Český BrodOficiální stránky města

Královský Brod 580 let

Aktuality - Z města

Lov volně žijících zdivočelých holubů

HolubiDůležité upozornění pro občany a chovatele holubů! V následujících termínech proběhne lov volně žijících zdivočelých holubů: nedělní odpoledne 10. února od 15.00 do 17.00 hod. Další termíny: neděle 17. února od 15.00 do 17.00 hod. a 3. března od 16.00 do 18.00 hod. (případné změny budou oznámeny)

Lov bude probíhat v nedělních odpoledních hodinách, kdy je menší provoz v centru města. Žádáme občany, aby se v dané dny nevystavovali nebezpečí a nevstupovali do prostorů, kde bude odlov probíhat. Všichni nechť dbají pokynů organizátorů, městské policie a lovců.
Pokud by došlo k pádu uloveného holuba k někomu na jeho vlastní pozemek, žádáme o předání jeho těla organizátorům nebo lovcům.

Lov bude zaměřen zejména na tyto lokality:
Město Český Brod, zejména v těchto lokalitách - náměstí - okolí kostela, radnice, školních budov a Sokolovny, dále areál nemocnice a okolí, okolí ZZN a SOŠ v Liblicích.

Upozorňujeme a žádáme chovatele holubů, aby zajistili ochranu svých jedinců po dobu lovu ve svých holubnících nebo voliérách.

Odbor životního prostředí a zemědělství MěÚ Český Brod
Ing. Rostislav Vodička
Tel: 321 612 181

01.02.13 Z města

Komentáře:

  1. [1] hanka 41.118.broadband14.iol.cz

    Prosím, bezprostředně po odstřelu důsledně posbírat.Ne jako posledně,že jsme nacházeli postřelené holubi zmateně pobíhající a kulhající a plazící se....

    01.02.13, 14:55:21
  2. [2] helena 88.146.156.4.nasnet.cz

    Tak tu máme zase ukázku hloupé lidské nadřazenosti.Holubi se tu stříleli přesně před 2 lety. Výsledek je žádný,jsou tu zase.To by je totiž musela vystřílet celá Evropa,aby se nám sem nevrátili.Pár střelců si chvíli připadá jak v akčním filmu.To,že holub je taky živý tvor tu vůbec nikoho nezajímá.Pokud by to byla jedna rána a konec,dejme tomu,ale co ty desítky holubů,kteří svým zraněním podléhají i po několika hodinách?Je hanba zabíjet živé tvory jen proto,že starostovy vrkají na radnici do okna a dělají na kostel.Určitě je lidštější způsob,jak jejich počty snižovat.Ale co chtít od lidí?V Austrálii se střílejí klokani,tady holubi,lišky,srnky...Kdy už konečně lidem dojde,že jediný přemnožený živočišný druh,který ubírá jiným živočichům životní prostor, je člověk.Asi to bude tím,že zvířata nemají Odbor životního prostředí a zemědělství :-)

    08.02.13, 11:36:11
  3. [3] kacka 41.118.broadband14.iol.cz

    Byla bych pro-zde vysadit nějaký párek sokolů A je po problému.

    08.02.13, 16:00:29
  4. [4] Bubák 233.144.broadband12.iol.cz

    [3] Jak donutíte sokola chytat jenom holuby?
    Mám dojem že chytne i kačku a i jiné užitečné ptactvo.
    Než něco napíšete tak zkuste přemýšlet...A je po problému

    09.02.13, 22:23:50
  5. [5] IRA super-gw.dobris.net

    Tento odstřel holubů je v rozporu se zákonem o zbraních a střelivu, který přesně vymezuje jak a kde se smějí zbraně použít. Jste si toho vědomi?

    10.02.13, 13:36:22
  6. [6] Jirka ho245.net.msc-net.cz

    Co názor to odborník, jen tak dál:)

    10.02.13, 14:40:37
  7. [7] Nekolný Jakub, Bc. a.mx.cesbrod.cz

    Řídíme se §41 Zákona o myslivosti č. 449/2001 Sb., který umožňuje povolit lov na nehonebních pozemcích a přímo cituje zdivočelé holuby ve městech.

