Životní situace

Vítání občánků

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
 Slavnostní obřad – vítání občánků
4. Základní informace
k životní situaci
Slavnostní obřad - vítání občánků organizuje matrika. Na slavnostní obřad jsou zvány děti, které jejich rodiče přihlásí na matrice formou přihlášky k vítání občánků.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Rodiče dětí.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Trvalý pobyt dítěte.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

 Vyplnit přiloženou přihlášku a odevzdat ji v kanceláři matriky příp. na podatelně.

 Přihláška vítání občánků

8. Na které instituci životní
situaci řešit
Městský úřad Český Brod,  matrika.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: náměstí Arnošta z Pardubic 56, Český Brod
S kým: matrikářka
Kdy: pondělí, středa   8.00-11.00, 12.00-17.00, úterý 8:00 - 11:00.

 

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
 
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Pozvánka, kterou obdrží rodiče od matričního úřadu.
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Nevybírá se žádný správní poplatek.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Není stanovena žádná lhůta.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Zúčastnit se slavnostního obřadu.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
e-mail: vojackova@cesbrod.cz, krizkova@cesbrod.cz
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
 
18. Jaké jsou související
předpisy
 
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
 
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností  
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace Vítání občánků je pořádáno podle počtu přihlášených dětí 3 – 4 krát ročně. Pozvánky jsou odesílány 2 týdny před konáním obřadu na adresu rodičů nebo matky dítěte. Podrobné informace Vám podá příslušný matriční úřad.
V Českém Brodě: MěÚ Český Brod, náměstí Arnošta z Pardubic 56, přízemí, matrika, tel. 321612142
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
 
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
MěÚ Český Brod, matrika
26. Kontaktní osoba

Lucie Vojáčková, tel. 321612142,
e-mail: vojackova@cesbrod.cz

Ivana Křížková, tel. 321612144,
e-mail: krizkova@cesbrod.cz

27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
1.3.2011
28. Popis byl naposledy
aktualizován
23.1.2015
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
Při řešení této životní situace je nutné obrátit se osobně na místně příslušnou matriku.

Výpis z Rejstříku trestů právnických osob

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Výpis z Rejstříku trestů právnických osob
4. Základní informace
k životní situaci
Výpis se vydává na základě žádosti fyzické nebo právnické osoby
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Žadatelem může být fyzická nebo právnická osoba, které je možno vydat ověřené výpisy.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Pro výpis z RTPO je třeba znát IČO nebo název právnické osoby , které se výpis týká. Výpis z RTPO se vydává na počkání prostřednictvím systému CzechPOINT a opatří se ověřovací doložkou.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Žádostí  na kontaktním místě CzechPOINT.
8. Na které instituci životní
situaci řešit

Ověřené výpisy se vydávají na kontaktních místech veřejné správy.

        

9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit
Kde: náměstí Arnošta z Pardubic 56, Český Brod – pokladna Městského úřadu a pracoviště CzechPoint
S kým: Hana Hybešová, Svatava Strejčková
Kdy: Po, St od 08:00-17:00; Út, Čt od 08:00-14:30;Pá od 08:00-13:00( přestávka vždy od 11:00-12:00).
10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
 
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Předepsané formuláře nejsou stanoveny.
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Správní poplatek činí 100,- Kč za první stránku výpisu, za každou další 50,-Kč. Lze uhradit na místě v hotovosti nebo platební kartou.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Elektronicky ověřený výstup ze systému CzechPOINT se vydává na počkání.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
 
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
 
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Elektronickou službu nelze využít.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 365/2000 Sb., o inforamčních systémech veřejné správy.
18. Jaké jsou související
předpisy
Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích.
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Nejsou stanoveny.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Sankce nejsou stanoveny.
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace Další informace Vám podá kontaktní místo CzechPoint – tel. 321 612 146 nebo 321 612 213
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
 
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor vnitřních věcí
26. Kontaktní osoba

