat nebudu.
Díky

Re: Parkování Škvárovna

tomas18 napsal:

Jak můžete dávat naději místním obyvatelům v podobě přidání parkovacích míst, pokud tedy budou splněny všechny normy?  Znamená to že projektant Vám předal projekt kde bylo méně míst než bylo místními požadováno a teď to půjde jen tak navýšit? Když už město dostane projekt k připomínkám, proč se toto neřešilo už v rámci připomínek? To se nikdo nenamáhal ty navržená parkovací místa spočítat a zamyslet se jestli to třeba není málo? Jestli by to nešlo upravit a navýšit počet? Znamená to že to bude řešeno dalším novým projektem - dodatkem? Kdo za to ponese odpovědnost - že zase zaplatíme za něco, co už mohlo být v ceně původního projektu? Je škoda že město řeší počet parkovacích míst ve chvíli, kdy už jsou hotové finální práce a nikdo nedokáže odborně posoudit projekt ve fázi přípravy. Každopádně jestli se náhodou zjistí že je možné přidat nějaké to parkovací místo (trend této doby je navyšovat počty parkovacích stání jak jen to jde), ukáže to na nedostatečnou kvalitu projektu - tj. autorizované osoby, tj. špatné soutěže na dodavatele projektové dokumentace, tj. špatně nastavené výběrové řízení, kde kromě na cenu asi nehleděl nikdo na nic jiného. Zároveň to poukáže na neodbornost MěÚ, který se k této dokumentaci potažmo jako investor mohl vyjádřit.

Dobrý den, na rekonstrukci ulice pod Velkým Vrchem se projekt nedělal. Ulice se z finančních i časových důvodů opravila v původní podobě výměnou obrubníků a všech povrchů a nebylo třeba žádat o stavební povolení. To, o čem hovoříme je dopravně inženýrské opatření, které se na základě podnětu občanů revidovalo. Už dříve jsme psali, že v zóně musí být vymezena parkovací místa, resp. parkovací pruhy. Tím fakticky došlo ke snížení počtu parkovacích míst, protože předtím se parkovalo, kde se dalo. Ne vždy to bylo v souladu s dopravní předpisy. Ulice Pod Velkým Vrchem je obousměrná, takže parkovat je možné pouze po jedné straně, musí být zabezpečeny vjezdy do nemovitostí a v křižovatkách musí být prostor pro odbočování (to se posuzuje podle tzv. obalových křivek). Ulice musí být průjezdná nejen pro osobáky, ale také pro vozidla IZS a komunální techniku. Na zablokované ulice si hasiči velmi často stěžují, a to i v našem městě.

Re: Parkování Škvárovna

Dobrý večer pane Klinecký,

před dvěma dny jsem zde publikovala příspěvek, kde jsem Vám zcela jasně vysvětlila, jakým způsobem se dala řešit situace s parkováním.
Nepoužila jsem neslušná slova a zcela jednoznačně jsem ukázala, že Vy jako zástupci na města občanům příliš nepomáháte (ať už z jakýchkoli důvodů).
Aktuálně jsem zjistila, že jste příspěvek NECHAL SMAZAT!

Takové praktiky skutečně fungovaly před třiceti lety… V demokratickém světě, ve kterém žijeme, je to odpporné, nechutné a především zbabělé.
Měla jsem Vás za slušného člověka, názor na mazání příspěvku ženské, která by mohla dělat Vaši matku, si jistě udělá názor každý sám.
Hodně to prozrazuje o menežmentu města a vlastně mi tím říkáte, že se mě bojíte.
Styďte se (a nezapomeňte mne prosím zase smazat a zablokujte mi účet, abych tu už nemohla obtrěžovat mocipány).
Děkuji

9

Re: Parkování Škvárovna

Vážená paní Semerádová!
Váš příspěvek jsem smazal, protože byl velmi urážlivý! Jestli se budete držet tématu, pak samozřejmě k podobnému zásahu nebude důvod. Pan místostarosta vám v dobré víře odpovídá, proto očekáváme podobné chování i o od vás. Jestli se zase snížíte k podobnému způsobu komunikace, budu  nucen
opět vás příspěvek vymazat.
Přeji krásný večer!

Re: Parkování Škvárovna

Dobrý večer,
už jen krátce, protože to postrádá smysl. Pokud byste sem přispěvěk vrátil, bylo by celkem jasně vidno, že na něm nic urážlivého není.
Máte to trochu popletené, celkem urážlivé je jiné vlákno, kde Vás „chválí“, jmenuje se výmluvně „kasírujeme“
Honem tam a mazat!:-)
Navíc smazat příspěvky bez toho, že byste dotyčnému napsali, proč tak činíte, je - trvám si na svém, nedemokratická praktika.
Navíc v mém příspěvku bylo naznačeno řešení situace, běžný člověk kritiku přijmout umí, sebestředný nikoli. Mějte se