    10.02.13, 15:19:13
  8. [8] hanka 41.118.broadband14.iol.cz

    Chtěla bych vědět,kolik holubů padlo při dnešní kanonádě.
    (A kolik jich ještě zítra potkám postřelených).Anebo to radši ani vědět nechci....Posledně jsem jich pár viděla a bylo to velmi smutné.

    10.02.13, 16:27:43
  9. [9] Niki 133.110.broadband15.iol.cz

    Nechapu, v prve rade si po pracovnim tydnu chci odpocinout a vzbudej me vystrely,pes se mi tu malem slozil, byla bych priste rada o lepsi informovanosti obyvatel ze se to bude konat!!! Nehlede koukat z oken jak ty nevinne tela padaj k zemi a jeste se trepotaj polomrvni je hodne hnusny pohled a jeste nam jeden narazil do oken!

    10.02.13, 17:01:07
  10. [10] Antikamizola vps-1063961-4912.manage.myhosting.com

    Psychopat, "toho večera podivně neklidný", vzal pušku, a "se sekyrou v ruce, divně se kýval, zdálo se mi dokonce, že se usmívá" šel vraždit. Samozřejmě za souhlasu a jásotu politický žumpy, co morálně a lidsky nadřazeně právě vylezla z kanálu. Bravo.

    10.02.13, 18:23:03
  11. [11] doktor 194.228.32.17

    Pane Nekolný, paragraf 41 zákona č. 449/2001 Sb., o myslivosti řeší povolování lovu na nehonebních pozemcích, nikterak však neřeší povolování střelby z loveckých zbraní v zastavěných oblastech. Zdivočelí holubi jsou uvedeni jen jako příklad živočichů, jejichž stavy vznikne potřeba regulovat a nedomnívám se, že by výklad spojení "například zdivočelých holubů ve městech" povoloval střelbu v intravilánu. Ptám se tedy, pro předejití předčasných závěrů, na základě čeho probíhal lov a zejména používání střelných zbraní v zastavěné oblasti a jak byla zajištěna bezpečnost při této akci? Rovněž by mě zajímal výsledný efekt této akce, pominu-li mediální prezentaci, s ohledem na poměr zabitých holubů k celkovému počtu holubů ve městě, jejich migraci a množivost?

    10.02.13, 23:23:35
  12. [12] Hanka 41.118.broadband14.iol.cz

    [9] Byly vylepené plakátky a zde na stránkách města je to už taky delší dobu.
    Ale měla by být zajištěná lepší bezpečnost.Když už to tu chtějí střílet.I když se dají plakáty a informuje se o odstřelu,lidi stejně v těch místech choději.A i v blízkém okolí.Bydlím nedaleko nemocnice.A ikdyž jsme nebyli ohroženi na životech :-) Pršeli mi broky na hlavu,když jsem byla na zahradě.A nebylo to vůbec přijemné.
    Nebo okolí nádraží-lidi choději z vlaku a přezto se střílí.
    Okolí penzionu Anna-super-ty lidi tam museli být celí na větvi z těch ran.A tam se taky vesele chodí-i při odstřelu holubů.

    11.02.13, 09:00:00
  13. [13] Jirka ho243.net.msc-net.cz

    [12] A co vystěhovat a evakuovat město na tuto dobu střelby- vyhovuje

    11.02.13, 09:19:52
  14. [14] Martin 178.32.212.86

    No já myslím, že u nemocnice na baráky neprčely jen broky :-). Ale ta reportáž na CT byla vyčerpávající.

    11.02.13, 09:26:53
  15. [15] hanka 41.118.broadband14.iol.cz

    [13] Až tak sem to nemyslela!Ale o nějaké bezpečnosti se tu mluvit nedalo....