Svatava Strejčková, tel. 321612213,
e-mail: strejckova@cesbrod.cz

Hana Hybešová, tel. 321612146,
e-mail: hybesova@cesbrod.cz 

27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
3.7.2018
28. Popis byl naposledy
aktualizován
3.7.2018
29. Datum konce platnosti
popisu
 
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Zprostředkovaná identifikace

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Zprostředkovaná identifikace
4. Základní informace
k životní situaci
k životní situaci Zprostředkovaná identifikace se vydává na základě žádosti fyzické nebo právnické osoby a slouží ke splnění povinnosti  identifikovat stranu obchodu nebo transakce.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Žadatelem může být fyzická nebo právnická osoba, které je možno vydat ověřené výpisy.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Žadatel musí znát název právnické osoby, pro kterou je identifikace určena a účel identifikace.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Žádostí  na kontaktním místě CzechPOINT.
8. Na které instituci životní
situaci řešit
Zprostředkovaná identifikace se provádí na kontaktních místech veřejné správy.                   
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit
Kde: náměstí Arnošta z Pardubic 56, Český Brod – pokladna Městského úřadu a pracoviště CzechPoint
S kým: Hana Hybešová, Svatava Strejčková, Ivana Křížková, Lucie Vojáčková
Kdy: Po, St od 08:00-17:00;Út, Čt od 08:00-14:30;Pá od 08:00-13:00( přestávka vždy od 11:00-12:00).
10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Doklad totožnosti (občanský průkaz, pas, povolení k pobytu, vízový štítek,  pobytový štítek, případně jiný doklad cizince, podpůrný doklad (řidičský průkaz, rodný list, zaměstnanecký průkaz), v případě právnických osob doklad potvrzující existenci právnické osoby (většinou v obchodním rejstříku), v případě zmocněnců plná moc.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Nejsou stanoveny.
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Správní poplatek 200 Kč za 1 zprostředkovanou identifikaci.  Lze uhradit na místě v hotovosti nebo platební kartou.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Elektronicky ověřený výstup ze systému CzechPOINT se vydává na počkání.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
 
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
 
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Elektronickou službu nelze využít.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související
předpisy
Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů , zákon č. 500/2014 Sb,.správní řád, ve znění pozdějších předpisů
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Nejsou stanoveny.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Sankce nejsou stanoveny.
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace Další informace Vám podá kontaktní místo CzechPoint – tel. 321 612 146 nebo 321 612 213, 321 612 144 nebo 321 612 142
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
 
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor vnitřních věcí
26. Kontaktní osoba

Svatava Strejčková, tel. 321612213,
e-mail: strejckova@cesbrod.cz

Hana Hybešová, tel. 321612146,
e-mail: hybesova@cesbrod.cz 

Ivana Křížková, tel. 321612144,

e-mail: krizkova@cesbrod.cz

Lucie Vojáčková, tel. 321612142,

e-mail: vojackova@cesbrod.cz

27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
3.7.2018
28. Popis byl naposledy
aktualizován
3.7.2018
29. Datum konce platnosti
popisu
 
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Vývoz vozidla neevidovaného v ČR do zahraničí

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování(název) životní situace

Vývoz vozidla neregistrovaného v ČR do zahraničí.

4. Základní informace
k životní situaci

Týká se vozidel prodaných do zahraničí dosud neregistrovaných v ČR.

5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)

dovozce, prodejce , popř. zmocněnec.zastupující žadatele ( musí mít ověřenou Plnou moc,žadatel je dovozce, prodejce v  ČR, nikoli cizinec)

6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
S žádosti se dostavit na odbor dopravy příslušný k místu provozovny či sídla firmy žadatele a doložit potřebné podklady.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Podáním vyplněné žádosti o vydání vývozních značek - odbor dopravy a obecní živnostenský úřad.
8. Na které instituci životní
situaci řešit
na odbor dopravy příslušný k místu provozovny či sídla firmy žadatele
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit v Českém Brodě

Obraťte se na MěÚ Český Brod – odbor dopravy a obecní živnostenský úřad , nám. Arnošta z Pardubic 56, Český Brod, 282 01

Přepážka č. 13, technik

Miroslava Kopfhammerová, tel. č.: 321612194, e-mail:kopfhammerova@cesbrod.cz 

Úřední hodiny: PO-08,00-11,00 a 12,00 – 17,00

                      ÚT-08,00-11,00

                      ST-08,00-11,00 a 12,00 – 17,00 

                      ČT- po telefonické domluvě mimo pátku

PO–ST možnost objednání přes rezervační systém na webových stránkách: https://rezervace.cesbrod.cz

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou

Občanský průkaz, popř. živnostenský list nebo výpis obchodního rejstříku, v případě zmocněnce i ověřenou plnou  moc.( ne na cizince) zahraniční doklady k vozidlu, zelená karta povinného ručení, protokol o evidenční kontrole, který není starší 30 dní, doklad o nabytí vozidla .

Souhlas vlastníka, je-li odlišný od provozovatele.

11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici

Žádost o vydání tabulky s registrační značkou na vývoz.

Tištěné formuláře jsou k dispozici na kterémkoli obecním úřadě obce s rozšířenou působností.

12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit

Poplatek u vývozu vozidla činí 200 Kč za každou vývozní značku.

Lze uhradit v pokladně MěÚ i platební kartou.

13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Na počkání.  Je ale třeba se dostavit alespoň hodinu před koncem pracovní doby.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace

Osoba zastupující žadatele s ověřenou plnou mocí.

Dále Vlastník vozidla, je-li rozdílný od provozovatele.

15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu na pozemních komunikacích ve znění pozdějších předpisů
18. Jaké jsou související
předpisy
Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích.
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Nejsou.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností  
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace Ministerstvo dopravy ČR, krajské úřady, obecní úřad s rozšířenou působností, pověřené obecní úřady.
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Ministerstvo dopravy ČR.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Městský úřad Český Brod - odbor dopravy a obecní živnostenský úřad.
26. Kontaktní osoba Miroslava Kopfhammerová – kopfhammerova@cesbrod.cz,
tel.: 321612194
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
1.10.2018
28. Popis byl naposledy
aktualizován
20.06.2019
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace

 

Provozování taxislužby

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název) životní situace

Provozování taxislužby.

4. Základní informace k životní situaci

Taxislužba je veškerá osobní doprava pro cizí potřeby, kterou se zajišťuje přeprava nejvýše 9 osob včetně řidiče.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Fyzická nebo právnická osoba, popř. zmocněnec.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

V případě zájmu o provozování taxislužby dopravce požádá o Výpis z evidence vozidel taxislužby. V případě, že se jedná o osobu, která bude vykonávat řidiče taxislužby musí požádat o Průkaz řidiče taxislužby.

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace

Na odboru dopravy a obecního živnostenského úřadu požádat o Výpis z evidence vozidel taxislužby.

Na odboru dopravy a obecního živnostenského úřadu požádat o Průkaz řidiče taxislužby.

8. Na které instituci životní situaci řešit MěÚ Český Brod – odbor dopravy a obecní živnostenský úřad
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Obraťte se na MěÚ Český Brod – odbor dopravy a obecní živnostenský úřad, nám. Arnošta z Pardubic 56,Český Brod, 282 01

Kancelář č. 11, Miroslava Kopfhammerová, Dana Machovská

Úřední hodiny:
PO-08,00-11,00 a 12,00 – 17,00
ÚT-08,00-11,00
ST-08,00-11,00 a 12,00 – 17,00
ČT- po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Občanský průkaz, originál rozhodnutí o udělení koncese s předmětem podnikání: silniční motorová doprava, kterou se zajišťuje přeprava nejvýše 9 osob včetně řidiče (koncesní listinu), - potřebná pro výpis z evidence vozidel taxislužby.