    11.02.13, 09:48:06
  16. [16] hanka 41.118.broadband14.iol.cz

    [14] Nejdrív sem mylslela,že to ti holubi.....ale pak jsem si říkala,přece při úprku to neudělaji.....že by se zdržovali....
    Ale broky sem ještě dneska vyklepávala z budy(kapuce)

    11.02.13, 09:50:53
  17. [17] Jirka ho243.net.msc-net.cz

    [15] Jedině pak rozdat přilby. Větší bezpečnost asi není možné zabezpečit. Ještě je tu varianta vyzvat lidi cestou městské policie, aby se přesunuli do svých sklepů či bunkrů.

    11.02.13, 09:54:26
  18. [18] hanka 41.118.broadband14.iol.cz

    [9] A že třeba v prosinci(zvlášť kolem Silvesta)tu lítaji dělobuchy,mládež se baví tím,že hodí dělobuch někomu do zahrady nebo pod nohy..Nebo to nacpou do kontejneru,aby byla větší rána...Silvestr-rachejtle a ohňostroje....To mi vadí daleko víc.Vám to nevadí?Tohle sem věděla alespoň dopředu.

    11.02.13, 09:56:07
  19. [19] Martin bolobolo1.torservers.net

    [16] ?? Bavíme se o krvi a tak? To holub neudělal při úprku, to udělal při střetu s hejnem broků :-)

    11.02.13, 10:02:21
  20. [20] hanka 41.118.broadband14.iol.cz

    [17] Jste vtipnej......
    Stačí v den odstřelu třeba vyznačit praporkama,a upozorněním,že se stříleji holubi a průchod na vlastní nebezpečí.Ty broky mají nějaký dosah.Na střelnici se to taky muselo značit.Lidi kolem chodili,ale věděli,že je to na vlastní nebezpečí ,ale byli tímto upozorněni.
    Museli jsme to značit i při honech.Tak proč by to ešlo tady na tu chvilku taky.
    A taky je nepřijemné,když jdete po chodníku a padne vám k nohám postřelený holub a ještě se snaží spasit útěkem nebo plazením.Protože je zraněný a vyděšený.Je to nechutné.

    11.02.13, 10:02:46
  21. [21] hanka 41.118.broadband14.iol.cz

    [19] Já myslela jiné věci...
    A krev to nebyla.Naštěstí.

    11.02.13, 10:05:14
  22. [22] Martin tor.skyplace.dk

    [21] No u nás jo, ještě ji (krve) máme po baráku dost, tímto děkuji zasahující motostřelecké jednotce za likvidaci neužitečných zvířat :-)

    11.02.13, 11:37:35
  23. [23] Jirka ho243.net.msc-net.cz

    [9] Nechápu, jak můžete současně spát a koukat z okna. To je úžasné. Ale pravdu máte, vašeho psa se měli páni střelci zeptat nebo ho minimálně informovat

    11.02.13, 11:43:32
  24. [24] IRA super-gw.dobris.net

    Pane Nekolný, dle zákona o zbraních a střelivu je možno lovecké zbraně, kromně schválené střelnice,použít v honitbě min. 200 m od obydlené zástavby. Zákon o myslivosti nemůže být tomuto zákonu nadřazen a zřejmě jste si jej špatně vyložili. Policie ČR je u vás zřemně liknavá a pokud by se při této vaší akci někomu něco stalo, nechtěl bych být ve vaší kůži.

    11.02.13, 13:23:02
  25. [25] ilf ip-85-160-40-145.eurotel.cz

    [Ale jděte vy brepto....24]

    13.02.13, 06:58:31
  26. [26] IRA super-gw.dobris.net

    Pro ilf ...25)
    V § 41 zákona o myslivosti, se v souvislosti s odstřelem zvěře na nehonebních pozemcích citují hřbitovy, chatové a zahrádkářské osady. Nikoliv obydlená zástavba, natož náměstí. Pletete si to s Divokým západem. V případě podání trestního oznámení, připravte si zbrojní průkazy k odevzdání, vy brepto.

    13.02.13, 13:38:22
  27. [27] Petra 88.146.156.38.nasnet.cz

    Také je mi líto holubů, které poslední večery potkávám postřelené na chodnících... jsou to živí tvorové a nelíbí se mi, že se s nimi takto zachází :( ubožáci...