Občanský průkaz, fotografie 35x45mm – potřebná pro Průkaz řidiče taxislužby.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Žádost o Výpis z evidence vozidel taxislužby - na odboru dopravy a obecního živnostenského úřadu MěÚ Český Brod.

Žádost o vydání průkazu řidiče taxislužby - na odboru dopravy a obecního živnostenského úřadu MěÚ Český Brod.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Za průkaz řidiče taxislužby 500,-Kč

Za výpis z evidence vozidel taxislužby 50,- Kč

Na pokladně MěÚ lze platit i platební kartou

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Ze zákona až 30 dnů.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace Osoba zastupující žadatele s plnou mocí.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje Zákon č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související předpisy

Vyhláška č. 478/2000 Sb., kterou se provádí zákon o silniční dopravě, č. 455/1991 Sb., zákon o živnostenském podnikání, 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, 361/2000 Sb., zákon o provozu na poz. komunikacích, 56/2001 Sb., zákon o podmínkách provozu na poz. komunikacích, 505/1990 Sb., zákon o metrologii,526/1990 Sb., zákon o cenách, zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích, zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích.

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují Opravné prostředky se uplatňují na příslušném úřadě v souladu se správním řádem.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinnosti  
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace Obec s rozšířenou působností, Krajský úřad, Ministerstvo dopravy ČR
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě Na ODŽÚ MěÚ Český Brod, osobně, nebo na tel. č. 321 612 192-3
24. Související životní situace a návody, jak je řešit  
25. Za správnost popisu odpovídá útvar Městský úřad Český Brod - odbor dopravy a obecní živnostenský úřad
26. Kontaktní osoba Dana Machovská – machovska@cesbrod.cz, tel. 321612193,
Miroslava Kopfhammerová – kopfhammerova@cesbrod.cz, tel. 321612192
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni 01.01.2015
28. Popis byl naposledy aktualizován 22.9.2015
29. Datum konce platnosti popisu Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace  

Provozování taxislužby

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název) životní situace

Provozování taxislužby.

4. Základní informace k životní situaci

Taxislužba je veškerá osobní doprava pro cizí potřeby, kterou se zajišťuje přeprava nejvýše 9 osob včetně řidiče.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Fyzická nebo právnická osoba, popř. zmocněnec.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

V případě zájmu o provozování taxislužby dopravce požádá o Výpis z evidence vozidel taxislužby. V případě, že se jedná o osobu, která bude vykonávat řidiče taxislužby musí požádat o Průkaz řidiče taxislužby.

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace

Na odboru dopravy a obecního živnostenského úřadu požádat o Výpis z evidence vozidel taxislužby.

Na odboru dopravy a obecního živnostenského úřadu požádat o Průkaz řidiče taxislužby.

8. Na které instituci životní situaci řešit MěÚ Český Brod – odbor dopravy a obecní živnostenský úřad
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Obraťte se na MěÚ Český Brod – odbor dopravy a obecní živnostenský úřad, nám. Arnošta z Pardubic 56,Český Brod, 282 01

Kancelář č. 11, Miroslava Kopfhammerová, Dana Machovská

Úřední hodiny:
PO-08,00-11,00 a 12,00 – 17,00
ÚT-08,00-11,00
ST-08,00-11,00 a 12,00 – 17,00
ČT- po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Občanský průkaz, originál rozhodnutí o udělení koncese s předmětem podnikání: silniční motorová doprava, kterou se zajišťuje přeprava nejvýše 9 osob včetně řidiče (koncesní listinu), - potřebná pro výpis z evidence vozidel taxislužby.

Občanský průkaz, fotografie 35x45mm – potřebná pro Průkaz řidiče taxislužby.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Žádost o Výpis z evidence vozidel taxislužby - na odboru dopravy a obecního živnostenského úřadu MěÚ Český Brod.