    17.02.13, 13:14:59
  28. [28] hanka 41.118.broadband14.iol.cz

    A dneska nanovo.....

    17.02.13, 13:25:49
  29. [29] xxx 41.118.broadband14.iol.cz

    [26] Ale taky se v zákoně mluví o redukci stavu holubů ve městech.....

    17.02.13, 16:15:12
  30. [30] hanka 41.118.broadband14.iol.cz

    Kam zmizel ten zápis o posledním odstřelu holubů(z minulého týdne)?Nějak se špatně orientuju nebo ho tu už nevidím.

    17.02.13, 16:18:22
  31. [31] Martin tor-exit3.conformal.com

    [30] No rozhodně přímý odkaz není k mání, a vypadal nějak takto: http://www.cesbrod.cz/item/zapis-o-provedeni-lovu-zdivocelych-holubu?comment=2592#comment2592,... třeba radnice chystá oficiální stanovisko či ujednotí Zápis z dalších akci :-) dohromady.

    17.02.13, 18:09:02
  32. [32] bambule ho128.net.msc-net.cz

    Zajímalo by mě, jakou dostali ti nadržení zelenostřelci odměnu za střelbu na cíl....?
    Již jednou tu holubí krve-prolití bylo a účinek to nemělo...tedy pouze dočasný, pane Nekolný, neuvažujete s panem Vodičkou spojit hlavy dohromady a přijít na lepší nápad? Zatím se vám nevede ....

    17.02.13, 19:56:14
  33. [33] IRA super-gw.dobris.net

    XXX - 29, raději si to prokonzultujte s právníkem, když někdo na veřejnosti vystřelí z plynovky, je to t. č. výtržnictví, tato vaše akce vykazuje znaky t. č. obecného ohrožení, za předpokladu, že nebyl nikdo zasažen brokem. Pak by to byl t. č. ublížení na zdraví.

    18.02.13, 09:29:27
  34. [34] hanka 41.118.broadband14.iol.cz

    Porsím vás,byli jsme ujištěni,že budou střelení holubi ihned zlikvidováni.A co ty následující dny?Myslím jako ti postřelení holubi,kteří umřou později a ne v den odstřelu.Viz např.před nemocnicí.Je to tam i trošku od krve.Na městě peří.......

    18.02.13, 11:32:20
  35. [35] IRA super-gw.dobris.net

    Paní Hanko ti trpící holubi, to je trestný čin týrání zvířat. Najde se u vás hrdina, který podá trestní oznámení?

    18.02.13, 13:10:33
  36. [36] hanka 41.118.broadband14.iol.cz

    No,že trpěji mi vadí také,ale především mi vadí ti mrtví holubi na chodníku.Já jen,že se čarostřelci dušovali,že to bude sebrané.

    18.02.13, 13:40:59
  37. [37] xxx 41.118.broadband14.iol.cz

    Likvidaci holubů by měla provádět specializovaná firma,která by měla mít s městem smlouvu.Holubi se střílet nemají vůbec.Je to celkem bezdůvodné zabíjení zvířete,a to je upraveno v § 4 zákona na ochranu zvířat č.246/1992 sb.
    Přijetelný je průběžný odchyt holubů do speciálních klecí.
    A vlastník objektů,kde holubu nejčastěji sídlí by se měl postarat o to,aby byl objekt zabezpečen a aby tam holuby nesedali.Tzn.sítě........

    18.02.13, 14:40:11
  38. [38] ilf ip-85-160-44-43.eurotel.cz

    [37] Vážený pane, vy snad o této problematice nemáte ani ponětí. A ty sítě je učiněná hloupost - znáte ze své zkušenosti ? Nebo je chytat ze štaflí ? Vždyť se kolem školy, sokolovny a špitálu nedalo vůbec projít.

    19.02.13, 08:21:42
  39. [39] xxx 41.118.broadband14.iol.cz

    Jako proč se tam nedalo projít?Kvůli výkalům?Stejně se tento odstřel prováděl po dvou letech.Tak se to v mezidobí holt musí častěji uklízet.Nám s....zase hrdličky kolem baráku-tak to uklidím a je to.Kvůli tomu je nebudu střílet.Ty sítě jsou v některých městech samozřejmostí.Odchyt se provádí jinak,než si představujete.Dokonce,kde se usídlily poštolky(!)holubi nejsou.A poštolka holuba v letu nechytí.Je na to velký.Stačí v okolí dravec.U nemocnice leželi i jiné věci než holubí trus...A co psí h....vám nevaději?taky se kvůli nim leckde nedá projít.

    19.02.13, 10:15:12
  40. [40] bambule ho128.net.msc-net.cz

    Ano, souhlasím...stačí, aby myslivci začali fungovat také jako pomocníci přírody a po dohodě se sokolníky mohou vysadit ve městě párek sokolů. Již přítomnost predátora bude na množství holubů vliv. Jenže to by si pak páni nemohli zařádit s brokovnicema.
    A propos - při zdokumentování holubů, kteří nebyli ihned usmrceni střelbou a následně usmrceni povolenými způsoby (ne topení, ne škrcení), je možno podat trestní oznámení - dle vyjádření odpovědné osoby z MV je to týrání zvířat.

    20.02.13, 15:50:19
  41. [41] Martin van1.zworg.com

    Je přinejmenším neobvyklé kolikrát na těchto dvou holubích vláknech padl výraz "trestní oznámení". Dle mého je stav, kdy občan podává trestní oznámení pouze dokladem nefunkčnosti státních či samosprávných orgánů, které by měli v rámci preventivních opatření činit či dokonce konat. Monitoroval snad někdo ze státních a obecních zaměstnanců tuto akci? Ano. Takže si to snad odbaví dotyčný/ní jistě funkční státní či samosprávný orgán. Netuším proč by kdokoliv měl tyto instituce suplovat.

    20.02.13, 17:05:49
  42. [42] bambule ho128.net.msc-net.cz

    [41] Pane Martine, máte svatou pravdu, ale to bychom nesměli žít v ČR, tady tak státní aparát bohužel nefunguje, ba naopak v jistých situacích přimhouří oči či dokonce podporuje....a upřímně, kdo se sám půjde "udávat"? Vždyť to by zase potvrdilo, že tato akce není dotažená do konce - minimálně podle litery zákona.

    20.02.13, 17:46:11
  43. [43] Martin 74.48.broadband2.iol.cz

    [42] :-) Nu, nefungující stát "operací Holub" asi nespravíme. Ve městě máme pouze to co jsme si navolili a co tu sami tolerujeme. Popravdě, nejsem právník, takže nemám ponětí co všechny je "litera zákona" při podobných aktivitách, jen si mi prostě "líbí", že z x vláken na těchto stránkách právě tato věc, tak nabudila veřejnost. Kupříkladu ohledně "nějakých aktivit" v pozitivním směru v oblasti bezpečnosti v městě vidím pouze Českobroďáky (coby spolek, ne pouhé obyvatele), tady jsem na stát či samosprávu dávno rezinoval.

    20.02.13, 18:05:13
  44. [44] Bubák-holubář 233.144.broadband12.iol.cz

    [40] ]Bambule to nemyslíte vážně.... Ti sokoli vám vymydlí zbytek ptactva co nevyplenila straka, sojka,dále šikovní myslivci a jiná škodná v okolí.Zajděte se podívat za humna....,než tady radit jak na holuby vyzrát.

    20.02.13, 19:12:48
  45. [45] Martin tor-exit3.conformal.com

    Doporučuji střelcům příště v rámci poučení dát i hodinky, případně jim ukázat jak se takové zařízení obsluhuje.

    03.03.13, 18:22:34
  46. [46] Jiřka 42.5.broadband17.iol.cz

    Buďte rádi, že stříleli, dokud měli co a bylo vidět. Nebo měli v určený čas přestat, i když ještě holuby viděli? To by přece nebylo vhodné. Zítra by zase nějaký chytrolín napsal, že nic nepostříleli a je to pořád dokola....