Žádost o vydání průkazu řidiče taxislužby - na odboru dopravy a obecního živnostenského úřadu MěÚ Český Brod.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Za průkaz řidiče taxislužby 500,-Kč

Za výpis z evidence vozidel taxislužby 50,- Kč

Na pokladně MěÚ lze platit i platební kartou

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Ze zákona až 30 dnů.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace Osoba zastupující žadatele s plnou mocí.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje Zákon č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související předpisy

Vyhláška č. 478/2000 Sb., kterou se provádí zákon o silniční dopravě, č. 455/1991 Sb., zákon o živnostenském podnikání, 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, 361/2000 Sb., zákon o provozu na poz. komunikacích, 56/2001 Sb., zákon o podmínkách provozu na poz. komunikacích, 505/1990 Sb., zákon o metrologii,526/1990 Sb., zákon o cenách, zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích, zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích.

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují Opravné prostředky se uplatňují na příslušném úřadě v souladu se správním řádem.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinnosti  
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace Obec s rozšířenou působností, Krajský úřad, Ministerstvo dopravy ČR
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě Na ODŽÚ MěÚ Český Brod, osobně, nebo na tel. č. 321 612 192-3
24. Související životní situace a návody, jak je řešit  
25. Za správnost popisu odpovídá útvar Městský úřad Český Brod - odbor dopravy a obecní živnostenský úřad
26. Kontaktní osoba Dana Machovská – machovska@cesbrod.cz, tel. 321612193,
Miroslava Kopfhammerová – kopfhammerova@cesbrod.cz, tel. 321612192
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni 01.01.2015
28. Popis byl naposledy aktualizován 22.9.2015
29. Datum konce platnosti popisu Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace  

Provozování taxislužby

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název) životní situace

Provozování taxislužby.

4. Základní informace k životní situaci

Taxislužba je veškerá osobní doprava pro cizí potřeby, kterou se zajišťuje přeprava nejvýše 9 osob včetně řidiče.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Fyzická nebo právnická osoba, popř. zmocněnec.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

V případě zájmu o provozování taxislužby dopravce požádá o Výpis z evidence vozidel taxislužby. V případě, že se jedná o osobu, která bude vykonávat řidiče taxislužby musí požádat o Průkaz řidiče taxislužby.

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace

Na odboru dopravy a obecního živnostenského úřadu požádat o Výpis z evidence vozidel taxislužby.

Na odboru dopravy a obecního živnostenského úřadu požádat o Průkaz řidiče taxislužby.

8. Na které instituci životní situaci řešit MěÚ Český Brod – odbor dopravy a obecní živnostenský úřad
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Obraťte se na MěÚ Český Brod – odbor dopravy a obecní živnostenský úřad, nám. Arnošta z Pardubic 56,Český Brod, 282 01

Kancelář č. 11, Miroslava Kopfhammerová, Dana Machovská

Úřední hodiny:
PO-08,00-11,00 a 12,00 – 17,00
ÚT-08,00-11,00
ST-08,00-11,00 a 12,00 – 17,00
ČT- po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Občanský průkaz, originál rozhodnutí o udělení koncese s předmětem podnikání: silniční motorová doprava, kterou se zajišťuje přeprava nejvýše 9 osob včetně řidiče (koncesní listinu), - potřebná pro výpis z evidence vozidel taxislužby.

Občanský průkaz, fotografie 35x45mm – potřebná pro Průkaz řidiče taxislužby.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Žádost o Výpis z evidence vozidel taxislužby - na odboru dopravy a obecního živnostenského úřadu MěÚ Český Brod.

Žádost o vydání průkazu řidiče taxislužby - na odboru dopravy a obecního živnostenského úřadu MěÚ Český Brod.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Za průkaz řidiče taxislužby 500,-Kč

Za výpis z evidence vozidel taxislužby 50,- Kč

Na pokladně MěÚ lze platit i platební kartou

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Ze zákona až 30 dnů.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace Osoba zastupující žadatele s plnou mocí.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje Zákon č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související předpisy

Vyhláška č. 478/2000 Sb., kterou se provádí zákon o silniční dopravě, č. 455/1991 Sb., zákon o živnostenském podnikání, 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, 361/2000 Sb., zákon o provozu na poz. komunikacích, 56/2001 Sb., zákon o podmínkách provozu na poz. komunikacích, 505/1990 Sb., zákon o metrologii,526/1990 Sb., zákon o cenách, zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích, zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích.

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují Opravné prostředky se uplatňují na příslušném úřadě v souladu se správním řádem.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinnosti  
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace Obec s rozšířenou působností, Krajský úřad, Ministerstvo dopravy ČR
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě Na ODŽÚ MěÚ Český Brod, osobně, nebo na tel. č. 321 612 192-3
24. Související životní situace a návody, jak je řešit  
25. Za správnost popisu odpovídá útvar Městský úřad Český Brod - odbor dopravy a obecní živnostenský úřad
26. Kontaktní osoba Dana Machovská – machovska@cesbrod.cz, tel. 321612193,
Miroslava Kopfhammerová – kopfhammerova@cesbrod.cz, tel. 321612192
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni 01.01.2015
28. Popis byl naposledy aktualizován 22.9.2015
29. Datum konce platnosti popisu Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace  

Provozování taxislužby

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název) životní situace

Provozování taxislužby.

4. Základní informace k životní situaci

Taxislužba je veškerá osobní doprava pro cizí potřeby, kterou se zajišťuje přeprava nejvýše 9 osob včetně řidiče.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Fyzická nebo právnická osoba, popř. zmocněnec.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

V případě zájmu o provozování taxislužby dopravce požádá o Výpis z evidence vozidel taxislužby. V případě, že se jedná o osobu, která bude vykonávat řidiče taxislužby musí požádat o Průkaz řidiče taxislužby.

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace

Na odboru dopravy a obecního živnostenského úřadu požádat o Výpis z evidence vozidel taxislužby.

Na odboru dopravy a obecního živnostenského úřadu požádat o Průkaz řidiče taxislužby.

8. Na které instituci životní situaci řešit MěÚ Český Brod – odbor dopravy a obecní živnostenský úřad
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Obraťte se na MěÚ Český Brod – odbor dopravy a obecní živnostenský úřad, nám. Arnošta z Pardubic 56,Český Brod, 282 01

Přepážka č. 11 a 12, Dana Machovská, Tereza Splavcová

Úřední hodiny:
PO-08,00-11,00 a 12,00 – 17,00
ÚT-08,00-11,00
ST-08,00-11,00 a 12,00 – 17,00
ČT- po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Občanský průkaz, originál rozhodnutí o udělení koncese s předmětem podnikání: silniční motorová doprava, kterou se zajišťuje přeprava nejvýše 9 osob včetně řidiče (koncesní listinu), - potřebná pro výpis z evidence vozidel taxislužby.

Občanský průkaz, fotografie 35x45mm – potřebná pro Průkaz řidiče taxislužby.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Žádost o Výpis z evidence vozidel taxislužby - na odboru dopravy a obecního živnostenského úřadu MěÚ Český Brod.

Žádost o vydání průkazu řidiče taxislužby - na odboru dopravy a obecního živnostenského úřadu MěÚ Český Brod.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Za průkaz řidiče taxislužby 500,-Kč

Za každou nálepku pro vozidlo taxislužby 500,- Kč

Na pokladně MěÚ lze platit i platební kartou

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Ze zákona až 30 dnů.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace Osoba zastupující žadatele s plnou mocí.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje Zákon č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související předpisy

Vyhláška č. 478/2000 Sb., kterou se provádí zákon o silniční dopravě, č. 455/1991 Sb., zákon o živnostenském podnikání, 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, 361/2000 Sb., zákon o provozu na poz. komunikacích, 56/2001 Sb., zákon o podmínkách provozu na poz. komunikacích, 505/1990 Sb., zákon o metrologii,526/1990 Sb., zákon o cenách, zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích, zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích.