    03.03.13, 19:53:43
  47. [47] Martin bouazizi.torservers.net

    Ale mně přeci nevadí, že stříleli, ať si střílí jak chtějí, ale uzávěru měli jen do 18 hodin, přeci si to zvládnou dohodnout třeba do 7 večer. Myslivci přeci dobře vědí jak a kdy je vidět a ti co to nevědí se to dočtou v tom svém měsíčníku :-)

    03.03.13, 20:04:41
  48. [48] Marek 189-174-143-94.cust.centrio.cz

    Souhlasím s Vámi Helenko,zvítězila lidská nadřazenost.Lidé často zapomínají,že první tu byla zvířata a pak lidé,kteří jsou zde na Zemi proto,aby se naučili harmonie a souznění s přírodou a dokud se to nenaučí,bude dál pokračovat nesmyslné vraždění nevinných zvířat.Kdyby se lidé kteří o těchto činech rozhodují,raději zamysleli nad tím,proč se holubi ve městěch přemnožují.Tento vražedný čin je samotný,z dlouhodobého hlediska neučinný a přesto se nikdo nepoučil.Co třeba postavit po městě několik holubníků,o které by se někdo staral,čistil,dezinfikoval,vybíral vajíčka a také holubi krmil,aby nelétali na pole ničit úrodu.Zemědělci by za to byli rádi a určitě by přispěli nějakým zrnem.Holub je velmi inteligentní a neměl by pak důvod obsedávat kromě svého příjemného příbytku,střechy domů a památek.Ač nejsem z Vašeho města,rád se u Vás ujmu tohoto úkolu,záleží jen na představenstvu radnice,jestli změní způsob myšlení v řešení tohoto "problému".Ještě větší účinnost by byla,zavést tento způsob do co možná největšího počtu měst v ČR.

    03.04.13, 16:09:30
  49. [49] Honza internet1.cznet.cz

    Nestačím žasnout co je hysterie kolem likvidace holubů. Nejdříve stížnosti na jejich trus a když se s tím něco dělá, tak za hudrujete. Lidi já vás nechápu!

    10.04.13, 22:11:59
  50. [50] babka ho116.net.msc-net.cz

    NEPOVAŽUJI SE ZA FANATIKA, ALE LIDI BUĎTE RÁDI, ŽE SE NĚKDO O TO U VÁS STARÁ. VÍM, ŽE SE NIKDO NEZAVDĚČÍ VŠEM, ALE MYSLÍM, ŽE TO TROCHU PŘEHÁNÍTE. PROSTĚ JE U TOHO TROCHU BOUŘLIVO, ALE URČITĚ SE VŠE ODKLIDÍ A ZASE ZA DVA ROKY SE BUDE LIKVIDOVAT A DO TÉ DOBY SE PŘIJDE TŘEBA NA JINÝ LEPŠÍ ZPŮSOB OMEZENÍ HOLUBŮ VE MĚSTĚ Český Brod. BÝVALÝ STAROSTA OD JINUD

    12.07.13, 16:26:25
  51. [51] Kristian Kuruc 104-117-244-84.bluetone.cz

    tak im treba tie huli bi su spini nanasaju na ludi nemocc.

    14.02.16, 20:04:52
  52. [52] Kakunka ho254.net.msc-net.cz

    Já opravdu nemám slov. Když už je chcete vraždit, tak to udělejte tak, aby se netrápili a neběhali po městě postřelení a zmrzačení. Tohle je týrání..

    14.02.16, 23:15:00
  53. [53] Jan cst-prg-226-11.cust.vodafone.cz

    Koukam, že legální pytláci v zeleném co si říkají myslivci zřejmě vubec neznají zákon o zbraních a střelivu. Odsoudit toho kdo tomu dal požehnání...

    15.02.16, 20:07:31

Přidejte nový komentář:



přihlásit Facebookem


Copyright © Město Český Brod, 2005-2017 | Přístupnost | Kontakty | Mobilní verze | Administrace | vývoj MyWebdesign.cz
Cesbrod
TOPlist