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují Opravné prostředky se uplatňují na příslušném úřadě v souladu se správním řádem.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinnosti  
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace Obec s rozšířenou působností, Krajský úřad, Ministerstvo dopravy ČR
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě Na ODŽÚ MěÚ Český Brod, osobně, nebo na tel. č. 321 612 192-3
24. Související životní situace a návody, jak je řešit  
25. Za správnost popisu odpovídá útvar Městský úřad Český Brod - odbor dopravy a obecní živnostenský úřad
26. Kontaktní osoba Dana Machovská – machovska@cesbrod.cz, tel. 321612193,
Tereza Splavcová – tsplavcova@cesbrod.cz, tel. 321612192
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni 01.07.2020
28. Popis byl naposledy aktualizován 14.08.2020
29. Datum konce platnosti popisu Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace  

Žádost o vydání registrační značky

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování(název) životní situace

Žádost o vydání registrační značky

(k umístění na nosné zařízení připojitelné k silničnímu vozidlu

 z důvodu poškození tabulky s přidělenou RZ nebo RZP)

4. Základní informace
k životní situaci

 

Týká se jen vozidel dovážených ze států  evropské unie. + státy tzv. evropského prostoru (Švýcarsko, Norsko, Island a Lichtenštejnsko)

U vozidel dovezených ze  států nepatřících do EU je třeba dále schvalovat.  Nelze však již vydat čistopis.

5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)

Fyzická nebo právnická osoba, popř. zmocněnec. s úředně ověřenou plnou mocí

6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
S žádosti se dostavit na odbor dopravy a obecní živnostenský úřad a doložit potřebné podklady.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Podáním žádosti o zápis silničního vozidla do registru.
8. Na které instituci životní
situaci řešit
MěÚ Český Brod – odbor dopravy a obecní živnostenský úřad .
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit
Obraťte se na MěÚ Český Brod – odbor dopravy a obecní živnostenský úřad, nám. Arnošta z Pardubic 56, Český Brod, 282 01 kancelář č. 8
technik Mrvík Vladimír, tel.: 321612194,
e-mail: mrvik@cesbrod.cz
Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
Jiné dny po telefonické domluvě.
10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou

Občanský průkaz, popř. živnostenský list nebo výpis obchodního rejstříku, v případě zmocněnce i úředně ověřenou plnou moc .
Technický průkaz a je li vydáno i osvědčení o registraci vozidla v jiném státě.
Protokol  o evidenční kontrole, nebo protokol o technické kontrole, protokol o měření emisí, popř. technický protokol ze zkušební stanice dle data první evidence  vozidla. Zelenou kartu povinného ručení.

11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici

Žádosti o zápis silničního vozidla do registru silničních vozidel..

Tištěné formuláře jsou k dispozici na odboru dopravy a obecní živnostenský úřad MěÚ Český Brod.

12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit

Osobní automobil 800 Kč ,  motocykl do 50 cm 300,- Kč, motocykl nad 50cm  500,- Kč, přípojné vozidlo do 750 kg 500,-Kč, přípojné vozidlo nad 750 kg 700,-Kč,.

Lze uhradit v pokladně MěÚ i platební kartou.

13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Do 30 dní.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace

Osoba zastupující žadatele s ověřenou plnou mocí. Dále Vlastník vozidla, je li rozdílný od provozovatele.

15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu na pozemních komunikacích ve znění pozdějších předpisů
18. Jaké jsou související
předpisy
Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích.
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Proti rozhodnutí lze podat odvolání. Odvolání se podává u odboru dopravy, který rozhodnutí vydal, a to do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí. Odvolacím orgánem je Krajský úřad Středočeského kraje.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností  
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace Ministerstvo dopravy ČR, krajské úřady, obecní úřad s rozšířenou působností, pověřené obecní úřady.
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Ministerstvo dopravy ČR.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Městský úřad Český Brod - odbor dopravy a obecní živnostenský úřad.
26. Kontaktní osoba Vladimír Mrvík – mrvik@cesbrod.cz,
tel.: 321612194
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
1.1.2016
28. Popis byl naposledy
aktualizován
12.1.2016
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace

 

Žádost o vydání registrační značky

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování(název) životní situace

Žádost o vydání registrační značky

(k umístění na nosné zařízení připojitelné k silničnímu vozidlu

 z důvodu poškození tabulky s přidělenou RZ nebo RZP)

4. Základní informace
k životní situaci

 

Týká se jen vozidel dovážených ze států  evropské unie. + státy tzv. evropského prostoru (Švýcarsko, Norsko, Island a Lichtenštejnsko)

U vozidel dovezených ze  států nepatřících do EU je třeba dále schvalovat.  Nelze však již vydat čistopis.

5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)

Fyzická nebo právnická osoba, popř. zmocněnec. s úředně ověřenou plnou mocí

6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
S žádosti se dostavit na odbor dopravy a obecní živnostenský úřad a doložit potřebné podklady.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Podáním žádosti o zápis silničního vozidla do registru.
8. Na které instituci životní
situaci řešit
MěÚ Český Brod – odbor dopravy a obecní živnostenský úřad .
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit
Obraťte se na MěÚ Český Brod – odbor dopravy a obecní živnostenský úřad, nám. Arnošta z Pardubic 56, Český Brod, 282 01 kancelář č. 8
technik Mrvík Vladimír, tel.: 321612194,
e-mail: mrvik@cesbrod.cz
Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
Jiné dny po telefonické domluvě.
10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou

Občanský průkaz, popř. živnostenský list nebo výpis obchodního rejstříku, v případě zmocněnce i úředně ověřenou plnou moc .
Technický průkaz a je li vydáno i osvědčení o registraci vozidla v jiném státě.
Protokol  o evidenční kontrole, nebo protokol o technické kontrole, protokol o měření emisí, popř. technický protokol ze zkušební stanice dle data první evidence  vozidla. Zelenou kartu povinného ručení.

11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici

Žádosti o zápis silničního vozidla do registru silničních vozidel..

Tištěné formuláře jsou k dispozici na odboru dopravy a obecní živnostenský úřad MěÚ Český Brod.

12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit

Osobní automobil 800 Kč ,  motocykl do 50 cm 300,- Kč, motocykl nad 50cm  500,- Kč, přípojné vozidlo do 750 kg 500,-Kč, přípojné vozidlo nad 750 kg 700,-Kč,.

Lze uhradit v pokladně MěÚ i platební kartou.

13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Do 30 dní.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace

Osoba zastupující žadatele s ověřenou plnou mocí. Dále Vlastník vozidla, je li rozdílný od provozovatele.

15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu na pozemních komunikacích ve znění pozdějších předpisů
18. Jaké jsou související
předpisy
Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích.
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Proti rozhodnutí lze podat odvolání. Odvolání se podává u odboru dopravy, který rozhodnutí vydal, a to do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí. Odvolacím orgánem je Krajský úřad Středočeského kraje.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností  
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace Ministerstvo dopravy ČR, krajské úřady, obecní úřad s rozšířenou působností, pověřené obecní úřady.
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Ministerstvo dopravy ČR.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Městský úřad Český Brod - odbor dopravy a obecní živnostenský úřad.
26. Kontaktní osoba Vladimír Mrvík – mrvik@cesbrod.cz,
tel.: 321612194
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
1.1.2016
28. Popis byl naposledy
aktualizován
12.1.2016
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace

 

Copyright © Město Český Brod, 2005-2024 | Přístupnost | GDPR | Kontakty | Mobilní verze | Administrace | vývoj MyWebdesign.cz
Cesbrod
TOPlist